Ep III - förtexten (SPOILERFRI TRÅD!)

Discussion in 'Sweden' started by Lars_Muul, Dec 11, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Här är tråden för alla er som gillar att spekulera i hur nästa Star Wars-avsnitt kommer börja rent textmässigt.
    Alla förslag är givetvis välkomna, så det är bara att vi kör igång!

Ett litet utkast jag skrivit(det är inte färdig-genomtänkt, men det kommer det ju ändå inte bli förrän premiären ;) ):

STAR WARS
    EPISODE III
    THE SITH REVENGE

The clone army of the
    Republic has been successful
    in it´s mission to annihilate
    the threat of the Separatist
    movement.

One last stronghold remains
    and the Republic Starfleet, led
    by Senator Bail Organa and
    a group of Jedi Knights, has
    set out to the remote Utapau
    system to destroy it.

Meanwhile, the treacherous
    Count Dooku is overseeing
    the final stage in the production
    of a new army that will present
    a serious threat to the Republic
    forces....

EDIT 1: Tillägg i rubriken.

EDIT 2: Tråden är som sagt spoilerfri. Jag vet inget om vad som faktiskt kommer hända, så ovanstående förtext är baserad på rena spekulationer från min sida.
  2. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Blev ni så avskräckta av min utsökta författartalang? :)
  3. Kuang-Eleven Jedi Knight

star 3
    Ne då.. jag har dock inga spekulationer just nu hehe.. vänta tills efter tentorna när fantasin börjar flöda igen hehehe
  4. Berg Jedi Knight

star 3
    Det är som med mätresultat. Det enda man kan vara säker på är att det man får fram inte är rätt.
  5. Aprentize Jedi Master

star 4
    lovande därdär med att en sista stronghold finns kvar o att bail organa leder jediriddare.
  6. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Kuang: Jag ser fram emot det!

Berg: Ack, så sant....

Aprentize: Kul att du gillar det. Jag har tänkt en del på det där med Bail. Han är ju klart och tydligt mot krig i AOTC, men jag kan tänka mig att han är ett sånt där taktiskt snille som armén inte kan vara utan och att han nog skulle vilja få ett snabbt slut på kriget.

Hoppas det kommer fler förslag snart....
  7. MYSTIC_KNIGHT Jedi Master

star 4
    Det kommer så småningom, efter man är fri från plugget. ;)
  8. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Ja, så var det dags att återuppliva en gammal god idé och se om nån nappar denna gång!
    Jag kan säga att den förtext jag skrivit ovan inte riktigt stämmer med min nuvarande bild av EpIII, men det är ganska nära.
  9. Imperial-Invasion Jedi Knight

star 1
    Vet inte riktigt var jag ska placera denna nyhet men denna tråd verkar vara den bästa.
    Läste precis senaste Homing Beacon och där stod det en del trevliga saker.
    För er som inte prenumererar så finns hela texten att läsa här nedanför.

Har nu tagit bort texten och jag hoppas att inte skadan blev för stor för er som läste den.
  10. Aprentize Jedi Master

star 4
    det där kan klassificeras som en spoiler av extrema människor (läs: mig). Vänligen posta det i en tråd som inte har SPOILERFRI TRÅD! i rubriken och ta bort det härifrån.
  11. emilsson Force Ghost

star 6
    Jag tror det vore på sin plats att starta en ny tråd för spekulationer om epIII. Den vi hade förrut har låsts automatiskt och är dessutom lång.

Varför inte låta denna tråd vara till för toalt 100% spoilerfria diskussioner och ha en annan för sånt som kommer från officiella källor?

För vad jag förstår är info från officiellt håll det enda som får postas utanför ep3 forumet.
  12. Swedish_Sith Jedi Knight

star 2
    Välskriven förtext Lars_Muul. Jag tror också att Bail Organa kommer spela en stor militär/taktisk roll i Ep III, samt att Dooku har ett "stronghold"... frågan är bara var. (Hmmm... i närheten av Alderaan kanske?) Jag tror jag ska skriva ihop en egen förtext jag med. Stand by... ;)
  13. Swedish_Sith Jedi Knight

star 2
    Okej! Här är den...

"STAR WARS EPISODE III - AT FREEDOMS END"

A long time ago, in a galaxy far far away...

STAR WARS

The very foundations of the Republic are shaking
    as the sollution of the Clone Wars draws nearer.
    Even though the threat of the Separatists has been
    successfully diminished, the battle is not yet won,
    and only a few Jedi Knights remain to enforce the
    balance of power.

Count Dooku has established a stronghold on the largest
    moon of the Alderaan system. Republic forces led by Bail
    Organa has sent a distress signal to the Senate, asking
    for immediate assistance to counter the persistent
    attacks of the Separatist army.

On the orders of The Supreme Chancellor, Jedi Knight
    Obi-Wan Kenobi sets out for the remote system of
    Tatooine to ask an expelled Jedi for his aid. The
    fate of the Republic now rests in the hands of
    The Chosen One...

14. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Snygg förtext! Dock lite lång, om du jämför med de GL har skrivit.
    Synd, för den var verkligen snygg....

(men jag tror inte Anakin kommer vara utslängd från Jediorden i början av filmen ;))

Äsch då! Jag försökte skriva en ny förtext, men det är så svårt att komma på nåt bra. Man måste ju först skaffa sig en bild om den inledande scenen, så man skriver rätt saker i rätt ordning. Om man ser på de episoder som finns, så märker man att GL gillar att presentera respektive films huvudhot i den allra första scenen. Eller vänta, det handlar nog snarare om att presentera huvudintrigen.
    Varje episod presenterar ju en ny intrig: ANH - Dödsstjärnans stulna ritningar, TESB - jakten på rebellerna, ROTJ - den andra Dödsstjärnan, TPM - handelsblockaden, AOTC - armé-dispyten.
    Så vad är EpIIIs huvudintrig? Jakten på separatisterna? Nja, jag skulle tro att de hittas och slås ut ganska snabbt. Det måste vara något större än så.
    Jag har en känsla av att Dooku har något nytt på gång i EpIII och att detta nya är en klonarmé(OBS! ren spekulation), med vilken han tänker tillförskansa sig makt över Coruscant. Han har sin egen agenda och även om han är en man av heder, så tror jag faktiskt inte han bryr sig lika mycket om sina separatistkumpaner som om sin vision. Om han med hjälp av denna armé kan tvinga Palpatine att överlämna sin absoluta makt till honom, så kan han ju använda den makten till att omforma Republiken och rensa ut all korruption!

Därför tror jag att det tredje stycket i förtexten ska handla om Dookus nya armé.
Thread Status:
Not open for further replies.