main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episode 7,8 & 9?

Discussion in 'Archive: Norway' started by dod, May 7, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Hørte for en stund siden at en av grunnene til at G.L. begynte med ep. 4 var at han hadde planlagt 9 episoder (!)

    Er det noen som kan bekrefte dette, noen som vet hva som skjer på denne fronten??

    (Da begynner han vel i så tilfelle med Ep. 9, slik at vi må vente et par år til for å se sammenhengen...)
     
  2. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Dette er en gammel traver av en myte som aldri ser ut til å dø...

    Lucas (eller kanskje Gary Kurtz) sa en gang rundt 1980, da TESB kom ut, at dette skulle bli en trilogi av trilogier - 9 filmer. Men da Lucas lagde RotJ mente han at dette var overambisiøst og at det ville bli alt for tynne historier av det. Derfor la han det han en gang hadde av ideer for 7-9 inn i Episode VI. Det var ting som Luke's søster (egentlig skulle Luke leite lenge etter henne) og Luke's møte med Keiseren (som egentlig ikke skulle vise seg før i den siste trilogien). Altså hadde Lucas bare en vag tanke om at det kunne gå an å lage 9 filmer, men aldri mer enn det.

    Han sørga for at alt tok slutt i RotJ, og det var lurt. Etter min mening. Det siste vi trenger er langdratte og vasne SW-filmer. 9 filmer bare for å lage 9 filmer er en forferdelig ide, og Lucas var smart nok til å skjønne at det ikke ville se bra ut.

    Nok en spiker i den kista er jo filmene vi får nå. Hvor meningsløs ville ikke historien om Anakin/Vader og barna hans, og Sith-lordenes fall i den siste filmen, være hvis det viste seg at Å NEIDA, DET HJALP IKKE - DET ER IKKE SLUTT LIKEVEL! Jeg mener at det ville ta fullstendig livet av den store familiesagaen Lucas nå er i ferd med å fullføre.

    Men myten vil visst alltid leve videre, uansett. :)
     
  3. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Vi får jo håpe :) *krysser fingrene*
     
  4. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Hmmm...personlig håper jeg faktisk at det ikke skjer... [face_plain]
    Dessuten - vi har jo fått grei beskjed om at det er uaktuelt og at det ikke finnes noen historier for disse filmene, altså at de ikke ville ha noen funksjon i SW-sagaen. Hva er det vi skal håpe på da? At Lucas ombestemmer seg pga penger, f.eks? Jeg syns ikke det høres noe fint ut...
     
  5. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    lucas sa visst engang før ep4 kom at han planla en serie på 12 filmer. så ble det 9, og til slutt 6... når folk har spurt han om dette seinere har han vist nektet for det...
     
  6. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Har ingen tenkt på at lucas faktisk begynner å eldres? :/
    Han ville nok ikke levd til å lage episode 9..
     
  7. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Tviler sterkt på at Lucas snakka om 12 filmer før ANH...han visste jo ikke engang om noen ville gidde å se den...
     
  8. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    fant dette i 'star wars timeline gold'

    Some astute readers may have noticed in the Canonical and Official Timelines that I include listings for nine film episodes of the Star Wars saga that do not actually exist. This has confused some, annoyed others, and caused many informed readers to chuckle at the entire ?intended number of episodes? mess. For those who have yet to be let in on the amusing process that the saga took between Lucas? original plans for Star Wars through the six-episode series that he now says was envisioned from the start, allow me to explain.

    Those non-existent episodes that are listed are included in honor of (and as placeholders for) the episodes that at some point in time, Lucas said would exist. Now, before you start yelling about Lucas now saying that Star Wars is only a six-episode saga, allow me to explain why this is now the case, but anyone, including Lucas, who tells you that this was always the case, is lying or mistaken, given what Lucas publicly said from 1977 through 1995.

    Way back in 1977 (and earlier, during the first film?s production), it was never publicly stated that Star Wars was to be anything more than one film, the one we know now as Star Wars: Episode IV??A New Hope.? This isn?t that surprising because most people thought the original film would be a complete flop, so speaking of the future seemed a bit premature.

    When Star Wars (not yet subtitled) became a phenomenal hit, future episodes entered the picture. This wasn?t the current six-episodes or even the long-stated nine-episodes, though. It was twelve. In the Official Star Wars Fan Club Newsletter?s second issue, it was reported that ?on February 23 [1978], it was announced [by Lucas] that the Star Wars Corporation [Lucasfilm, in the terminology of the time] will begin production on the sequel to Star Wars [ANH] this summer [of 1978] . . . based on the second of 12 stories in George Lucas? Adventures of Luke Skywalker series.? So, as of late February of 1978, there were to be twelve episodes (four trilogies), which were to begin with Star Wars [ANH] (i.e. not with a Prequel Trilogy), and encompass a saga centering on Luke Skywalker.

