main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episode 3

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Jedi_Knight_Kenobi, Jun 13, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Nu voor eens en voor altijd :
    Er zijn dus heel veel minaturen gemaakt voor Ep I en II hé !!!
    Die zijn dan toegevoegd aan de digitale shots ...
    Dus stop nu over die miniatures !
    Zelf die AT-TE in AotC was een miniatuur die ze zelf hebben laten ontploffen !
     
  2. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    Kenobi, je hebt onbewust één van de eerste treads gemaakt waar men on-topic blijft. Knap hoor !!! ;)
     
  3. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    hehehehehe :) jah echt gruwelijk van je kenobi... *cheers*
     
  4. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Jedi-Knight-Kenobi is back!!! And with a Vengeance!!! Hahaha, lekker rellen!

    Overigens vond ik TPM en AOTC harstikke vermakelijk zoals die andere Starwarsfilms, en ik ga ook zeker Episode III bekijken. Ik wil nu wel weten hoe het afloopt...
     
  5. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    heey pepijn ...lang geleden.
    ja ik ga ook zeker weten naar de premiere van ep3 , kan bijna niet wachten, ookal wordt die misschien minder goed hij wordt zoiezo gaaf
     
  6. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    "En trouwens zulke stormen op Kamino heb je niet eens op de Aarde met zulke hoge golfen."

    Die heb je wel degelijk.

    En nu ik toch bezig ben, met het lezen van het hele topic, ga ik ook even mijn mening geven over de films:

    ANH - Zag er al super vet uit, vooral met simpele middelen, laat staan voor een jaren '70 film. Wat ik wel een beetje jammer vind is een niet zo interessante lightsaberbattle en Darth Vader heeft nog geen Imperial March en ook geen superstardestroyer tot zijn beschikking in deze film. Verder vind ik Luke niet zo boeiend, en dan dat kapsel...

    TESB - Zag er super uit, Asteroid Field, Battle of Hoth dat soort dingen. Ik zou zelfs genoegen nemen met een film die nu nog dit soort special effects gebruikt.
    Verder was het duel met Darth Vader beklemmend, in deze scene komt ook de absolute macht van Darth Vader in deze film het best tot zijn recht.
    En dan Han Solo & C-3PO; echt super hoe Han C-3PO blijft dissen...

    ROTJ - Vetste spacebattle in het hele film-zesluik tot nu toe....De Keizer was ook erg beangstigend, vooral omdat hij echt alles van te voren gepland had.Behalve de "Return to the lightside" van Vader dus. Wat een van de meest dramatische momenten oplevert mijns inziens. (Vader gooit de keizer in de prullenbak van 30 kilometer diepte).
    En ik vond ook de crematie van Darth Vader erg impressive. Bovendien is Luke in deze film niet zo'n sissy als in die andere 2, ook al heeft hij nog een ***kapsel.
    En de Jabba-scenes waren ook super.

    TPM - Beetje vrolijk getinte film vergeleken met de rest, maar dat geeft ook weer de tijd weer... er is geen keizzerrijk en alleen op de achtergrond komen de sithlords in actie. Qui-Gon Jinn is okee, Ewan McGregor heeft echt heel erg goed zijn best gedaan om als een jonge Obi-Wan Kenobi over te komen, en ik vind hem daarom misschien wel de beste acteur uit de films... En dan had je ook nog Darth Maul! Nog griezeliger dan Vader, jammer dat zijn rol eindigde bij TPM, maar door hem vind ik dat TPM toch een beetje meer heeft dan alleen een "vrolijke" film, en ik vond het een van de beste lightsaberbattles van de film.
    (The spacebattle suckte trouwens in deze film)

    AOTC - Vond ik beter dan TPM, ik vond de onheilspellende atmosfeer ook erg goed gedaan in deze film, maar ik miste hier toch wel een angstaanjagende Sith Lord. Dooku was gewoon niet "eng" genoeg...Gelukkig was er Jango Fett, die de "scoundrels" uit de OT nieuw leven inblies, en ook een beetje de rol van Darth Maul in EP I overnam (silent assassin, die cool kan vechten).
    De veldslag en de arena vond ik wel goed, de lightsaberbattle deed mij niet zo veel, het zag er een beetje gekunsteld uit.
    Verder vond ik dat er te veel Jedi in EPII zaten...

    Maar ik zie toch een stijgende lijn in de PT dus ik denk dat EPIII op zijn minst de beste "prequel" wordt, en misschien lukt het EPIII om TESB te toppen?

    (en ja, ik heb tijd over...)
     
  7. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    hmm ik ga net als pepijn te gang, enne dat van dat kapsel dat is echt zo lelijk :)

    ANH: als tantive iv gevangeword wel goed en mooi gedaan vooral indrukwekkend zo'n starcruiser at beginn. Luke gedraagd zich als een opgegroeide NERD, en jammer van die lightsaber battle. je ziet die sabers haast niet. maar dat komt omdat Lord vaders saber, de energie at van O-W Kenobi's saber

    ESB: Coole film goeie effects jah vooral astroid field. Alleen jammer van 1 AT-AT. die op een gegeve moment zijn voorste poot raar neerzet. En het einde is heel goed voor een vervolgfilm. net als LOTR I

    ROTJ: Goeie film beste voor mijn gevoel. Space battle indrukwekkend lightsaber gevecht ook. En leuk om echt bijna het hele imperium te zien (space fliet, endor moon, emperor/vader) ewoks waren ook wel 'lol'

