main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Er Matrix Revolutions for sej, eller er den bare for fed?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by TK-254, Nov 5, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg kunne ikke komme til premieren, så jeg valgte at se den dagen før :D
    Men jeg går ud fra, at der er nogle af jer, der er til marathon lige nu, så kan I jo skrive her, når i kommer hjem.

    Meget visuel flot film, må man sige!!!
    Der var nogle ret fantastiske scener.
    Desværre er nogle af disse scener bare uendelig lange. Man sidder faktisk og ønsker sig mere af den gode historie, end af de visuelle effekter. Og jeg vil sige man skal se en film for historien, ikke for effekterne!
    Og! Filmen hedder Matrix af en grund! Giv os flere scener i The Matrix! Men det er vel smag og behag...

    Nu vil jeg ikke skrive for meget her, før I har set den. Så skynd jer (ikke at jeg får posted så meget her, alligevel for tiden :( )
     
  2. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hmm den var vildt fed indtil slutningen. Slutningen var sådan lidt hmm, hmm...

    Men ok film alligevel, 1eren var dog bedst :)
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Puuha ja det var jo en lidt hård omgang at se alle filmene lige efter hinanden, men i det store og hele syntes jeg at serien blev afsluttet på rigtig god manér.

    Jeg kan godt lide lykkelige slutninger, men jeg synes at det var nødvendigt det der skete, og det ville have været for meget af det gode med en Disney slutning. Alle klassiske helte fra div. mytologier dør på en eller anden heroisk måde. Så nu da jeg har fordøjet den, så synes jeg at det kun var passende. Neo er en slags Messias og det passer fint at han ofrer sit liv for at redde mennesket, præcis som en anden berømt herre.

    Jeg ville dog også godt have set at mere at filmen forgik i Matrix, hele angrebs-scenen i Zion blev også lidt for meget, på et tidspunkt. Det er nok også derfor at etteren stadig er bedst, med 2'eren på en tæt andenplads og 3'eren på en endnu tætterere tredjeplads sjovt nok.

    Men det er en rigtig rigtig god film, og Politiken og resten af anmelderne kan skrive alt det dårlige de så har lyst til, I don't give a rat's ass.

    Og så lidt brok....ikke over filmen, men over publikum. Hvad fanden bilder de sig ind at sidde om komme med åndssvage tilråb som 'spol frem' under Trinitys dødsscene?
    Scenen rørte mig, og det var SÅ irriterende at folk opfører sig som om at de var 10 år gamle og råber den slags lort. Det ødelagde det lidt for mig. Men jeg kan kun have ondt af dem, de får åbenbart ikke samme oplevelse af den film som jeg gør, og det er jo bare synd for dem. Bare ærgeligt at de skal udtrykke deres stupiditet, mens jeg hører på det. Godt at jeg skal se den igen på Lørdag, forhåbentligvis uden at skulle høre på fnis fra åndsamøber.

    Nu vil jeg finde et board hvor jeg kan håne tilhængerne af 'a matrix within a matrix teorien' :D
     
  4. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Ja jeg var squ også rørt over dødsscenen og blev lidt foraget over folk råbte spol videre. Men det var vel sådan en flok action nørder som troede de sku se terminator 3 :/

    Men jo længere tid der går desto bedre kan jeg faktisk lide den film. Tror kun den bliver bedre hvis man ser den en gang til...
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Helt enig, Snegl. Godt at høre at du også havde det på samme måde. Hvor kom du egentlig til at sidde henne?

    Jeg kom lige i tanke om at det var ret sejt med alle de mytologiske referencer der var i filmen. Såsom Trinity der henter Neo tilbage fra 'underverdenen' > Club Hel, hvor 'the Merovingian' regerer ligesom Hades i den græske mytologi.

    Og togmanden var præcis som færgemanden der bringer de døde frem (og en sjælden gang tilbage) mellem de de levende og dødes verden.
     
