main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

EP III - SPOILERVARNINGAR (innehåller ej spoilers)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Jun 3, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Fet chans att vanliga icke-fans kommer att förstå varför ...
     
  2. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Kan du förtydliga?

    Vad är det de inte kommer förstå och varför skall det förstå någonting om spoilerfrihet egentligen?
     
  3. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Vanligt folk skulle inte förstå varför det står "Varning! Här kommer en Star Wars-trailer" på bio-duken. Det är liksom ingenting att varna för i deras ögon.
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Precis. De flesta gånger jag har blivit spoilad och när jag hört om andra som blivit spoilade så har det varit icke-fans som legat bakom det, för de fattar inte.
    [voice_pucko]"Men... gillar du inte Star Wars?"[/voice_pucko]... ARGH! [face_worried] :_|
     
  5. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Jag tror att ni har missförståt mig en hel del. Jag har aldrig sagt att det skall stå Varning för Star Wars trailer innan den visas. Jag sa att i USA kommer trailern att finnas innan The Incredibles. Men jag hade tänkt att maila SF och Sandrew innan trailern har premiär så jag får veta om det kommer visa den innan The Incredibles. Jag varnade, här på forumet(!!!), så att de som gick och såg den kunde vara mer beredda på att en trailer kommer.

    Jag förstår inte hur ni kan ha fått för er att jag ville att det skulle stå så? Ni kanske inte alltid skall dra så förhastade slutsatser.
     
  6. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Det känns som du tar väldigt allvarligt på vår slutsats. Det är inte särskilt konstigt, med tanke på att du inte förklarade vad du menade. Nu är det utrett, dock. Krångligare än så behöver det inte bli.
     
  7. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Nej absolut inte. Jag tyckte att det hade varit enklare att fråga vad jag menade i så fall, om ni inte förstod, snarare än att dra förhastade slutsatser och sedan ifrågasätta mig utifrån era slutsatser.

    Det är ju i alla fall bra att allting är utrett. :)
     
  8. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag förstod dock ungefär vad du menade, men det var ganska skoj att haka på ;)
     
  9. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Teasertrailern kommer att visas på TV4's Nyhetsmorgon.
     
  10. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Vet du vilken tid?
     
  11. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Bara ett tips för de som är rädda för spoilers i ikoner... jag använder mig av Firefox med Adblock extension, och med det blockar jag samtliga ikoner från Ep3, genom att skapa ett nytt filter i Adblock och lägga till "http://www1.theforce.net/jc/icons/episode3/*" (utan citationstecknen). Mkt enkelt, och inga spoileraktiga ikoner dyker upp. :)

    Jag vet inte om liknande adblocks finns i andra browsers, om nån vet sånt får de gärna tipsa här.
     
  12. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Min ikon är en Episod 3-ikon, så ni som blockerar såna ser den inte.
    Men jag har inte spoilat er förut egentligen, för den är baserad på fan art från sommaren 2002.
    Kan vara bra att säga igen... Jag valde den därför att jag tyckte den passade bra med mitt användarnamn. (Fanns ingen Metallica-ikon :()
     
  13. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Trailern till spelet om Ep 3 innehåller även en del spoilers om/från filmen.
     
  14. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Med adblock som enji tipsade om tidigare kan man även blockera headlinsen från tfn, som bla finns längst ner på alla forumsidor på JC
    lägga bara till
    http://www.theforce.net/outnews/headlines.js
    som filter så slipper ni bli spoilade av det
     
  15. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    För mig tar den bara bort TFN reklamen när jag är inne på Sveriges Forum.
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det har lagst upp en hel del spoileraktiga ikoner på forumet (bilder från teasern). Naturligtvis verkar det också vara de mest spoileraktiga som är populärast också. Om ni kan blockera ikoner är det nog bäst att göra det, och jag hoppas att folk här inne på forumet väljer att inte använda sig av de ikonerna, av hänsyn till våra spoiler-fria medlemmar.
     
  17. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag såg i tidningen i morse att Episod III Teaser-trailern visas innan filmen Man On Fire med Denzel Washington.
    Teasern innehåller en hel del som kan spoila många här, men ingenting från den nya filmen finns i de första 10 sekunderna .. så man får i alla fall en liten chans att hålla för ögon och öron.
     
  18. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Som vanligt innehåller senaste homing beacon spoilers.
     
  19. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag har uppdaterat förstaposten en aning, så spoilervarningssammanfattningen har utökats en aning.
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    De första bilderna på leksakerna som kommer att släppas innan filmen har blivit offentliga. Det finns en karaktär där som är en rejäl spoiler om man inte har sett trailern. Figurerna kommer att släppas någon gång i april.
     
  21. Darth_Shadash

    Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 25, 2004
    Jag har klarat mig hittils ;) Kan inte ett skvatt om filmen förrutom titeln.. :p

    Däremot en viss person som var här i helgen... [face_rofl])
     
  22. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag har inte sett trailern, men jag tror ändå inte att jag blir spoilad av den där karaktären. Jag vet för mycket!!!! :_|
    Som vanligt, dock, behöver ingen oroa sig i samtal med mig, för jag spoilar aldrig någon av misstag.
     
  23. Darth_Shadash

    Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 25, 2004
  24. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Kommer att vara spoilers i nästa nummer av Vanity Fair. ;)
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Men jag måste köpa den för utviksbilden i mitte. [face_drool]
     
Thread Status:
Not open for further replies.