Ep. 4, 5 og 6 på DVD

Discussion in 'Denmark' started by Krede, Apr 29, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lupus_Ignis Jedi Knight

star 1
    Nej. Det var mig, der har overtaget dine tanker... Nu har jeg kvalme :p
  2. Krede Jedi Master

star 4
  3. snailwalker_DK Jedi Master

star 4
    hæhæ :D

Ja de gjorde squ et godt stykke arbejde med snowspeederne hvor man før kunne se igennem.
  4. Krede Jedi Master

star 4
    Ja, det var helt sikkert en forbedring. Jeg må nu indrømme at jeg aldrig havde lagt mærke til det, før de gjorde mig opmærksom på at de havde ændret det.

Hvad skal I så den dag den hellige dvd-box udkommer?
    Skal I have en lille 6 timers marathon, eller vil I strække nydelsen over flere dage?
  5. Lupus_Ignis Jedi Knight

star 1
    Marathon. Har en kammerat, der kun har set ep 1, så jeg overvejer at lave en nørdaften ud af det.
  6. Krede Jedi Master

star 4
    Fedest! Skal I så se både ep.1,2 og 4,5,6?

Jeg tror heller ikke at jeg kan vente, det bliver nok også til en marathon.
  7. Paranorina Jedi Master

star 4
    Jeg tror bare jeg holder en ganske almindelig hverdag, og venter med at se filmene til weekenden, måske lige bortset fra nogle enkelte scener og ekstramatriale.
  8. snailwalker_DK Jedi Master

star 4
    Vi må håbe nordisk film laver marathon med ep 1-6 :)

Har I forresten hørt at Imperial får digital projektor nu? Det bliver alt for godt, deres gamle er altså heller ikke for god længere :/
  9. Krede Jedi Master

star 4
    Par> du har selvdiciplin! Jeg tror ikke jeg kan vente.

Snail> Ja det bliver fedt, jeg læste at I Robot er den første digitale film de vil vise?
  10. Paranorina Jedi Master

star 4
    Betyder det at man for fremtiden bare smækker en disk eller lignene digitalt medie i projektoren, frem for en flimret filmrulle, der konstant laver fejl? Det lyder fedt, og har været længe savnet!
  11. P-Nille Jedi Master

star 4
    lupus... findes der stadig folk der ikke har set SW 4-6... tror selv min mor har set dem.
    marathon lyder hyggeligt...
  12. Lord_Coras Jedi Grand Master

star 5
    Jeg overvejer at leje et enormt fjernsyn og et fantastisk lydanlæg til ære for filmene.
  13. Paranorina Jedi Master

star 4
    Vi kan måske finde ud af noget maraton i Odense?
  14. Krede Jedi Master

star 4
    Jeg overvejer at leje et enormt fjernsyn og et fantastisk lydanlæg til ære for filmene.

Lyder meget fedt!
  15. P-Nille Jedi Master

star 4
    det burde vi faktisk
  16. Paranorina Jedi Master

star 4
    Vi kunne låne Kredes hjemembiograf, så kunne han leje et 14 tommers mono-tv? :)
  17. Krede Jedi Master

star 4
    ;) :p

[image=http://www.radisol.com/tv/images/old-tv.jpg]
    NOT the way it was meant to be seen
  18. Lupus_Ignis Jedi Knight

star 1
    Jeg må desvære sige, at jeg ikke kan være med til at stjæle Kredes hjemmebiograf. Det har jeg lovet ham imod at han hjalp mig med nogle tips til billedredigering.
  19. snailwalker_DK Jedi Master

star 4
    Ja Krede I robot er den første film de viser.

Nu har jeg læst lidt om emnet og det viser sig at de digitale fremvisere langt fra har lige så god opløsning som de gode gamle, men problemet er kvaliteten af mediet på de gamle. Man starter med en A-kopi som man så kopierer fra. Hvis man brugte a-kopien ville den klart være den digitale overlegen, men fordi vi får sådan nogle dårlige kopier i DK burde den digitale udgave være bedre...
  20. Paranorina Jedi Master

star 4
    Hvad er helt præcis forskellen på analog og digital fremviser? Filmen ligger vel stadig på filmrulle ikke?

EDIT: Kom nu Lupus, du vil jo gerne være med i hulen ikke? Du vil vel gerne have din marokopude ikke Lupus?
  21. Krede Jedi Master

star 4
    Jeg tror faktisk at de kommer til at ligge på et andet medie end film. Det er der nogle old-school film folk som er sure over da de mener at rigtig film sætter folk i en slags drømme-agtig tilstand mens digital fremvisning 'bare' vil være som at se almindeligt tv. hmmm tror ikke helt på det.

Spis skovsneglen Mulle...
  22. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Sig mig - har alle meldt sig ud af Biozonen eller vil I bare ikke have nyhedsmails fra dem? :(:confused:

Og hvad pokker er det du siger Krede? Tror du at filmene kommer til at ligge på et andet medie end film? :confused:

I går fik jeg følgende mail fra Biozonen:

Kære Jesper

Seeing is believing og fremtiden er nutid i Nordisk Film Biografer, der som de første i Danmark er gået ind i den digitale biografverden.

Oplevelsen

Forestil dig, at du sidder på et stadion med 2 millioner mennersker på den modsatte langside. Hver eneste af de 2 mio løfter et farvet, firkantet papskilt og et billede skabt af alle skiltene toner frem for dit undrende blik. Smukt og vildt!

