main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

En liten fråga!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by MYSTIC_KNIGHT, May 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Okej, så här är det. Som jag har förstått det så har det bara funnits Sithlorder ganska länge. Men finns det några kvinnliga sithlorder? Jag menar SithLadyer?
    Är det någon som kan svara på det?
     
  2. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Nej, kvinnor kan inte vara elaka! Kvinnor är alltid snälla.... ;) Tekniskt sett borde det ha funnits kvinnliga Sith men jag kan inte minnas att jag sett det på pränt någonstans...
     
  3. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Darth Maul var ju faktiskt kvinna i några av produktionsskisserna till TPM.
    Designen återanvändes senare av Dark Horse när de skulle gestalta häxorna från Dathomir ... de är visserligen inga sither, men de använder sig av Kraftens mörka sida.
     
  4. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Kvinnor kan visst ara onda.. ta exemplet QueenG
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Finns det inte nagot som kallas for Sith Witches? Har for mig att det stod nagot m dem i ett sw-magasin jag bladdrade i och dar de pratade om morka karaktarer man kunde anvande i rollspel.
     
  6. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Jag tror att "Sith Witch" var namnet på Darth Maul-konceptet som jag postade en bild på (förmodligen innan Darth Maul fick sitt slutgiltiga namn).
    Jag tror dock inte att sithhäxorna är en del av EU ... Dathomirhäxorna är nog det närmaste man kommer.

    EDIT:
    Jag kollade lite i Star Wars Insider nr 55 och se där! I en artikel om The Dark Side Sourcebook finns det faktiskt en bild på en "red-cloaked Sith Witch"!
    Frågan är om det är en fastslagen del av EU eller bara ett förslag på en roll man kan spela?
    I själva artikeltexten står det ingenting om "Sith Witches", men däremot nämns Dathomirhäxorna, "the Nightsisters of Dathomir", och de ser ju ut precis som sithhäxan på bilden ...
    Nåja, det finns säkert nån som kan det här bättre än jag ...
     
  7. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag har rotat runt lite i "Dark Side Sourcebook" på jobbet och jag hittar inget som tyder på att det funnits någon kvinnlig Sith. Därimot finns det flera gånger nämnt kvinnor som är på kraftens mörka sida. Precis som Dreadlock sa så är Nightsisters of Dathomir den mest framträdande kvinnliga kulten. Gethzerion är den mest kända av dessa... De ska tydligen figurera i några EU böcker oxo... vet inte riktigt vilka...
     
  8. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    De är med i boken The Courtship of Princess Leia.
     
  9. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Nattsystrarna är som sagt med i berättelsen "Inifinity's End" från Dark Horse Comics (jag postade länken till ett av omslagen tidigare), och en av dem är också med i miniserien Darth Maul (som gick på svenska i Star Wars 1-2/01).

    MEN, när jag tänker efter så finns det faktiskt en kvinnlig sith i EU!
    Lord Githany var Darth Banes högra hand och det var tänkt att hon skulle bli hans lärling när Bane införe tvåsithsregeln 1000 år före ANH ...
    Vad som hände med henne, och vem som blev Darth Banes lärling, kanske jag inte ska berätta här, om det är nån som har för avsikt att läsa Jedi vs Sith, serien där hon dyker upp ...
    Men jag kan scanna nån sida ur tidningen om nån vill se hur hon ser ut!

    EDIT:
    Här är två sidor ur Jedi vs Sith:
    Lord Bane och Lord Githany
    Lord Bane och hans nya lärling (SPOILERVARNING!)

    (Bilderna ligger på Pajassagen så det räcker inte att bara klicka på länkarna ...
    Dra och släpp dem i annat fönster, kopiera URL:n och klistra in, eller lägg till ett frågetecken efter "jpg"!)
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det var den dar artikeln ur SW insider jag tankte pa, men bilden pa en Sith witch var ganska haftigt anda.
     
  11. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    hur i helsk****ta får du de där till en spoiler? jag fattar ingenting...
     
  12. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Spoiler för dem som inte läst tidningen, förstås ;)
     
  13. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Tack för svaren. men jag tycker att det borde ha funnits kvinnliga sither nån gång. Allså inte så att jag vill ha flera onda jedis men det är lite mansdominerande att bara ha sithlorder.
     
  14. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    men va i he... säger du?? så nu vill feministerna även dela på onskans makter... jo ja tackar ja... :p
     
  15. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Självklart vad trodde du?
    Nä skojar bara :)
     
  16. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    d hade vart grymt om DM hade varit en babe ist..
    babes är ju som sagt mkt snyggare..
     
  17. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Spoiler för dem som inte läst tidningen, förstås

    Exactomundo!
    Den som inte har för avsikt att läsa serien blir inte spoilad av att titta på bilden!
     
  18. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    He he vad bra jag trodde att jag hade brutit mitt löfte om att aldrig läsa en spolier :)
     
  19. Jedi_Mystic

    Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 29, 2002
    Jag vet absolut inte......det enda jag kommer att tänka på är Mara, men hon var ingen elak typ;)
     
  20. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Bara lite tuff brud aktig var hon.
     
  21. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Det skulle vara häfigt om nån någon gång lät det dyka upp sithladyer men...*suckar* ja, ja.
     
  22. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    en storbystad sith-witch hade vari coolare än en DM..bara så ni vet..
     
  23. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    appropå serier..min kära fader har första serieallbumet: Star Wars ..kommer inte ihåg om d va på engelska elö svenska..lite status där..h0h0..=)
     
  24. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Vilket år är den ifrån då?
    Jag har ett ex av nummer 1 från 1983 / 84 men det är ju den första "Stjärnornas krig"-tidningen (som bara har hand om SW) på svenska (som jag känner till)... Fanns säkert någon serie innan den.
     
  25. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Kolla med minigo. han har en komplett samling av de serierna. De hette "månadens äventyr" i början och var indiana jones varannan månad och star wars varannan. Marvels serier... lite halvfula men roliga. Jag har en hög med dem liggande någonstans...
     
Thread Status:
Not open for further replies.