main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

EP III kö i Göteborg (SF och Sandrews)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Mar 28, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Får väl berätta att "första" tidnings artiklen har kommit nu på de som köar.

    För att kolla vad GP skriver så kan detta beskådas genom att klicka här!

     
  2. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Bra artikel! De där köarna är ena klyftiga killar :)



    Kö eller dö
    /LM
     
  3. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Ha, jag kände de där killarna innan dom blev kändisar...så det så!

    :p


    Synd att artikeln var så kort... :(
    och att det inte var något om den andra kön... :(
     
  4. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Såg en artikel om dom i Metro också.
     
  5. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    DOK rapporterade att dom var med i Radio City också. Inte så smickrande reportage dock...
     
  6. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    Hehe...inte så smickrande kanske men underhållande. :D
    Radio Citys "praktikant" Erik gjorde vad han kunde för att provocera de köande men de hade svar på det mesta så han lät lite frustrerad i sin avslutande utläggning. :D
    Kul.
     
  7. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Det är en artikel (eller rättare sagt en stor bild med tillhörande bildtext) i Nerikes Allehanda idag. Snart kommer ni vara lika kända som Robinson-Robban! :p
     
  8. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Nerikes Allehanda? Var kan vi som har behov av att synas i media få tag i den?
    Kan du scanna in den och lägga upp eller finns det på nätet också? *drägglar av all publicitet*
     
  9. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag letade på hemsidan, men den fanns inte där. Det är ju som sagt ingen riktig artikel, utan bara en bild med bildtext. Men jag kan antagligen scanna den och maila den, eller nåt sånt.
     
  10. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Angående Radio city inslaget kan jag ju påpeka att erik bad om ursäkt varje gång han var ur sändinning och beröätta att han hade samlat på star wars prylar och dyl :)

    Idag ringde äen SR till vargman så P# kommer göra ett reportage om oss med, så vi förvarnar er när det komemr att sändas.

    Och om ni sakna rmig i reportagen och så kan jag påpeka att jag e där men vill hälst inte bli intervjuvad, dessutom har vi ju några andra i gruppen som älskar det.
     
  11. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    OMG, jag är med i en dokumentär! :eek:



    Hihihi
    /LM
     
  12. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    VIKTIG INFORMATION

    I nuläget har BioPalatset INTE någon premiärvisning av EP III vid midnatt.
    Vi för dock en dialog med dem och försöker få dem att visa den iallafall.

    Jag återkommer med info här så fort jag har den.

    Om ni vill påverka, ring 031-774 22 90 (Sandrews kontor i göteborg) och säg att ni vill ha midnattspremiär på sandrews.

    Together we are strong.

    /ZB


    May The Force Be With Us
     
  13. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Kan även vara en möjlighet att maila till dom. Kolla den här sidan och klicka på Göteborg så får du en bra mailadress.

    Klart dom skall ha midnattspremiär!
     
  14. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Eller joina oss på den goda sidan :)

    Sitter iallafall i kön och skriver detta och kan lugnt säga attvi har haft våran värsta natt någonsin, en cykel kastad på oss och ett otal personer som har kommit förbi och bara slittit i staketet.

    edit: Kom just på att imorgon bitti kommer sr till oss i kön och ska göra något så om ni kan lyssna på p3 då, (jag har ingen anning om exakt tid eller om det enns e direkt sändning)
     
  15. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Fick snabbt svar från Sandrews Martin (trevlig kille!):

    <citat>
    Filmbolaget Fox har inte bestämt sig för vilken salong filmen skall visas i. Biopalatset salong 6 eller 9+8 eller kanske Royal. Beslut kommer att tas under måndagen efter det att man sett hur Kingdom of Heaven har gått.

    Först då, när jag vet vilken salong den skall visas i, kan jag ta ställning till om det är aktuellt att ha någon nattvisning.

    <slut citat>

    Jag tror inte det skadar om fler skriver en rad eller slår en signal, eller kanske avlägger en visit! Men glöm inte att hålla en trevlig ton, vi försöker ju göra något positivt här.
    :)

    EDIT: För er som tänkt gå på Palladium och inte känner er berörda, tänk på att om inte kön delar upp sig på två biografer så lär du behöva börja köa mycket tidigare än du annars behövt.
     
  16. Magnusidious

    Magnusidious Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 14, 2005
    Angående det som hände Er under natten:

    Det är för jävligt att vissa idioter inte kan unna andra någonting roligt. Låt inte detta förstöra. Stå på Er gott folk!
     
  17. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det var tydligen P4 som var där och inte P3 som Effe sagt.
    Förutom Cykeln som plötsligt landade på vårt tak kan man även nämna att jag hade ganska ont i min vänstra överarm efter att ha legat mot kravallstaketet när någon fårr för sig att sparka på det (och fått foten mellan "pinnarna" och istället träffat min arm.
    Samt att några idioter hällde ut en hel mugg med Cola från Mc Donalds över oss (efter att ha knutit upp vår prtesenning så de kom in under den) samt att de med nyckel stack fyra hål i presenningen. Så visst är det kul att köa men det hade vart mycket roligare utan det här...
     
  18. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Att folk bara orkar...

    Nåväl, ni får väl trösta er med att det blir värre till helgen. ;) :p

    Hang in there!!
     
  19. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    vi är redan smärtsamt medvetna om detta Jedi_W men vi är fans... Vi har gjort vaktschema (2 o 2) under de värsta nätterna...
     
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Huga... hoppas det inte blir sådär för oss när vi sätter oss i Stockholm nästa vecka. *muttrar* Vore så mycket bättre om de lät oss köa ute i Råsunda som vi gjort förr istället för inne i centrala stan...
     
  21. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Vi har dock haft trevliga stunder med.. Både Muul, Sithspawn, Neko , RF och TK-518 har ju passerat förbi oss o sagt hej.
     
  22. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Yay! :D
    Räkna med att jag kommer ner idag också!



    Kö är trevligt
    /LM
     
  23. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    JAG UPPREPAR

    I nuläget har BioPalatset INTE någon premiärvisning av EP III vid midnatt.
    Vi för dock en dialog med dem och försöker få dem att visa den iallafall.

    Imorgon, måndag, kommer jag att träffa den som är ansvarig för premiären, och innan dess vore det bra om så många som möjligt som vill ha en midnattspremiär på BioPalatset ringde till Sandrews och sa detta.

    Om ni vill påverka, ring 031-774 22 90 (Sandrews kontor i göteborg) och säg att ni vill ha midnattspremiär på sandrews.

    Tänk på att vara trevliga ;)

    Together we are strong.

    /ZB


    May The Force Be With Us
     
  24. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jaha, idag avgörs det!

    En annan bieffekt av att bara en biograf kör midnattspremiär är att PremiärPartyt lär bli bra mycket mindre...max 770 istället för 1129 personer kan vara med. :(

    Så ring och skriv och påverka alla som kan!
     
  25. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Neko har fått stora problem.
    Det är möjligt att Neko inte ens kan se ep3 på premiärnatten.
    Dels verkar det som om jag inte kommer kunna joina kön förrän söndag morron (pga oförutsedda händelser), o då lär chansen vara minimal få premiärbiljett . . . Dels vet jag inte om jag kommer kunna hålla mig vaken så jag kan njuta av filmen på natten då jag jobbar 5.13-12.59. Sova på dan lär vara svårt med tanke på ev. spänd förväntan.
    Så just nu känns det som om det inte är nån större idé joina kön . . .
    *suckar djupt*
    Kommer o hälsar på er igen nu i veckan iaf. :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.