Forestil dig nu, at stadion er en mikrochip. Hvor 2 mio bittesmå vippende spejle ? med motor og relæ ? er tilskuerne fra før. Hvert eneste spejl har mere end 35 billioner, (35.184.372.088.832), forskellige farver, som de skifter tusinder af gange i sekundet ? synkront og uden slinger i valsen.

Bliver det for abstrakt? Det kan såmænd hurtigt blive håndgribeligt igen, for det er virkeligheden, når man sætter sig i en af vore digitalsale og ser film.

For spejlchippen sidder i specialudviklede biografprojektorer, af hvilke Nordisk Film Biografer - som de første ? har erhvervet sig tre.

Teknologien

I mere tekniske termer er det faktisk tre DMD-chips (Digital Micromirror Device) der i fællesskab genererer de 35 billioner farver ? én til hver RGB-farve ? således at slutproduktet bliver 45bit farver, eller 2 gange sig selv 45 gange.

Teknologien kaldes DLP (Digital Light Processing) og er den eneste standard der er godkendt af produktionsselskaberne i Hollywood.
    [image=http://medlem.jubii.dk/mistermundi/hpbimg/Harddisk%20til%20film.jpg]

I stedet for den gammeldags filmkopi, får vi nu filmen tilsendt på en gennemkrypteret harddisk, hvorfra filmen uploades til en lokal server, der er forbundet til projektoren.

Resultatet er forbløffende. Billedet er roligere, teksterne er klarere og du vil aldrig opleve en eneste ridse.

Vi kalder det

Digital Cinema
    ? Not Shaken. Not Stirred

og indtil videre kan du kun opleve nyskabelsen i København, (Imperial og Palads´ sal 9) og Århus (BioCity Århus, sal 1).

Fremtiden

Imperial tyvstarter allerede på næste fredag d. 20. august med I, Robot, mens alle tre sale er med, når Shrek 2 har premiere d. 3. september. Hvis du har mulighed for, at komme til én af de to byer, anbefaler vi på det kraftigste, at du bestiller billet allerede nu.

Og bare rolig: Det vil ikke koste dig ekstra at se Digital Cinema i Nordisk Film Biografer. Vi gør os i forvejen ikke i tillæg til de eftertragtede titler og hvorfor skulle gæsterne betale for, at vi til enhver tid vil være længst fremme i skoene?

Nu tænker du måske: Hvad med lyden? Tjah, den var digital i forvejen, så den er lige så god som den altid har været ? og det er ik´ så ringe endda.

Efterhånden som vi gør vores erfaringer med Digital Cinema, installeres teknologien i vore øvrige biografcentre.

SÃ¥ glem ALT om DVD hjemme i stuen ? Digital Cinema er the real deal!

Du kan læse mere om DLP teknologien på DLP.com

God fornøjelse med Digital Cinema!/>
  23. Paranorina Jedi Master

star 4
    Forestil dig, at du sidder på et stadion med 2 millioner mennersker på den modsatte langside. Hver eneste af de 2 mio løfter et farvet, firkantet papskilt og et billede skabt af alle skiltene toner frem for dit undrende blik. Smukt og vildt!

Eller de kunne have sagt: Forestil dig du ser en DVD-film :p

Anyway, så synes jeg det lyder som en herlig opfindelse, som jeg længe har savnet. Forhåbenlig betyder dette også færre "fejl" i form af pludselig farveskift, lyd der forsvinder eller bliver forvrænget, film der pludselig stopper osv.
    Digitalt medie er fremtiden. Der var(/er) også folk der brokkede sig skiftet fra vinyl til CD, selvom CD'en stortset kun har fordele. Sjovt nok er der ingen der klager over at rigtige film skal ses på VHS fremfor DVD! :p
  24. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Der var(/er) også folk der brokkede sig skiftet fra vinyl til CD, selvom CD'en stortset kun har fordele.

Tro mig, det er virkelig noget der kan bringe sindene i kog, når CD vs Vinyl bliver diskuteret. Jeg har fulgt diskusionen på et PF forum, og der er mange argumenter for vinylens bedre lyd, og jeg var da også selv længe om at skifte, men det var nu mere fordi jeg havde så mange LP´er, som jeg skulle ud og købe som CD. Jeg blev overbevist om at jeg skulle have en CDafspiller, da Roger Waters udgav et nyt album efter flere års tavshed, som kun udkom på CD.... (og for at det ikke skal være løgn udkom samme album i en special udgave måneden efter, på vinyl.... )

Sjovt nok er der ingen der klager over at rigtige film skal ses på VHS fremfor DVD!

Her må jeg holde ved, jeg er selv mere glad for at se mine VHS film end mine DVD´er. Om det er pga at jeg ikke har lært (læst manualen) at bruge den ordentligt endnu eller hvad, ved jeg ikke, men jeg er irriteret over at jeg ikke kan stoppe filmen (og se nyheder) og fortsætte hvor jeg slap. [face_tired]
  25. Krede Jedi Master

star 4
    Tror du at filmene kommer til at ligge på et andet medie end film?
    Mundi > Mente du det sarkastisk?
    på en gennemkrypteret harddisk
    Det er da et andet medie end film...
Thread Status:
Not open for further replies.