Denmark Disney's opkøb af LFL og EP7-9 i 2015-2021

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Mr_Mundi, Nov 1, 2012.

1. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Hvad er Jeres mening om hele denne sag?

Personligt var jeg noget skeptisk, da jeg først så det.
    Jeg elsker Disney, Star Wars og Disney's Star Wars merchandise, men jeg syntes ikke om et fælles filmselskab. Jeg er dog ved at vænne mig til tanken og i takt hermed, synes jeg også, at det måske ikke er helt ringe alligevel.

Jeg synes helt klart, at LFL med diverse selskaber knyttet hertil (Industrial Light and Magic, Skywalker Sound m.m.) bør bestå. Og hvis GL skal sælge det for at sikre dets fortsatte eksistens, så er det fint nok.

Min betænkelighed var ved fortsat viderebygning af Star Wars universet.
    Star Wars har en solid fanskare og flere film/serier vil være med til at fastholde interessen og få nye fans til. Jeg er bare bange for, at det ender som Star Trek (som jeg også er rigtig glad for), der med 11 (snart 12) film og 6 serier med i alt 30 sæsoner virker lidt udbrændt. Seneste film var ganske vist et friskt pust og jeg ser da frem til den 12. film, men et eller andet sted i forløbet har man vist tænkt mere i kvantitet end i kvalitet.

Star Wars Episode VII i 2015. Det bliver interessant at se, hvad den skal handle om.
    Det her lyder ret interessant: Interview med Mark Hamill
    I modsætning til tidligere regner jeg dog ikke med at komme til at se den til premiereforstillingen (desværre). Jeg er vist blever for gammel og ikke fuld nok til at ligge og rode på fortovet foran en biograf for at få billetter.

Jeg synes at det er påfaldende, at George Lucas i flere år har benægtet eksistensen af EP7-9. Og EP10-12 har jeg kun set omtalt to eller tre steder - blandt andet af Steven Spielberg og nu eksisterer de pludselig og planlægningen er åbenbart så langt fremme, at de allerede kan have en film klar til maj 2015.

Jeg antager at Celebration VII kommer til at ligge i forbindelse med premieren på denne film, ligesom Celebration I-III lå i forbindelse med premiererne på Episode I-III. Det er også bedre med Celebrations i foråret.

Så hvad er Jeres mening om Disney's opkøb af LFL og deres videreudvikling af Star Wars-universet.
    Og skal I ind og ligge i kø for at få billetter eller venter I til massehysteriet (ikke negativt ment) har lagt sig? Og hvad håber I vi får at se i EP7-9 og på sigt måske 10-12, som de åbenbart også er interesseret i at lave?
    Darth-Floyd likes this.
  2. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Min første tanke var også at det var ikke godt for Star Wars, men efterhånden er jeg også kommet frem til at det nok er ok. Jeg har selv opgivet at følge med i Clone wars og øvrigt EU, læser kun en tegneserie i ny og næ, så jeg glæder mig faktisk lidt til at se en ny film, selvom jeg nok ikke har så store forventninger til næste trilogi som jeg havde til de andre.

Tænk sig, det er nyt for mig at Lucas allerede i 76 havde planlagt 4 trilogier, har altid kun hørt om tre.

Tror også jeg takker nej til at ligge i kø, denne gang kan jeg godt vente et par dage med at se de nye film

Men det bliver spændende at se hvad de kan få ud af det
  3. FARK2005 Jedi Grand Master

star 2
    Da jeg først så denne overskrift på DR's hjemmeside: "Leia bliver Disney-Prinsesse" var min første tanke: "Nooooooooooo!".

Men her et par dage efter har jeg besluttet mig for at være forsigtig optimist: der kommer jo noget godt fra Disney i ny og næ. Derudover virker det som om Disney’s fokus i første omgang vil være på tiden efter den originale trilogi, og det er ret begrænset hvor meget jeg følger med i EU herfra (Obi-Wan er min absolutte yndlings-karakter, så det er primært i den periode hvor han er i live, der interesserer mig), så jeg har ikke umiddelbart nogen kvaler over at de sandsynligvis vil trampe på det eksisterende “New Republic era”-EU.

Når det er sagt, ville jeg personligt have foretrukket at SW endte i hænderne på et mere voksen-orienteret selskab, for selvom SW grundlæggende er en eventyr-fortælling, så berører den emner (som fx krig) der som udgangspunkt ikke er for børn og sarte sjæle – og jeg tror SW-filmene (og mange andre film som fx “Ringenes Herre”) og TCW-serien ville være endnu bedre hvis de ikke var begrænset af at de også skulle kunne ses af børn (så kunne man måske også have undgået at karakterer som Jar Jar blev til mere end en flyvsk tanke).