main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Episode III: Vet awesome!!!!!!!!!!!!!!!!

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Sith Bane, May 18, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    zo...ik zat vandaag op school, en ik ging kapot...ik zat constant met mijn gedachten bij gisteren, en als er geen leraar was geweest, zou ik de klas uit zijn gelopen en naar de bioscoop gefietst.

    Ik ga zowiezo nog minstens 3x


    :D
     
  2. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    *ontdekking* Ik krijg vrijdag gratis popcorn en drank omdat ik een CJP pas en bonnen heb. Uhm. Ok dan. Ik drink nooit iets onder films. :p
     
  3. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    Eten en drinken are insignificant, next to the power of just watching ROTS. :p
     
  4. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik geef mijn eten en drinken altijd weg aan random mensen ^_^ Ze duwen het zo in je handen ("nee. Ik. Wil. Niet.") dus ja...
     
  5. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Ondankbaar kreng :p
     
  6. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ach, maak ik ook nog eens zwerfers blij ;)
     
  7. Elfsheen

    Elfsheen Jedi Knight star 5

    Registered:
    Feb 9, 2003
    eten is een ding...maar drinken tijdens een film zonder pauze is rond uit gevaarlijk!
     
  8. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Inderdaad, daarom drink ik nooit tijdens een film.

    Heel veel mensen gaan overigens naar Steenwijk om RotS te zien omdat daar pauze is...uh, ben ik de enige die dat alleen maar irritant vindt?
     
  9. IncomT65

    IncomT65 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 28, 1999
    darth_gamer: wat is dit voor bull****??!!

    Ik heb die review ook gelezen. Is niet zozeer belachelijk, maar wel bijzonder voorspelbaar. En makkelijk. Ze pikken kleine kutdingetjes eruit en kraken daarop de film af. Ok, die scenes tussen Hayden en Padme zijn niet über romantic story telling, maar I don't ****ing care!

    En dan worden weer vergelijkingen getrokken met Bush en zijn beleid, met Hitler, Nazi's, dictatuur, whatever. Die mensen die dat doen moeten nodig eens in de ring met een Wookiee. Misschien dat die wat verstand in ze kan rammen.

    Waar het om gaat, is dat zij RotS als losstaande film zien. Elk SW deel is eigenlijk maar 1/6 film (ANH even terzijde). Ik denk dat The Two Towers deze **** ook over zich heen had gekregen, ware het niet dat die trilogie in 3 jaar werd vertoond.

    Maar genoeg typewerk aan die randdebielen verspild, ik ga weer even RotS pluspunten toelichten, hahaha!

    *** BEWARE FOR SPOILERS ***


    Wat me opviel tijdens de film, waren de close ups van o.a. Yoda en Palpatine tijdens hun gevecht. Eén naam: Sergio Leone. Geweldige knipoog van Sjors naar deze top regisseur.

    En Sam "the man" Jackson was ècht een bad mutha****** deze keer. Ik verwachtte telkens dat hij mother******* zou zeggen achter elke zin, hahaha!

    Dat van die younglings bracht me niet echt van stuk, maar toen Yoda afscheid nam van Tarfull en Chewie toch wel eventjes. Dat kwam door die prachtige growl van Chewie. Precies zoals die hoort te zijn!

    Order 66 is idd een erg sterk stukje verhaal hoor. Misschien nog mooier als het in z/w was? Who knows.

    En humor? Plenty! Sjezus, die R2 is me d'r eentje. Die verdient een Oscar, ***damn! En Grievous vond ik eigenlijk meer grappig dan fearsome. Geweldig dat-ie steeds moest hoesten! Ewan had de Obi-Wan rol voor mij nu goed onder de knie. Lekkere Britse humor. En z'n duel met Hayden... phew! Het einde was ook spectaculair! In één zwaai drie ledematen eraf!!!

    Maandag ga ik naar Astra in Klazienaveen met twee vrienden, die deze week de OT hebben gekeken om er nog iets van te snappen, haha! Het leuke is: da's een service bios! Dus geen frikking' pauze [face_dancing] !!!!

    En eenmaal buiten moest ik toch wel even grijnzen: een paar jochies van een jaar of 8 waren scenes aan het naspelen! Kijk, dat wil ome Sjors nou: dat hij de kids weet te vermaken met zijn films! Net als bij mij zoveel jaren geleden!!

    Goed, ik ga mijn laatste Unleashed aanwinsten en 300th Boba figure nog eens bewonderen!

