main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Dommedag nu

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Darth-Floyd, Feb 27, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
  2. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    ***Last FFDK´er standing***

    :(

    Her er en status, og et link så i selv kan følge op på hvad der sker

    Summary: What Just Happened to the Moderators?

    Originally posted by Raven:


    I?m going to come right out and say what the problem is between the Mod Squad, the Old Folks Home, and an element of site ownership. An element of site ownership has told the entire Mod Squad that we must provide him with our real names and addresses and such by registering at another message board and then passing on our user names there to him through G-S. If we do not, we get demoted. All future moderators will have to provide this information. This may be expanded to cover City Representatives as well.

    The Mod Squad and Old Folks Home have two major issues.

    1) The security of the information and the purpose behind the information gathering. As everyone is probably well aware, the Mod Squad is about as leaky as the Titanic. This has fostered worries about how secure this information would be, even though it?s being stored elsewhere. No system is perfect, and there is the worry that that information might come out and what might be done with that information. And we?ve yet to be told why we need to give it (though the guess that it is something along the lines of ?if LFL sues, it?s on the shoulders of the moderators?).

    2) The way that this has been handled by site ownership. More than anything else, I think that?s what?s at the heart of this. The feeling in the Mod Squad and Old Folks Home is that an element of the site ownership does not care about the message boards and the users and moderators here in any way at all. We as a group have not been provided with reasons why the information is needed; we feel that we?ve been threatened; we feel that we?ve been insulted; and finally we feel that we?ve been ignored.

    Since that post was made, a number of JC and FF mods were demoted for refusing to give the site owner this information. They were:

    Darth Sapient
    sideshow212
    stinrab
    Mr.Neck
    Protege-of-Thrawn
    Rogue1-and-a-half
    Bria
    strawbary
    Nabooty_Call
    Jeff 42
    Obi-Dawn Kenobi
    VoidDancer
    HawkNC

    The following mods have voluntarily resigned:

    jp-30
    Krash

    Many of the remaining mods are uncertain whether it's more ethical to stay here and try to rebulid the JC or to also resign as a show of solidarity. A number now have their names in black for this reason.
     
  3. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det her kunne betyde at Phillip Wise slukker for JC. Det kan sagtens også ske uden forvarsel, så jeg synes at i skal sende mig en mail på jar_of_snails@hotmail.com så jeg har jeres adresse hvis der sker noget.
    Vores FF Managers og Mods vil arbejde på at få flyttet Fan Force til nye steder, måske StarWars.com

    Hvis JC overlever og han kommer efter CR-folkene, vil jeg ikke give ham noget info...

    edit/ är tvungen. :)
     
  4. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    God ide, tjek din mailbox :)

    Hvad skulle være hans grund til at lukke JC?

    Jeg har fulgt debatten, men synes det kan være svært at finde hoved og hale i det
     
  5. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Grund? Penge.
    Han tjener intet på det og regner med at stedet alligevel vil dø ud efter Episode III.
     
  6. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ja, det er jeg klar over, men det er jo noget helt andet som MODsene protesterer imod....

    Og så skal du passe på med at Flame ham, han er et registreret medlem, så at kalde ham et "r#vhul" er imod TOS :D :p ;) og vi ser nødigt at vores CR bliver bannet :p
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Grunden til at han vil have privat information fra moderatorne er at det vil gøre ham i stand til at sende ansvaret videre, skulle han blive sagsøgt af LucasFilm.


    Han ligner også en der mangler penge...
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Sådan et værelse burde være standard i et hvert hjem. :D

    Når du siger adresse, så går jeg ud fra at du mener E-mail-adresse?! Bombs away.


    Som et andet forslag, så kunne vi jo kommunikere via MSN eller ICQ. Jeg har selv et par andre på MSN, men hvis alle havde alle på MSN eller ICQ, så vil det jo også være muligt at kommunikere sammen omend på et andet plan end i FF-DK. Det er dog muligt, at det ikke er realistisk, da det er min opfattelse, at nogen ikke kan lide MSN og andre ikke kan lide ICQ og derfor ikke vil bruge de respektive programmer.

