main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ep. 4, 5 og 6 på DVD

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Apr 29, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Nu kiggede jeg lige på Ep2 og den har også lens flare, så nu passer de jo allesammen sammen :D

    Men tallene i baggrunden står med guld på ep 1 og 2, men med sølv på 4-6. Det er ikke godt for en feinchmeiker som mig :D
     
  2. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hvis du køber fullscreenversionen, så står det garanteret med guldskrift.
    Af uforståelige årsager har de vel ment at skriften skulle passe til boksen.
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Wow! Bonus-DVD'en har klart det fedeste cover.

    [image=http://www.starwars.com/episode-iv/news/2004/06/img/20040624a_4_bg.jpg]
     
  4. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hvor bestiller I den henne? Har set den til 400 hos Axelmusic, men ville jo være ærgeligt hvis man kan spare mange penge andre steder...

    Vil gerne have dem med dansk cover så de passer i samlingen :D
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg har forudbestilt R1 versionen hos Axel til 350kr. + så får man en 50 kr. voucher til ens næste køb :D Jeg undværer med glæde de danske undertekster + dansk box.

    Pga. framerate er R1 dvd'er ofte et par minutter længere end R2 og hvem siger nej til et par minutters extra Star Wars ;)
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Pga. framerate er R1 dvd'er ofte et par minutter længere end R2 og hvem siger nej til et par minutters extra Star Wars

    W00t? Vil det sige at filmen er "skubbet sammen" på R2? Eller "Trukket ud" på R1?
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg kender ikke så meget til det tekniske bag fænomenet, men det var oppe og vende da AOTC R2 UK versionen fik cuttet Jangos skalle.

    Da filmen i Pal versionen er et par minutter kortere end NTSC troede mange at der manglede yderligere klip, men det ligger altsammen i at R2 (Pal) kører med færre frames pr. sekund end R1 (NTSC).

    Hvis man lægger alle disse 'droppede' frames sammen så udgør de altså et par minutters spilletid. Man lægger aldrig mærke til det mens man ser filmen. Men ja det er Pal der er speedet op.

    Der er så den fordel ved R2 (Pal formatet) at opløsningen på billedet er en mikroskopisk smule bedre end på NTSC, da der er flere horisontale linier... så det er et spørgsmål om prioritering.
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hjælp så filmen er langtrukken på r1 :S

    Well det lyder ganske fornuftigt det tilbud du kom med der Krede. Kan godt være man skal overveje det :)
     
  9. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Taget fra DSF:

    SKYDER GREEDO FØRST, OG ER HAYDEN ALLIGEVEL MED I ROTJ?
    Torsdag 8. juli 2004

    Som bekendt har vi haft mulighed for at se den nye dvd-udgave af Return of the Jedi, og modsat hvad vi tidligere har oplyst, så er SPIRIT-scenen i slutningen af ROTJ blevet ændret, hvilket vil sige:
    at Sebastian Shaw altså er blevet erstattet af Hayden Christiansen som Anakin Skywalker?s force-spirit.

    Da vi tidligere fik mulighed for at se ANH discen igennem, gennemså vores reporter kun den scene, hvor Vader tager hjelmen af, og i denne scene er det stadig Sebastian Shaw, der agerer Anakin, så lidt af det originale er der dog tilbage.
    Undertegnede var faktisk lidt chokeret, da jeg så denne ændring, det virkede bare forkert.

    Vi skal også nævne, at Lucas nu i de afsluttende fejringsscener i ROTJ har indsat en kort scene, hvor der festes på Naboo!

    Vi har ved denne lejlighed også haft mulighed for at gennemse A New Hope dvd?en. Her har man ikke ændret så meget. Det er desværre stadig Greedo, der skyder først.

    Det ser dog ud til, at man har ændret scenen, hvor Jabba introduceres. Han er bedre animeret, men Han Solo træder ham stadig på halen.

    Vi skal gøre opmærksomme på, at de gennemsyn, vi har foretaget, har været af enkeltscener, så det er muligt, at der er mere, som er ændret. De ændringer, vi har bragt, finder vi dog klart er de mest bemærkelsesværdige.

    Mads Bluhm




    Hvad har de gang i? Hvordan kan man starte med at sige at man har gennemset en film, for bagefter at sige man kun har tjekket 1 scene. [face_beatup]


     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nu må de sq snart se og få styr på deres rygter!
     
  11. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg er heldigvis holdt op med at få mit pis bragt i kog af rygter. Jeg venter bare til jeg selv kan se filmene på DVD. Alle scenerne, nogle flere end andre...
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    :mad: Nu gider jeg sq snart ikke mere de rygter...

    De siger også at de kun har set dem på en computerskærm.... hmmm lyder det som om at de har downloadet dem ulovligt? JA!

    Enhver der kender lidt til Flame eller et andet compositing værktøj jo selv sidde og lave ændringer i filmene...

    Jeg tror det når jeg selv ser det til September.
     