    One year later (1979), Star Wars was re-released in theaters once again, this time bearing the now-familiar title Star Wars: Episode IV??A New Hope.? Obviously, plans seemed to have changed . . .

    In 1980, Star Wars: Episode V??The Empire Strikes Back? was released in theaters and questions abounded as to what had happened to ANH being the first episode, and what other changes may have been made to the plan. In May, Lucas told the Official Star Wars Fan Club Newsletter (which had been retitled Bantha Tracks) that he had ?cut that number [12 episodes] down to nine because the other three were tangential to [his] saga.? He even went so far as to indicate to Time on May 19, 1980 that the last (Sequel) trilogy was to ?involve the rebuilding of the Republic.? Yet again, in a May issue of Time (and later the May 23, 1983 issue as well) he reiterated that there were to be nine episodes and stated that the Sequel Trilogy?s ?main theme will be the necessity for moral choices and the wisdom needed to distinguish right from wrong.? Even more intriguingly, he stated that the Sequel Trilogy would deal ?with the character that survives Star Wars III and his adventures.? So, as of 1980, there was absolutely no question that the Star Wars saga was to be nine episodes long, not even in Lucas? mind, based on his public statements.

    Fifteen years after originally telling fans that Star Wars was a nine-episode saga (seventeen years after originally telling fans that it was a twelve-episode saga), Lucas brought us to where we are today. In the 1995 hardback reprinting of the novelization to The Empire Strikes Back, Lucas stated that ?from the onset [he] conceived Star Wars as a series of six films, or two trilogies . . . a 12-hour movie.? This story, that he never considered anything beyond six episodes, is the story
     
  9. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Jada, men dette er litt vilt ---

    Det forblir feil å påstå at 9 (eller 12...gud seg forbarme) "skulle lages". Alt som vises til er tidlige intervjuer, de fleste fra før TESB. Alle som har litt forståelse for menneskelige ideer og kreativ energi vil sikkert forstå at Lucas myldra rundt sin påbegynte saga på dette tidspunktet. Selvsagt! Men at det eksisterte noen plan utover løse fraser som "å gjenoppbygge Republikken"...nei, se det finner vi ikke. De ideene som Kurtz lirte av seg for en "Sequel Trilogy" dukker alle opp i RotJ (f.eks Keiseren og Luke's søster) - så det er ganske tydelig at de var lite med konkrete planer og feite historier ute og gikk på den tida. Dette var løse tanker og drømmer!!! Det er bare SW-fans med for lite fritid som lager teorier om at "de skulle lages".

    Det er litt som om jeg skulle si i dag at "det hade vært kult å lage en månerakett", og så hadde folk om 25 år påstått at jeg egentlig SKULLE lage en månerakett...
     
  10. Gothmog

    Gothmog Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 25, 2002
    GL har sagt at hele sagaen dreier seg om Anakin, og derfor vil ikke være noe poeng å forsette med 3 ekstra filmer, der Keiseren kloner seg selv og Han Solo og Leia får barn (fra Dark Empire).
    Jeg tror alle kommer til å ha et helt annet syn på sagaen etter Episode III, og at man da vil se på Vader/Anakin som den egentlige hovedpersonen.
     
  11. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    hvis det hadde blitt episode 789 så tror jeg nok GL hadde tatt rennafart og driti langt i det som allerede er skrivd om den tiden. Bare se på Boba, han var jo egentlig en general eller noe sånnt etter hva jeg hørte. Jeg er ikke så veldig interessert i annet enn filmene så om han forandrer en god del gjør meg ingenting.
    Dessuten tror jeg neppe det blir 789, jeg så et intervju på TV hvor han sa at det ikke blir det fordi han begynner å dra på åra osv. Han sa også at filmene handler om gjenopprettelse gjennom sine barn, eller noe i den rettningen, noe som skjer mellom Vader og Luke (og Leia). Han sa også en god del annet som virket logisk i forhold til serien og hans eget liv/oppvekst, men så god tid har jeg ikke.
     
  12. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Føler meg delt i to.

    Enig; 9 filmer for å lage 9 filmer hadde nok blitt for startrek aktig...

    Men... Er det foresten ikke et "Starwars-Academy" eller noe sånt i usa? Kanskje de ville vere intereserte???
     
Thread Status:
Not open for further replies.