  6. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Damn dem havde jeg slet ikke tænkt på Krede :)

    Jeg sad på række 21 sæde 17. Men mit tog var forsinket så jeg var først nede ved cafeen 9:06, men jeg kunne ikke se jer :/

    men den film bliver squ federe og federe jo længere tid der går. Synes virkelig den har givet en stof til eftertanke, lå og tænkte på den en del i nat...
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det kan jeg godt forstå, der var meget mindre snakkeri i denne end i Reloaded, men på en eller anden måde præsterede den alligevel at være tankeforvridende som de to andre. Dog var meget af agrebet på Zion lidt langtrukkent, men spændende alligevel.

    Jeg var først lidt utilfreds med den måde de lod både Trinity og Neo dø på. Men da jeg havde tænkt lidt over det, så virkede det fair nok. Den ene ville ikke kunne leve videre uden den anden.

     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Utroligt ingen af de andre har anmeldt den endnu. Jeg skal love for den får tæv på imdb.com. Ligger på 6,5, og det er fandme ikke fair, den er bedre end det :)

    Men jeg tror mange er blevet skuffede over at slutningen ikke passede dem...
     
  9. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    synes den skulle være stoppet ved *SPOILER* der hvor( ja hvordan kna det beskrives) der ved katten hvor hele verden vendes

    men ellers fed... trin's død var måske en smule for lang... men helt klart ikke en årsag til at råbe spol frem... det kan de gøre hjemme hos sig selv når dvd'en kommer

    eneste ting ved kampen der irriterede mig var at lige pludselig kunne de flyve som super mand og sætte af i luften... altså alt det med at stoppe midt i luften er fed og at de har så voldsomme kræfter... men lige frem at flyve var sådan lidt for fnaaa agtig
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja det kunne godt virke som om at de bare skulle overgå effekterne i de forrige film for en enhver pris. Det med at de kunne flyve, synes jeg var cool nok, det var ihvertfald vildt.

    Den sekvens der imponerede mig mest var den hvor Neo giver Smith een på kassen lige efter at de er styrtet ned og lavet et kæmpe-krater. Det så bare alt for fedt ud med den måde hvor regndråberne stod stille i luften, mens Neos næve hamrede ind i Smith ansigt og efterlod knomærker i huden på ham. Jeg havde set noget lignende før i 'Hero' men det var alligevel alt for sejt lavet. Dér udbrød hele salen også et kollektivt 'ooorh' :D vild jubel.
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har aldrig været fan af Yoda's dødscene og Trinity's var endnu længere, så den kunne jeg også godt ha brugt i en kortere vesion. God er helt enig i at folk der råber "spol frem" (eller råber WHATSOMHELST) i biografen sq ha klippet nosserne af, uanset hvor meget de så keder sig. Så må de sq skride hvis ikke de gider se filmen.

    Jeg savnede også flere Matrix-scener. De bullettime kampscener der gjorde Matrix 1 berømt var der kun 2-3 gange, og de var ikke nær så gennemførte som i de 2 forgående film. Slutkampem mellem Smith og Neo var dog helt suveren. Med den operalignene musik blev jeg helt hypnotiseret og opslugt af filmen!
    Jeg kunne ikke huske hvor jeg havde set det med regndråberne før jeg læste Kredes post og huskede det var fra Hero.
    Kampene i Zion var også temlig seje, og maskinernes by (zero-one vel?) havde et fedt design! Godt klaret conceptartists!

    CGI'en var helt i top! Hørte du det Krede? :D
     
  12. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hæhæ par, så har den squ været god :D

    Ja der hvor han får en på siden var rigtig fedt :)

    Men Hero var da også en kanon fed film!
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Halleluja. Så har jeg hørt det med, der var rent faktisk overdreven cgi som Par kunne li' (og det rimer) Dejligt! :p

    er helt enig i at folk der råber "spol frem" (eller råber WHATSOMHELST) i biografen sq ha klippet nosserne af, uanset hvor meget de så keder sig. Så må de sq skride hvis ikke de gider se filmen
    Præcis, jeg er ligeglad med om folk ikke kan lide filmen eller ej, det er et frit land, men de behøver ikke fortælle mig det under filmen og slet slet ikke på den måde... Det er vist endnu et punkt på vores berømte 'god opførsel i biografen' liste. Kan I huske den? Punktet kunne eventuelt lyde: nr.? 'Hold din kæft. Hvis du ikke vil huje eller klappe, så gem dine morsomheder til bagefter'.

