main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, May 21, 2003.

?

Er Matrix Reloaded for sej, eller er den bare for fed?

Poll closed Mar 25, 2012.
  1. Totalt Superduper Extremt fed film.

    58.3%
  2. Super cool og ret fed.

    16.7%
  3. Okay cool.

    0 vote(s)
    0.0%
  4. ok, men den haltede et par steder.

    25.0%
  5. Jeg vil hellere til tandlægen og have tænder hevet ud

    0 vote(s)
    0.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det kunne være at det var en menneskelig programmør som havde arbejdet med det første "happy" matrix, men senere fandt ud af hvilke planer maskinerne havde med menneskerne og derefter begyndte at modarbejde dem... :confused:
     
  2. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Jo han er programmør, men er de ikke også plugged in? Eller er der et sted hvor der sidder mennesker ala Zions approach tower, som programmørerne kan plugge til og fra, det referer jo selvfølgelig til den aftale som mennesket og maskinen laver i animatrix.

    Hmm, corrupt shiiiit :p




    DD - Love Spliff

     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er helt sikkert interessant...

    Det er lidt ligesom da Cypher har et møde med mr. Smith i etteren... Hvordan kom han ind og ud af The Matrix uden at de andre så hvad han lavede??

    Men det er en god idé at menneskene og maskinerne i starten arbejdede sammen om at lave The Matrix, som var nødvendig for dem begge. Nødvendig for maskinerne da de havde brug for mennenekets energi, og nødvendig for mennesket da de havde ødelagt jorden i krigen mod maskinerne.
     
  4. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg tror at det måske var meningen at det første Matrix var en slags underholdningsmaskine. Mennesker kunne flygte fra hverdagen og opleve en fiktiv verden uden problemer.

    Så blev der ballade mellem maskiner og mennesker og derefter blev alle mennesker smidt i Matrix. Så finder maskinerne ud af at de bliver nødt til at lave "happy" matrix om til noget der minder om dagligdag for at menneskerne bedre kan føle sig "hjemme".
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Puha den var godt nok fed. Men jeg tror den giver meget mere mening når man ser den igen...

    Spørgssmålet er nu. Hvad er Agent Smiths agenda? Er Oraklet i ledtog med maskinerne??

    Men den bliver først fed når vi får revolution...
     
  6. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    Tror hellere ikke så meget på den der ide med et matix inde i et matrix, det holder simpelhen ikke.

    Hvem siger at profesien holder stik? Jeg kunne måske godt frestille mig at det var en stor gang bul. Oraklet kan være et filosofisk program der har fået storhedsvanvid. Der er jo også mange i Zion der er skeptiske overfor Morfius. Det virker nemlig hellere ikke til at det er alle der er mødt op nede i den grotte hvor de holder den tale. Det virker som om det er underklassen, og de fattige (også dem der tilbeder Neo da han ankommer).

    quote Darth DaneJo han er programmør, men er de ikke også plugged in? Eller er der et sted hvor der sidder mennesker ala Zions approach tower, som programmørerne kan plugge til og fra, det referer jo selvfølgelig til den aftale som mennesket og maskinen laver i animatrix.

    Programmer har ikke noget menneske. Et program er et stykke computer kode.
    Ved ikke helt hvor meget AniMatrix og normal matrix hænger sammen. Det er de samme 2 personer der har lavet sceenplay, hvme hvor meget ellers der er ens det ved jeg ikke?


    Som jeg forstod det, så var det Neos job at samle en lille gruppe mennesker der skulle evakueres, der skulle være grundstammen til et nyt Zion.
    Hvis man også ligger mærke til den scene hvor deres skib (kan huske hvad det hedder men har ingen ide om hvordan det staves), ankommer til Zion, ser man et totalt high tech kontrol center. Hvis man sammenligner det med resten af Zion som er temlig low tech agtigt (også senat pladsen), må man vudere at dette nok er centrum. Dette sted må Neo vel evakuere den nye grundstamme.
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det er jo fordi deres kontrolcenter er i "Construct", altså deres egen "Matrix".

    Det er en fed og smart måde at holde styr på alle funktionerne i Zion.
     