    TPM: Hij's heel goed hoewel je als newbie het begin nie echt goed snapt. :) leukere special dinges dan AOTC. En maul was tha bomb :p

    AOTC: Eeen beetje te mooi allemaal. Lightsaber gevecht zuigde, alleen het ene stukje hoe yoda zijn saber pakt. "robe opzijslaan en forcen" en ik vond het wel leuk om voor de verandering zoveel jedi te zien. wel gaaf gewoon :) vond alleen jammer dat jango zo easy dood ging...

    oh **** ik most al 10 min. gelede werke kl*te latez
     
  8. CLONE_COMMANDER

    CLONE_COMMANDER Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 23, 2001
    whahaha...damn dit bewijst maar weer: star wars is verslavend!!!!
     
  9. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    Luke is bedoeld als een irritant mannetje dat is nou net het sterke aan zijn rol.
    Hij begint als een vervelend , zeikerig ventje in Anh en in Rotj eindigt hij als tof personage die Darth Vader tot zijn kniëen dwingt.
    Zijn karakter ontwikkeld dus in de films.
    Jammere aan rotj vind ik dat han solo daar niet meer zo gaaf is, nog steeds wel cool maar in anh en tesb vond ik hem echt heel goed.
     
  10. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Ford heeft RotJ eigenlijk meer gedaan om zijn rol in het verhaal af te maken ...
    Hij was het niet eens met de manier waarop George de film aanpakte, met de Ewoks enzo ...
     
  11. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    Oh , wist ik niet.
    Nog even over de SE , gl heeft daar wat dingen aangepast.
    Maar sommige scenes die echt aangepast moesten worden zijn gebleven.
    Bv van de Rancor, dat ziet er vrij nep uit.
    Of dat lando tegen solo praat, vlak voordat lando de falcon neemt dan zie je duidelijk dat ze voor een schilderij staan.
    Had die dat soort dingen niet kunnen oplossen?
     
  12. Darth_Omega

    Darth_Omega Force Ghost star 6

    Registered:
    May 19, 2002
    Daar ben ik mee eens :)

    Hij hoorde dat vantevoren deon, hij had de perfecte kans ervoor :D
     
  13. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    Oh , wist ik niet.
    Nog even over de SE , gl heeft daar wat dingen aangepast.
    Maar sommige scenes die echt aangepast moesten worden zijn gebleven.
    Bv van de Rancor, dat ziet er vrij nep uit.
    Of dat lando tegen solo praat, vlak voordat lando de falcon neemt dan zie je duidelijk dat ze voor een schilderij staan.
    Had die dat soort dingen niet kunnen oplossen?
    - JK.K

    se bedoel je toch special edition? FF een update: Als Calrissian tegen Solo praat. Dat is toch niet SE ?[face_plain] dat zag ik al vanaf eerste keer dat ik starwars keek... of ben ik nou gewoon gewend aan SE kijken ? :)
     
  14. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    tcg, hij bedoelde dat die aangepast hadden moeten worden voor de SE versie
     
  15. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    Ja ik begrijp niet waarom die dat niet heeft gedaan.
    Dan zou de OT nagenoeg perfect zijn.
     
  16. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ik vind niet dat de OT nog moet aangepast worden. Special edition was wel vet, en mijn eerste ervaring met SW. Maar als ze daarmee doorgaan, wordt het net Micheal Jackson, veel face-lifts, maar het wordt er niet mooier op...
     
  17. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    ik vind OT nu fantastisch leuk gedaan met SE is tenminste wat nieuws. Ik ben eens met pepijn. OT moet blijven zoals het nu is
     
  18. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Ik zou een paar extra scènes in de OT niet erg vinden.
    Bv. : de senaat die wordt ontbonden door Palpatine ...
    En de Imperial March moet ook in Ep IV.
     
  19. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    vind ik juist niet... die imperial march maakt van de OT ESB juist spectaculair en dat van die senaat... tsja warom ?
     
  20. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    Precies!!
    Vader in Anh komt nog niet zo heel heel erg dreigen over.
    In The Empire Strikes Back is iedereen opeens doodsbang en is die oppermachtig dat is toch juist gaaf.
     
  21. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Nog niet zo dreigend ?
    Hij vermoord al degenen die hem tegenwerken ...
    Of wil dat toch doen ... ;)

    En de ontbinding van de Senaat is een heel belangrijk gebeuren. De Emperor die de volledige macht opeist, officiël dan toch ...
     
  22. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    uhm zal best... maar ik was niet bang van darth vader in esb hoor ?[face_plain] :p
     
  23. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    Ja ok, maar Vader' pak in anh glimde ook wat minder , meer dof.
    En dat gevecht met obi wan had wel grote emotionele waarde maar is niet mooi.
     
  24. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    OT heeft qua verhaal niks te maken met de opkomst van het keizerrijk, dat is voor de PT. Dus de ontbinding van de senaat moeten ze ook niet laten zien in de OT.

    OT is de strijd van de rebellen tegen Vader en The Empire...

    PT is de opkomst van The Empire en ondergang van de Jedi.

    En dan wil ik dus geen vermengingen van zien, persoonlijk.
    De verhalen liggen daar net ff te ver van elkaar vandaan, vind ik.
     
  25. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    ehm..pepijn,het is 1 groot verhaal....
     
Thread Status:
Not open for further replies.