    Som alternativ alle umiddelbart kan være med i, så har jeg også lavet en gruppe med FF-DK (Floyd har dog ikke opgivet nogen E-mail), men hvis alle gjorde det samme, så har man en nem mailingliste.

    Dette var som sagt blot et par forslag og jeg håber da ikke, at de bliver nødvendige.
     
  9. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    e-mail? Nej nej, jeg vil have jeres hjemmeadresse og telefonnummer. :p
     
  10. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    One CR to rule them all.....

    Mundi, jeg også på MSN, men håber ikke det bliver nødvendigt at oprette en gruppe uden for FFDK

     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hmm Coras, det var vist en and. Snailmail er "has been".

    Floyd, jeg håber som sagt heller ikke at det bliver nødvendigt med mailingsystemer og online-chat for at holde kontakten ved lige. Jeg har blot forberedt mig ved at oprette gruppen mens jeg havde mulighed for at se E-mail-adresserne på Jeres profiler. Hvis Fan Force lukker pludseligt, så er det for sent at begynde at tænke på E-mail-adresser, hvis man mangler oplysninger om nogle af de andre. Angående MSN/ICQ, så har jeg stadig kun de personer jeg har haft hidtil. Men jeg synes dog at mulighederne er værd at overveje.

    Hvis det skulle blive aktuelt, at skifte forum, så håber jeg at who ever vil have mulighed for at flytte strukturen i dette forum med. Jeg kan ikke se, at det vi har her vil kunne fortsætte i et udelukkende engelsksproget forum, hvor alle mulige andre poster ind imellem. Hvis FF lukker og der ikke eksisterer et alternativ med en ligende mulighed for hvert land, så vil jeg næppe være at finde på forummet særligt tit. Selv om jeg også poster i visse engelsksprogede afdelinger her, så er det FF-DK, som får mig til at vende tilbage.

    LÆNGE LEVE FAN FORCE
     
  12. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Hvis det endelig er, så kan vi jo oprette et nyt forum på ex. ezboard.com (eller et andet sted)
    Det er meget nemt at gøre.
     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nu har jeg ikke lige sat mig ind i hvad der sker, og det burde jeg måske gøre men jeg har lidt travlt. Men er det ikke "bare" noget med at MOD'sne skal opgive deres rigtige navne ellers bliver de fjernet?
    Er det virkelig så slemt at gøre? På TB skal alle brugere opgive deres rigtige navn og by, bare for at kunne få lov at være der.
    Jeg har sandsynligvis misforstået det hele...
     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jo sådan har jeg også forstået det, men det slemme ved det er at Phillip Wise så vil kunne skyde skylden på Mods'ne hvis LFL sagsøger TFN, for et eller andet ulovligt (f.eks links til ep. 3 optagelser eller stjålne scripts) som er blevet spredt via JC. :(

    Derfor forstår jeg godt at de ikke vil være med til det.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ja ok det er selvfølgelig lidt noget lort. Har aldrig rigtig tænkt på det med rigtige navne, jeg troede næsten MOD'sne skulle opgive deres rigtige navn for at blive MOD's som det var nu.
     
  16. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg har læst det meste, som har været tilgængeligt for os dødelige, og det er MEGET forvirrende....

    Men det er ikke bare, de vil have en del private oplysninger, som så skal lagres på en server, som muligvis kan hackes. Så er de (MODsene) bange for at en eventuel user, som er blevet bannet, kan forfølge dem IRL. Måske lidt for fantasifuldt, men ikke desto mindre bakker jeg op om deres beslutninger. Jeg ønsker heller ikke at oplyse min adresse eller lign, så det er offentligt tilgængeligt.

    Men som Coras vistnok nævnte, er det for at fordele et eventuelt ansvar, itilfælde af et TF.N bliver sagsøgt af Lucasfilm
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det troede jeg også... det er åbenbart ikke så godt styret som TB.

