main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episod III: Revenge of the Sith

Discussion in 'Archive: Norway' started by Joey7F, Jul 25, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg liker det :)

    Hvor tror dere?

    --Joey
     
  2. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Hvor tror dere?

    "Hva synes dere?" ville være mer riktig. :)


    Jeg liker den. Absolutt en fanboy-tittel, men det er ikke negativt i det hele tatt.
     
  3. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Hey det er ikke nødvendig og være pirkette selvom han skrev feil da...

    Tilbake til temaet... titelen hmm ville likt Fall of the jedi bedre... hehe jaja lucas som bestemmer men jeg sier ikke at revenge of the sith er en dårlig tittel men jeg håper jeg ikke blir VM i skuffet over filmen som jeg kanskje har en liten følse av etter hva jeg har sett av rumors .... Noen som liker han General Grievous fyren etter at jeg så han i tegneserien skjønner jeg ikke hvorfor han er med han ser latterlig ut og hvis denne karen lissom ikke har force og han skal være nesten uovervinnelig mot jedi'er hva faen tenker george med da??? noen som er enige??
     
  4. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    OMJ: Star Wars internett rumors er nesten til altid feil. Jeg liker aa lese hva all mennesker i Spoilers Allowed skrift i loepet av Sommeren 2001 for AOTC.

    Hansen: Hehe, ja, jeg vet det* Jeg har ikke brukt min (daarlig) norsk ofte for seks maanedene. Helg enig om det er "classic Star Wars fanboy". Alle trodde dette vaere det tittel.

    --Joey

    *I actually wrote "Hva synes dere?" then changed my mind :p always go with your gut ;)
     
  5. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Hey det er ikke nødvendig og være pirkette selvom han skrev feil da...

    Ikke meningen å være pirkete, bare hjelpsom...
     
  6. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Det var hjelpsom :)

    --Joey
     
  7. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    hmm hehe :)
    vell skal nå vel på colusseum når den kommer
    :)
     
  8. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Jeg har vært helt utafor en stund.. Broren min sa det for en uke siden og jeg trodde ikke på ham.

    Jeg syns tittelen er omtrent like dårlig som AotC. Dog har man høie forhaapninger. Den siste filmen bør bli bra.. ellers blir jeg så skuffet så skuffet :(
     
  9. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Klart den blir bra. Det har jo tross alt enda ikke blitt laget en dårlig Star Wars film, etter min mening...
     
  10. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    nå har de begynt å vise den første teaseren til Ep3 i USA. Her er et sammendrag av den. De tre kildene under er alle TFN!

    The first half of trailer consists of ... (begin spoilers - highlight to read) a familiar voice over with Alec Guinness. Fans will love to hear him speak his monologue to Luke from A New Hope about "Jedi Knights always being the guardians of peace." As we hear these familiar phrases, they've intercut shots from various Star Wars episodes, excluding Episode 3. Only when the monologue ends with "Vader was seduced by the dark side of the Force" about 40 seconds into the trailer do we see the face of Anakin. He is partly covered with dark hood, looking positively evil.
    This is followed by the shot of erupting volcanoes, then some sort of volcanic field with crab-like creatures and then darkness, all accompanied by Vader breathing. Then the following is heard:

    Sidious: "Lord Vader..."

    Vader: "Yes?"

    Sidious: "Rise."

    Then we see Anakin in full Vader gear rising on some sort of operating table to which he is chained. The rising is slow and is intercut with shot of various Star Wars main characters. When the table has fully risen so that Vader is basically standing upright, the meatiest part of trailer begins, with many, many shots from Episode III. Most of them are very, very short - this will be something for freeze-frame fanatics to analyze.

    The ones that stuck in my memory:

    Dozens of Wookiees on some sort of floating platform.

    Padme with signature Leia hairdo.

    The Tri-Fighter, aka the precursor to the TIE fighter with three curving wings and guns mounted between each wing. They shoot red lasers.

    The ARC Clonefigthter, aka the precursor to X-Wing, with three wings on each side.

    A gigantic starship being sprayed by streams of something that looks like dense acid.

    The trailer ends with the title "THE SAGA IS COMPLETE - MAY 2005" and ... (end spoilers) is about 100 seconds long.

    We've been told that all of the music is edited from previous Episodes, featuring Darth Vader's Theme prominently. We're pumped about this, but have to admit this is quite a surprise to see this key moment this early in marketing. LFL sure is confident about this one- that's a good sign! Reaction is running strong in the spoiler forums. Enter at your own risk!

    en annen kilde:
    Here's an excerpt of his write up (highlight to read):
    The first shot of Episode III is of an eruption on Mustafar. It is a volcanic, barren hell hole, burnt rocks and volcanos line the landscape and we see what looks like mechanical spiders with riders atop of them crossing the field.
    What follows comes fast so I will give it to you but in no particular order as it is hard to keeo straight how it all came.

    You do hear Palpatine say arise Lord Vader and they show him strapped to table that is leaning forward and surrounded with steam.

    As he rises they cut to scenes and then back to him rising. You seen Anakin and Padme, the new Jedi Fighters in action, a Breathtaking shot of the capitol ship battle the opens the film. You see lots of Wookies, Tie Medran (Spelling), C-3PO, R2, in the Tantive IV hall. There is a great scene of Yoda coming in looking very upset and drawing his sabre then one later of him chopping. (This is the Palpatine Confrontation


    og en tredje kilde
    Anakin's reply to Palpatine is Yes, Master? and not just "Yes" and previsouly reported. Sweet. It is said somehow questioningly, as if he is not exactly sure what is happening.
    Palpatine's "Riiiiiiiiise" is so devilish and long, they've clearly spent some time on making this section of the film perfect. Still finding it hard to believe they are going to show this section so early. Wow.

    We've been told that the voice of Vader is ... close ... but definitely sounds different from the original Darth Vader. There should be no doubt that Lucas could make him sound perfectly like the classic Vader if he wanted, so this must be intentional. After all, it's logical that teenage Anakin under the Vader mask sounds slightl
     
  11. hansen

    hansen Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 25, 2003
    Traileren er genial!

    Jeg er i ekstase og gledesrus etter å ha nettopp sett den..
     
  12. Master_Etse

    Master_Etse Jedi Youngling

    Registered:
    Oct 26, 2003
    jeg kan ikke lenger vente til den store premiæren... dette er det store klimaks... Star wars sin film orgasme kan man sin :D
     
  13. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Noen som vet hvilke filmer traileren går foran? Jeg vet at den går foran disney's De Utrolige, men håper at den går foran en annen film også som jeg har mer lyst til å se...(For eksempel Alexander)
     
  14. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Du er på kjøret gutt....
     
  15. WEEBACCA

    WEEBACCA Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 4, 2004
    Du er på kjøret gutt....

    Jepp, pleide å vanke på plata helt til politiet jagde meg bort, så nå må jeg sette dosen min med Star Wars andre steder... :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.