  8. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    ok cool, den havde jeg ikke lige fået fat i.
    Men tak for infoen
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Var der nogen af jer der ligesom jeg lagde specielt mærke til musikken? Nu mener jeg den rigtige filmmusik, ikke de dér ligegyldige rocktracks som kører under rulleteksterne.

    Det var heeelt vildt cool! Kombinationen af traditionelt klassisk orkester, kor og nogle hårdtpumpede techno-beats, passede bare så godt til filmen! Hvis I kan komme til det, så hør 'Mona Lisa Overdrive' eller 'The Burly Brawl'. Henholdsvis musikken til jagten på motorvejen og Neos kamp med de mange mr. Smiths. Musikken er forresten komponeret af Don Davis, i samarbejde med Juno Reactor.
     
  10. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg giver dig fuldstændig ret, Krede! Efter jeg hørte "Mona Lisa Overdrive" igen igår, har jeg været helt hooked.

    Derfor er det første jeg gør når jeg har fri, at spæne hen og hente soundtracket og nyde det hele vejen hjem! :D
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg vil bare lige sige at jeg ikke har læst en eneste post i denne tråd efter der første gang blev postet spoiler alert.
    Jeg har som sagt ikke set filmen endnu, og de æder mig op indefra at der er en tråd på FFDK jeg ført ka læse lørdag aften! >_<
     
  12. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    synes du er lidt langsom til at se de nye film... :)
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    He he, hvor er det synd for dig Par :D

    JN327 - Det er fedt at de har puttet en del af filmmusikken på CD2 på soundtracket. Jeg frygtede at de (som så mange andre) ville nøjes med rock-sangene.

    Mona Lisa Overdrive er helt sikkert det fedeste nummer på soundtracket... Elsker den måde den går igang på efter ca. 2 min. Man kan næsten se filmen for sig. :D

    Burly Brawl er også fed, dog lidt mere anstrengende at høre på hvis man ikke lige er til film-musik.

    'Chateau' er rigtig god, minder dog meget om musikken fra en af de seneste Bond film.

     
  14. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    har hørt mona lisa overdrive for fjerde gang i træk og den holder bare 2000 % :)

    Damn jeg vandt Animatrix på DVD i bt's anmeldelseskonkurrence :)

    Puha er jeg den eneste der frygter at reloaded bliver 100x bedre når vi får revolution??
     
  15. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    :D

    *mens tonerne af "Mona Lise Overdrive" kører i baggrunden...*
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hvis den gør det, så tror jeg at jeg skal have en cigaret bagefter ;)
     
  17. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Hvorfor?
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ligesom de fleste gør efter det dér der starter SE og ender med X ;)
     
  19. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    SEkulær Xpantisme? :D

    Ok, jeg forstår hvad du mener... [face_mischief]
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Præcis :)

    Det var måske også lidt uheldigt formuleret - jeg svarede på Sneglens post...

    Puha er jeg den eneste der frygter at reloaded bliver 100x bedre når vi får revolution??

    Derfor ville jeg have brug for at ryge, hvis den gjorde det...

    Anyway....
     
  21. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jo, jeg kan godt se det større sammenhæng nu... :D



    Men nu kan jeg slet ikke vente til november... :_|

     
  22. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det kan jeg heller ikke, det er dog ikke helt så slemt som med Ringenes Herre... 1 år er også meget.

    George Lucas kunne godt have lavet det samme, jeg ville da heller have haft Episode 1 sidste år, ep. 2 i år og ep. 3 til næste år, end at gå og vente 3 år mellem hver.

    Til gengæld tror jeg at der vanker en monsterfed Matrix dvd box engang i starten af 2004.. Mums.

     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hva' så Par? Så er det iaften? Du må lige droppe forbi denne tråd, og give din stemme med...

    Vil gerne høre din udlægning af det lidt indviklede plot.
     
  24. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja par er squ god at høre på. "Hun" kunne godt blive anmelder :)

    tja har bare hørt fra mange at ESB var noget lort dengang den kom ud indtil de så ROTJ. Det samme håber jeg sker med reloaded. KAn altså ikke forstå hvorfor folk har så meget mod Reloaded...
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Er der mange der har noget imod reloaded?

    Jeg syntes bestemt at det var nærmest special-effekt Nirvana, og historien og skuepillet var også i den høje ende af skalaen...

    Det eneste jeg havde noget imod var Zion Party scenen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.