main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episod III: Förväntningar och förutsägelser

Discussion in 'Archive: Sweden' started by DARTHLARS, May 19, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hur trodde ni att Revenge of the Sith skulle vara, och hur väl överrensstämde filmen med era förutsägelser och förväntningar?
    Vad hände i filmen som ni trodde skulle hända?
    Vad var ni bensäkra på skulle hända som inte hände?

    ps. Låt detta inte bli ännu en åsiktstråd om filmen. ds.

    Det här är vad jag trodde:
    * Anakin skulle bli utkastad från Jedi-orden för att ha fått Padmé på smällen. Det skulle ha gjort Anakin sur på Jedi-orden.
    * Palpy skulle göra Anakin till sin personliga livvakt och skulle därför komma på fel sida senare.
    * Palpy skulle argumentera att Jedi på båda sidor var ansvariga för kriget och förklara dem som religiösa fanatiker som man inte kunde lita på.
    * Anakin skulle skickas till jedi-templet för att "avväpna" Jedi och kaos skulle utbryta.

    Saker jag hade samlat från tidiga utkast från 70-talet:
    * Filmen börjar med ett stort slag som är ett av de avgörande i slutet av kriget.
    * Ett skepp rasar i bitar och krashlandar. En hjälte blir rejält skadad i krashen - Jag trodde därför att Anakin skulle förlora flera lemmar innan Mustafar.
    * Jedi-riddarna skulle sätta sig upp mot en korrupt kejsare. Kejsaren förklarar i gengäld Jedi förrädare. - Anakin skulle behöva slåss mot Jedi.
    * Krig och terrorism kommer till en punkt då Palpy inte har några problem att införa en polisstat.
    * Gott och ont letar efter en "kyber crystal" på en planet någonstans. Kristallen kan användas för att hela sjuka - Gammal kunskap för att hela sjuka användes som argument i filmen för att få Anakin över till den mörka sidan.
    (Namnet "kyber" blev till "kyber dart" som blev till "saber dart" som användes till att döda Zam Wesell)
    * Någon planet skulle heta "Utapau" och det var strider där.
     
  2. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Får återkomma i ämnet förutsägelser. När det gäller förväntningar så höll jag dom låga denna gång efter att ha blivit besviken på TPM och AOTC. Jag tycker att jag och Lucas lyckas att träffas halvvägs någonstans.
     
  3. TheLastOfSkywalker

    TheLastOfSkywalker Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2005
    Jag förstår inte att ni är besvikna, jag tycker han gav oss den ultimata Star Wars filmen.

    Alla har väll sin syn men det är iaf min syn på det hela
     
  4. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Det är ingen som har sagt att han/hon är besviken.

    Att Padmé var nyckeln till Anakins fall har varit självklart ända sen AOTC. Fr a då Luke nästan ger efter till slut pga Leia.
    Fruntimmer har en stark inverkan på männen....

    Nåt som jag förväntade mig var att Jar Jar skulle förvandlas till en tragisk karaktär i den här filmen. Där ser man.



    *burp* 'scuse me
    /LM
     
  5. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Det måste jag också skriva under på. Fick för mig att han skulle få en betydligt större roll och få dö som någon hjälte eller liknande.
     
  6. Maze-Windu

    Maze-Windu Jedi Youngling

    Registered:
    May 19, 2005
    Tja, Johan. Mazdak från kön - långa killen som alltid insisterar med att ta bilder med dig =) - tack för tipset. Forumet är riktigt bra.
     
  7. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Vilka förutsägelser hade jag (och Erbos, allting vi spånade på gjorde vi ihop).

    * Palpatine ser ut som han gör pga sina egna blixtar, som han får tillbakasprutade på sig från Yoda. Fighten äger rum på hans kontor. (Allt stämde utom att det var Mace).

    * Yoda och Kejsaren slåss i senaten och kastar senatboxar på varandra. (stämde).

    * Anakin blir lurad att Padme är död, och inser att han misslyckats med att rädda någon närastående ännu en gång. Han släpper allt och går slutligen över till den mörka sidan. (stämde inte, men "the turn" hängde ihop med att lyckas/misslyckas med att rädda folk).

    * Anakins samtliga lemmar är artificiella. (stämde).

    * TIE-liknande skepp på planschen är Jedi Starfighters. (stämde).

    * Det finns en planet i filmen som heter Utapau, och den är vulkanisk och Obi-Wan och Anakin slåss på den. (namnet stämde, inte klimatet).

    * Anakin dödar Dooku när denne redan är oskadliggjord. (stämde, men omständigheterna som vi spekulerat fram var ganska långt ifrån filmens).

    * General Grieveous är en droid (hävdar Erbos) / en ödla (hävdar jag). (båda lyckas ironiskt nog få rätt).
     
  8. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag förväntade mig ingenting.

    Jag antog dock att det skulle vara någon form av vulkan med.
     
Thread Status:
Not open for further replies.