main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episod III: Trailer-tråden(här diskuteras enbart trailrar och TV ads)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Lars_Muul, Apr 15, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Utöver trailer-material är denna tråd alltså spoilerfri(ja, titeln förekommer i trailrarna).

    På sistone har jag inte varit det minsta upprymd inför premiären. Det kändes... tomt. Igår gjorde jag så slag i saken och tog mig en titt på teasern, biotrailern och TV ad:arna(som jag tidigare har skytt som pesten).
    Ni må tro att jag är glad över det beslutet. Mein Gott, vilken grym film detta kommer bli! Ska man tro biotrailern, så kretsar ju stora delar av handlingen kring Anakin och Palpatine. Helt underbart, precis som det ska vara!
    ROTS kommer på ett eller annat sätt ta alla med storm, det är jag helt övertygad om.



    "Is it possible to learn that power?"
    "Not from a Jedi"
    :cool:
    /LM
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag är också väldigt glad att jag såg trailern för det har verkligen fått mig att längta efter epIII. Det ser ju riktigt, riktigt bra ut. Jag älskar absolut sista bilden i trailern :D.
     
  3. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag med :) Och så den fantastiska, rytmbaserade musiken som dyker upp när det börjar bli riktigt dramatiskt. Undrar om musiken i filmen kommer vara i den stilen(det är ju inte taget från nån existerande SW-rulle iaf). Det vore fantastiskt.

    Sen har vi den oemotståndliga repliken: "Are you threatening me, Master Jedi?"
    Jag säger bara "Uh-oh" :eek:



    Palpatine är grymmast i stan
    /LM
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det bästa med den repliken är ju att vi äntligen får reda på vad Palpatine använder sina puffärmar till :D.

    Men visst, repliken är redan klassisk. Sen gillade jag att de använde mycket voice over dialog. Det gör ju att man inte riktigt vet om vissa scener och repliker verkligen hör ihop. Det känns bra att trailern därmed lämnade en hel del frågor.
     
  5. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Precis. Mycket välgjord trailer, helt enkelt. Som med både TPM och AOTC kan det ju dock hända att vissa repliker från trailern kommer låta annorlunda i filmen eller inte vara med alls.
    Jag hoppas dock att "Every single Jedi"-repliken låter likadant i filmen, för det var SÅ mycket Kejsaren! :D



    Repliker - de kan vara väldigt starka
    /LM
     
  6. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Instämmer. Fast jag hoppas miljön är lite mer storslagen och att musiken låter riktigt ondskefull när han säger det.
     
  7. Magnusidious

    Magnusidious Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 14, 2005
    Vad tycker Ni om fightscenen i senaten mellan Sidious och Yoda när den förstnämnda kastar podier med kraften emot vår gröna lilla vän? Därefter ser man Sidious grina ondskefullt...

    Det är verkligen hög gåshudsfaktor!
     
  8. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det känns som en otroligt stark och symbolisk scen. Det onda imperiet tar över och krossar bokstavligt demokratin. Jag ser väldigt mycket fram emot den duellen.
     
  9. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Sannerligen. Den visar också att Sidious är väldigt mäktig. Att kasta senatplattformar på det viset, mot självaste Yoda, är inget som vem som helst skulle klara av!



    MUHAHAHAHAA!
    /LM
     
  10. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Yoda ser ut att åka på rejält med stryk också.
     
  11. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jajamän! Jag var just på bio(The Boogeyman, helt OK fram till slutet) och innan den visades trailern!
    Jag kände mig inte lika exalterad denna gång, dock. Vad är det med mig idag? :(
    Kanske är det för att jag redan hade sett trailern två gånger.



    Come out, come out, wherever you are
    /LM
     
  12. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Antagligen. Jag upplevde samma sak. Nu när jag ser trailern detaljstuderar jag den mer.
     
  13. Magnusidious

    Magnusidious Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 14, 2005
    Nu har det kommit 3 nya TV-spots på starwars.com
     
  14. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Bajs också! Tydligen avslöjar en av dem vem som säjer "I have a bad feeling about this". Jag är inte så säker på att jag vill veta det, så det kan dröja innan jag tittar in här igen :)



    Jag har en dålig känsla om detta
    /LM
     
  15. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag har valt att inte se TV spots. Mest för att i en av dem så finns en scen jag helst ser först på bio. Sen känns det som att jag vet nog nu när jag sett trailern.
     
  16. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Ep3 ser ut att rocka en hel del. [face_devil]
     
  17. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det kan man lugnt säga. Scenen där Anakin kommer gående med clone troopers efter sig fick mig att tänka på honom som liemannen :):
     
  18. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Någon mer än jag som tycker att Palpy ser lite "plastig" ut? Det kanske inte var rätt ord men han är sig inte riktigt lik.
     
Thread Status:
Not open for further replies.