main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

DVD inköpsställen

Discussion in 'Archive: Sweden' started by _Blue_Harvest_, Apr 13, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Man kan inte vara mer nykläckt användare än jag, så jag hoppas att jag inte trampar på några tår, tentakler eller känselspröt genom att posta så här...

    Jag är nämligen på jakt efter billiga DVD-filmer. Är det någon som har några bra tips?

    (Brukade handla från diverse webbshoppar i England, men de har antingen slagit igen, brunnit ner eller höjt sina redan ganska gräsliga priser. Så jag hoppas amed andra ord på att någon här ska ha ett bra ställe på lut.) :)
     
  2. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Vanliga elektronikaffärer säljer ofta ut DVD som ligger i en stor hög o så står det "endast 100 kr" eller nåt. Kolla i CD butiker med...för där såg jag billiga DVD för inte så länge sedan. Vad hette musikaffären då...hmmm "rock house" eller nåt...njae var några lila streckgubbar i logon iaf :p

    Men som sagt, en del butiker säljer ut ganska billiga DVD då o då, så kolla runt lite bara så ska du nog hitta :)
     
  3. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Välkommen till forumet, _Blue_Harvest_!

    Om du är ute efter billiga DVDs på postorder antar jag att ginza.se är ett hövligt alternativ, annars kan jag bara tala för vad som finns här i göteborg. Mynt o musik brukar ha bra grejer.
     
  4. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Tack för välkomnandet :)

    Att springa runt i affärer är (pardon my french) jävligt tidsödande. Man kan göra fynd om man har tur, men oftare kommer man hem tomhänt eller impulsinköp av saker man igentligen inte behöver. (Känns det igen? *L*)

    Jag shoppar hellst DVD via nätbutiker. Då får jag precis det jag vill ha och jag slipper slösa tid på att springa från affär till affär för att se utbudet. ginza är väl ok... man kan göra vissa fynd men deras utbud är ibland ganska magert.

    Man skulle vilja hitta en shop som har lika brett utbud som amazon men som inte tar rövarpriser för frakt.
     
  5. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    dvdboxoffice är ett bra ställe, kolla här

    Kanske inte så jättebilliga men det är inte så farliga priser, bäst av allt, gratis frakt :D

    Kan ta lite tid att få hem grejerna bara, räkna med nån vecka.
     
  6. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Gratis frakt betyder i och för sig oftast att de bakat in fraktpriset i priserna för varorna, eller hur? ;)

    Kul i alla fall att de hade lite mer än bara vanliga Hollywood mainstream filmer. Tack för tipset!! :D
     
  7. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    No problem.

    Priserna är rätt hyfsade där, men det kan ta en stund att få hem dem. Senast jag bestllde tog det 2 1/2 vecka, men den kommer ju i brevlådan :D
     
  8. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Såg idag att Movieline har rea inatt och säljer ut massa DVD billigt...den kanske finns där du bor med Blue_Harvest ?
     
  9. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Leto: Visst blir man otålig när man väl bestämt sig och pungat ut med pengarna för filmer, men en vecka är ju igentligen ingen lång tid att vänta. :) Jag beställer från ett ställe i Pakistan ibland. Deras leveranstider ligger oftast på runt 2 veckor. :confused:

    Jawan: Hmm... känner inte igen det. Jag bor i Västerås. Vi har deprimerande dålig shopping här. Det finns mest affärer som tillhör stora kedjor, som Elgiganten, Siba etc.
     
  10. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Nädå men min tog 2 veckor och lite till men jag hade tur. Beställde till en kompis också och hans filmer var slut i lagret så det tog en månad innan han hade fått båda sina.
     
  11. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Sånt är svårt att undvika... Det finns bra shoppar som visar upp sin lagerstatus, så att man slipper plocka ner saker som är slut i kundvagnen. Sånt gillar jag! Men det är ju inte alltid som sånt stämmer heller så.... *rycker på axlarna*
     
  12. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Jo, det är irriterande när filmerna inte kommer när man väl har beställt dem. Jag väntade, håll i er nu, 2,5 MÅNADER på Attack of the Clones!!! Det var jäkligt trist.
     
  13. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Oj! :eek: Vilken webbshop var det??? Skulle ju gått snabbare för dig att knalla ner till den lokala affären och köpt dig filmen.

    Det långsammaste jag varit med om (när det inte borde gått långsamt) var när jag skulle köpa den importerade (Otextade) widescreen boxen med Special Edition av originaltrilogin från SF-bokhandeln. De drog över med en månad eller så på den utlovade tiden. Det var så att man misstänkte att de personligen åkt över till England och köpt filmerna, gått några pubrundor och sen flugit tillbaka.
     
  14. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Alltså, jag hade beställt filmen genom DVD-butiken... från England. De hade tydligen problem med leverantören. Det var frustrerande, men det gick ingen direkt nöd på mig. Jag köpte den svenska versionen av DVD:n på starwars.nu´s "Sista Visningen" på Rigoletto samma dag som den släpptes. (16:e november)

    (jag hyrde den den 15:e november också... den släpptes för uthyrning en dag innan) ;)
     
  15. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    discshop.se är ett otroligt bra ställe att hitta fina filmer på, dom har import av R2 från England och andra länder i europa.
    Och en del ggr kan man hitta bra filmer till mycket fina priser.
     
  16. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    " Alltså, jag hade beställt filmen genom DVD-butiken... från England "

    Va i hela hissingen e de frågan om?! Varför vill man beställa den enda (så vitt jag vet) versionen på aoct dvdn som är censur-klippt?! Nog för att man kanske vill slippa svensk text, men då köper man väl amerikanska?
     
  17. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Den amerikanska är lite jobbigare att få tag på om man inte vill använda sig av kreditkort över nätet. Men nu blir jag nyfiken, vad menar du med att den engelska är cencurerad???
     
  18. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag tror att det är som så att Jangos danska skalle på Obi-Wan när de slåss på Kamino är bortklippt i den brittiska DVD-utgåvan.
     
  19. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Okej, det är den inte på min i alla fall! Jag har både den engelska och den svenska DVD:n och de är identiska.
     
  20. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    så kannske inte personen har en regionsfri spelare heller.. upp täckte att min var det :/
     
Thread Status:
Not open for further replies.