    MAY THE FORCE BE WITH YOU... ALWAYS!!!

     
  10. Kaileron

    Kaileron Jedi Master star 2

    Registered:
    Jun 30, 2003
    Geen zorgen, niet alle nieuws sites zijn negatief.
    Hier m'n geliefde planet.nl: http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=577897/sc=50a5ec
     
  11. darth_gamer

    darth_gamer Jedi Youngling

    Registered:
    May 18, 2005
    Ja met deze recensie heb ik meer empathie, morgen toch maar weer een keer gaan!!
     
  12. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Dat. Was. Geweldig.

    Order 66, Younglings :(
     
  13. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Ik heb de bootleg! Die zal me wel ff zoet houden tot november. :p

    Omdat bij mij het glas altijd halfleeg is, ga ik het even over de puntjes hebben die ik wat minder vond;

    De humor in het begin was lache, en ik heb liever dat ze dat met R2 doen, dan met Yoda. Maar het ging af en toe een beetje te ver. GL moet ook de OT in z'n achterhoofd houden, en daar zagen we onze favo droid dit soort dingen niet doen.

    De film denderde gewoon voorbij, ik had af en toe het idee dat ze wel wat rustiger aan mochten doen. Daarom vind ik het ook jammer dat de scenes waarin Padme, Bail en Mon Mothma de grond leggen voor de Alliance er uit geknipt zijn.
    Dit komt ook later in de film weer terug. Vanaf Order 66 zijn we constant aan het planeet hoppen. Polis Massa en zijn inwoners kregen niet eens een normale introductie.

    De muziek. Wel heeeel erg veel muziek opnieuw gebruikt, ook uit TPM en AOTC. Erg jammer, vooral de battle for Kashyyyk had wel een uniek thema mogen hebben, net als Anakin's mars naar de Jedi Temple.
     
  14. CLONE_COMMANDER

    CLONE_COMMANDER Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 23, 2001
    teh movie sucked!

    too little wookies, too much bad dialogues

    maar voor de rest zoog ie me lekker af! dus toch een 5 uit 5
     
  15. QuiGonDave

    QuiGonDave Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Aug 29, 2004
    grom. Ben ik nou de enige die 'm nog niet gezien heeft...

    vanavond :)
     
  16. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Hola muchachos !
    Man, deze film was zooo wicked !!! :cool:

    Eerst wil ik toch even zeggen dat ik volledig spoilerfree naar de bioscoop ging. Ik wist een heel klein aantal dingen, maar na het zien van de film ben ik maar al te blij dat ik de spoilers en trailers gemeden heb. Het waren zware weken. Tv-spots moesten worden weggezapt, kranten en magazines gemeden, internet afgesloten, maar het was het waard van de eerste tot de laatste minuut !
    De film heeft mij gewoon weggeblazen. Echt verbazingwekkend. Ik heb een aantal keer met mijn mond opengezeten van verbazing.

    Oké, terug naar de film.
    Laat ik eerst even beginnen met het gebrekkige. Ook al vond ik Hayden veel beter acteren dan in de tweede, toch was het niet altijd even vloeiend. Ook Natalie en Ewan waren niet altijd even overtuigend.
    Blijkbaar heeft Georges de kast met cheesy-dialogen ook helemaal opengetrokken voor deze film, want sommige lijnen waren zelfs voor Star Wars normen echt beschamend.
    Vooral de "Nooooo" van Darth Vader was er echt te veel aan. Dat was zo'n geweldig mooi opgebouwde scène die gigantisch ten onder ging door die ene zin ...
    Zelfs Palpatine ontsnapte niet aan ( sorry dat ik het zeg ) dwaze dialoog ...

    Oké, genoeg bashing. ;)
    Buiten die twee dingen was de film echt schitterend.
    Order 66 en de toespraak van de Emperor gaven mij echt de rillingen. Mijn hart bonkte bijna uit mijn lijf. De Younglings vond ik schitterend gedaan. Dit is wat ik vooral miste bij de gevechten in Ep II, emotie ? Dit keer werd ik als het ware opgeslokt door dit soort momenten. Het laat zien dat Anakin echt is overgestapt naar de Dark Side.
    Grievous was inderdaad meer grappig, maar ik vond hem wel een cool personage.
    Eén van de weinige spoilers die ik wist, was dat Mon Mothma in de film zou zijn, dus ik vind het eigenlijk spijtig dat die scène werd geknipt.
    Verder kan ik CC ook bijtreden dat er te weinig Wookiees waren. Er waren wel coole scènes, maar ik had toch nog wat meer Wookiee-actie verwacht ?