  13. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg er også ganske rolig, og venter til september for at se hvad der er blevet ændret.

    Det bliver sjovt at se om DSF er blevet narret. :D

     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg håber helt klart at de er blevet narret.
    Hvis de ikke er blevet narret, så græder jeg, og så har GL bare at komme op med en allerhelvedes god forklaring på hvorfor Anakin pludselig er ung igen, bare fordi han er blevet et med kraften.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Fandt lige et link til hver enkelt skive inde på Dvdmagasinet.

    Klik her!

    Som man kan se har de valgt at lave selve skiverne 10.000 gange sejere end coverne, men jeg ville nu stadig have det var omvent!
     
  16. Jedi_Wannabee

    Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 2, 2002
    Krede... Du siger der er en mikroskopisk forskel mellem PAL og NTSC.
    NTSC har 525 horizontale linier i 60 Hz og PAL 625 linier i 50 Hz.. Jeg må have spiderman øjne, for jeg kan tydeligt se forskel. Billedet står sløret, farverne er matte og billedet står og hopper svagt.
    Jeg kan godt se en film, men er bare irriteret over at jeg kan se det..
    Må tilstå at jeg ikke har prøvet på et 100Hz tv, men på mit 28" widescreen er det en gene. :D
    Så jeg SKAL have den på PAL. Så er jeg ligeglad om alle scener med Luke er skåret ned pga forskellen.. hehe.. :D
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Okay, du må så have Spiderman øjne, ellers er det dit TV der ikke kan lide NTSC. Jeg har et Panasonic 32' 60Hz og billedet står lige så klart og skarpt som mine PAL. Det skal så også siges at det betyder en del hvilken DVD-afspiller du har...

    Da jeg så film på min PlayStation 2 kunne jeg tydeligt se forskel på PAL og NTSC. På NTSC var der rigtig meget anti-aliasing i scener hvor der var varme farver. Men efter jeg købte en Panasonic S-31 forsvandt de forstyrrelser.

    Grunden til at jeg holder af R1 udgivelser er at bla.

    1. Du kan tit få filmene hurtigere.
    2. Mængden af extramateriale er tit størrer.
    3. De er billigere.
    4. Der er praktisk talt ingen chance for at de er cuttet af engelsk censur.
    5. Engelske covers uden dumme danske oversættelser af titlen.

     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nu jeg lige har jer DVD-nør... Eksperters opmærksomhed:

    Min DVD afspiller er regionsfri, MEN når jeg afspiller R1 film kan den kun vise dem i Sort-Hvid. Så vidt jeg har forstået er det noget med mit scartkabel der skal være et RGB-scartkabel eller noget? Eller er det et PAL-NTSC problem? Har fået det forklaret før men kan ikke rigtig huske det. Nogen der kan hjælpe mig?
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    :-B lad mig se....

    Er der to scart-stik i dit tv? Hvis ja, så prøv at putte den i stik nr. 2. Der er tit sådan en Macro-beskyttelse så gør at du ikke kan overspille filmene til VHS (hvem fanden gider også det?) Men det hjalp for mig at sætte den i nr. 2.

    Det kan også være at du skal ind manuelt og sætte dit TV til at vise NTSC farver, prøv billed-menuen. Der er også nogle dvd-afspillere hvor man skal sætte den til NTSC bagpå eller AUTO.

    Det er selvfølgelig nemmest at sætte det hele til 'Auto' så den selv finder ud af det...
     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Der var en PAL-NTSC knap bagpå, men det hjalp ikke noget at smække den over på NTSC, og heller ikke at skifte Scartkabel. Tror ikke mit TV har yderligere instillinger. Jeg må søge hjælp andetsteds, men tak aligevel :)
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ok :)

    Er det et ældre TV? Altså 10+ år gammel?

    Der er tit problemer med ældre TV og NTSC. Da jeg var i sommerhus for en to ugers tid siden, kunne vi heller ikke få det gamle TV deroppe til at spille R1 - men der blev det ikke kun sort/hvid, billedet hoppede også op og ned :(
     
  22. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nej det er relativt nyt. Købte det brugt af DER, for en 2 års tid siden, så det er vel omk. de 4 år vil jeg gætte på. Kan bare ikke finde nogle menuer på fjernbetjeningen hvor det linger man kan instille den slags.
     
  23. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hmm jeg har et 15 år gammelt Phillips fjernsyn og der er ikke nogle problemer. Men prøv at gå ind i din dvdafspillers menu, der plejer at være et sted hvor man kan vælge output mode...

    Håber virkelig ikke de har sat hayden ind i stedet for, men nu får vi jo atse :)
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    God idé, det med Dvd'en setup.
     
  25. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Det ser nu ud som om at Sebastian Shaw er blevet fjernet. Det forlyder nu fra flere og flere kilder at han er blevet fjernet og udskiftet med Hayden. Kig selv på fx filmz.dk...

    Virkelig sørgeligt :(
     
Thread Status:
Not open for further replies.