    Men det er godt nok ærgeligt hvis vi mister FFDK... :( Vi kan jo selvfølgelig oprette et nyt board et andet sted, men vi mister samtlige tråde og posts. Og de sporadiske besøg/overfald fra svenskerne vil jeg også savne.
     
  18. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg tror at det er planen at overføre hele FF, altså både FF Europa og de andre FanFårses til et andet site.

    Så vidt jeg kan forstå, har det været to seperate boards før (FF og JC), men det var way before min tid ;)
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det ville helt klart være den bedste løsning.
     
  20. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg kan absolut godt forstå MODsene. Jeg vil heller ikke udlevere min adresse til sådan noget.

    På den anden side kan jeg sådan set også godt forstå denne Phillip Wise. Det er MODsene, som sidder med det daglige ansvar og skal sørge for at der ikke bliver skrevet noget på forummet, som strider imod gældende regler. Det ansvar er givet fra toppen (ejerne) og er efter min bedste vidende modtaget helt frivilligt af dem der nu er blevet MODs i alle de afskygninger de findes. Og hvis nogen af MODsene ikke sørger for at stoppe folk, som skriver noget der strider imod reglerne, så er det ejerne, som sidder med problemerne. Ud fra den betragtning er det vel meget rimeligt, at dem som sidder med ansvaret også bærer det overorenede ansvar.

    Når det er sagt, så er jeg som nævnt tidligere helt enig med MODsenes protester. Jeg havde også nægtet, hvis der pludselig kom sådan et udspil fra ejerne - eller i hvert fald en af dem.


    Angående det med at flytte hele forummet til et andet sted synes jeg også lyder bedst. Spørgsmålet er bare om det kan lade sig gøre juridisk i forhold til de nuværende ejere. Og på det nye sted vil der stadig være nogen ejere, som alene står med problemerne, hvis der sker ulovligheder, som LucasFilm sagsøger for.
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, det er en hårknude af dimensioner. Jeg havde ikke lige set på det fra Wise's synspunkt. Han sætter jo sin lid til folk som han ikke engang kender eller stoler på. Når man ved hvor trigger happy de er i US når det kommer til sagsøge hinanden, så er det til at forstå.

    Men der er så mange andre sites som udbasunerer enhver form for stjåldent SW materiale, så hvorfor LFL skulle se sig vrede på netop TFN, forstår jeg ikke. Det er nok det site som har mindst at gøre med ulovligt SW materiale.
     
  22. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hvis han så havde gidet ulejlige sig med at fortælle om sine formål med at gøre sådan, men det har han ikke og det er det som de protesterer imod, ikke så meget at han vil have oplysningerne. Så havde MODsene jo bare haft muligheden for at sige fra og træde tilbage
     
  23. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Mods'ne får jo ikke betaling for deres arbejde. De giver meget af deres tid, må stå til mål for mange "angreb" og hvis de samtidig kan risikere at skulle betale for det er det nemt at se hvorfor de siger fra.


    Edit: Urgh
     
  24. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Många av oss protesterar inte så mycket över att vi är tvungna att uppge personliga uppgifter, snarare hur vi har blivit behandlade. Att bli kallad "paranoid fanboy" efter att ha arbetat med att bygga upp FanForce de senaste åren får mig inte att frivilligt lämna ut något till honom. Jag har lämnat mina uppgifter på grund ut av att jag inte vill lämna Fanforce, jag har lagt ner alldeles för mycket kärlek, tid och pengar på det.

    FanForce kommer att fortsätta finnas, blir vi tvungna att flytta kommer alla forum att följa med till vårt nya hem. FanForce är inte url:en som de här forumen ligger på, det är människor som älskar Star Wars världen över, en person kommer inte att kunna förstöra vad vi alla har byggt upp.

    Och dessutom, försök att inte skriva något som skulle tvinga mig att banna er. :)
     
  25. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hmmm, tankevækkende at det er vores CR, som bliver editeret når Obi Anne kommer på besøg.
    Burde han ikke forestå os andre som et godt eksempel?! ?[face_plain] :p


    Vi skal nok være søde Obi Anne :D :D :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.