    De herbruikte muziek stoorde mij helemaal niet. In Ep II stoorde mij dat wel in dat eindgevecht, maar hier paste de muziek geweldig bij de actie en het verhaal. Ik vond het zowieso leuk dat alle muziek nog eens terugkwam.

    De dood van Mace was voor mij een beetje een teleurstelling, maar eveneens wel cool. Ik had verwacht dat hij zo worden vermoord door Anakin terwijl hij iedereen in de tempel zou komen doden, maar door de Emperor geëlektrocuteerd worden, is natuurlijk ook niet mis. :p
    De Jedi die bij hem waren ( Saesee Tiin, Eeth Koth en Kit Fisto ) verdienen volgens mij toch een betere dood, maar dat is een persoonlijk mening ?
    En ik had nooit verwacht dat Aayla would bite the dust in de film zelf. Ik had gedacht dat ze dat zouden gelaten hebben voor in de comics. Niet dus ?
    Wel vond ik de vele verwijzingen naar boeken en comics heel leuk. Vos, Saleucami, Cato Neimoidia, ?

    The Saga is complete !
     
  17. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Zo, ik heb hem ook eindelijk gezien. Erg leuke film, waardig einde, maar voor mijn gevoel klopte er iets niet helemaal of miste er iets, wat volgens mij te maken heeft met het feit dat in Mexico City op elke hoek van de straat een billboard met Darth Vader staat terwijl die technisch gezien slechts 5 minuten in de film voorkwam. (En ga nou niet bijdehand lopen doen dat Anakin al Darth Vader was voordat hij dat zuurstofmasker ophad)

    Ook die Death Star aan het einde vond ik een beetje maf, aangezien het 2 jaar kostte om die tweede te maken en 20 jaar voor die andere???

    En Obi-Wan die bij de geboorte van Leia is, wat niet helemaal consequent is gezien zijn dialoog met Yoda op TESB. ¡§That boy is our only hope.¡§ ¡§No there is another¡§ Was zijn geheugen een beetje zacht geworden ofzo?

    Maar goed, wel een geweldig eerste half uur, en met name zwitsers zakmes Grievous vond ik geniaal, alhoewel ik niet helemaal snapte onder welke steen hij vandaan was komen gekropen.
     
  18. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Mee eens Pepijn.
    Voor Grievous zal je toch eens...ja, ik durf t bijna niet te zeggen...eens in de EU moeten duiken... :D
    BTW, ben je al terug van je vakantie of niet? If yes, show us some photo's! :D
     
  19. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Ik kende Grievous ook nog niet. Ik wist dat hij de nieuwe villain was, maar ik heb de Clone Wars cartoons bewust genegeerd.
    Nu kan ik die natuurlijk wel eens bekijken ...
     
  20. MasterObi-Wan-Kenobi

    MasterObi-Wan-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 6, 2002
    ZOMG!!!!!

    Ik heb er echt van genoten. . . deze verdrijft Episode V van nummer 1. Muziek was perfect, acteerwerk duidelijk verbeterd, Ian Mcdiarmid en ewan waren echt heel goed en zelfs natalie an hayden hadden het redelijk goed door.

    ik heb continu op de punt van mijn stoel gezeten en genoten met volle teugen. Ook veel gelachen ondanks het donkere thema.

    Obi: Hello there :D
     
  21. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nou ik vond hem niet zo goed als deel V en ik vond oude mannetjes met lightsabers als bad guys toch onderdoen voor rode duivels met dubbelzwaarden of bounty hunters...
     
  22. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    yes, ik ga morgen weer :cool:

    hoevaak hieft iedereen hier m nu gezien??
     
  23. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    2 x, na vanavond 3x. :D
     
  24. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Eenmaal nog...

    Eerst maar weer geld verdienen... :(
     
  25. QuiGonDave

    QuiGonDave Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Aug 29, 2004
    Wow echt vet die film...

    Vooral Yoda vond ik cool, met als hoogtepunt dat 'ie de lijfwachten van Palpatine tegen de muur pushte, en dat z'n lightsaber in een Clonetrooper vast bleef zitten.

    Ook omdat ik huge fan van QuiGon ben, vond ik het stukje dat Yoda vertelde dat hij contact kon opnemen met QuiGon, ook echt cool.
     
Thread Status:
Not open for further replies.