    Jeg synes også at effekterne var rigtig gode. Det hjalp også at det forgik i regnen, det skjulte de få ting som man normalt lægger mærke til ved cgi.
     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hey JN og Floyd,

    I har været usædvanligt stille i denne tråd, hvad syntes I egentlig om det sidste Matrix kapitel? Jeg vil også gerne høre hvad du, Jim, syntes om musikken.

    Efter min mening var soundtracket ret sejt, dog ikke helt på højde med Reloadeds.
     
  15. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Tja, jeg har nok brug for at se dem alle sammen igen (op til flere gange :)), det var godt nok en stor omgang at fordøje på en gang ;)

    Generelt kan jeg godt lide hele plottet, men der var nogle meget langtrukne scener i Revolutions, bla hele "squid" angrebet på Zion (eller også var det fordi der var noget der pressede på, på det tidspunkt ;))

    Det er svært at "rate" filmene, men etteren var nemest at følge med i :)
     
  16. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg skulle også lige have et stykke tid til at tænke over filmen.

    Jeg kan godt lide den, og mener den er på højde med 2éren. Jeg bryder mig bare ikke om slutningen da den er for åben. Og så er det en skam, at Neo og Trin dør, men OK, sådan kan det gå.

    Jeg kan godt lide kampen i Zion, den viser på en god måde at det er tabt tur for menneskene hvis Neo ikke får smadret Smith.

    Og så ville jeg ønske at de idioter der kun vil se action bliver hjemme og ser Arnold, eller holder kæft når filmen ikke er som de synes. I ved hvad jeg mener. ;)

    EDIT: Jeg har endnu ikke fået soundtracket, men må hellere tjekke om det er kommet på mandag. Sikke en dyr dag det bliver. Digital kamera og soundtrack. Somebody stop me... :D

     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Man sidder godt nok med en lidt dårlig smag i munden da de to helte bliver dræbt i slutningen, men jeg havde egentlig også regnet med det. Hele sagaen har været (løst) baseret på Jesus historien. Bortset fra at her kan Jesus Kung-fu og slås med robotter.

    Han skulle på et eller andet tidspunkt dø, ellers ville matrix ikke blive reloaded og alle de tilkoblede mennesker ville dø. Så på en måde er det en lykkelig slutning, selvom man ikke ligefrem kommer ud og smiler over hele fjæset.

    Jeg har også bestilt soundtracket, det kommer nok i slutningen af næste uge.
     
  18. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg syntes helt klart at det var bedst at de begge døde! For som Krede også snakker om, så mytologiske rødder. Man har jo heller ikke brug for en "The One (messias)" når han har udført sit arbejde.
    Og døde den ene, vil jeg mene at det var upassende at lade den anden leve.

    Det irretere mig dog, at man midt i filmen får at vide, at Neo og Smith er to dele af sammen ligning (hinandens modsætninger). For allerede der stod det helt klart, at Neo ville dø (syntes jeg)!

    Kampen mellem Neo og Smith syntes jeg også var rigtig fed! Og det passer mig helt fint, at de kunne flyve. Og endnu engang bliver jeg overrasket over så super sej Smith er!

    Jeg har set filmen to gange nu og det blev den slet ikke dårligere af. Nu vidste man hvad der ville ske, så man behøvede ikke at sidde og tænke på, hvornår Zion krigen ville slutte.

    Og en anden ting: Lagde i mærke til de barkenbarter og lange hår på skulderne, som den lille indiske pige havde?
     
  19. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Med hensyn til at Neo og Smith kan flyve, så synes jeg ikke at det virker så underligt. I en computerskabt verden kan det vel være ligegyldigt om man bevæger sig på den ene eller den anden bit.
     
  20. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Præcis!
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nemlig, alle heltene i de gamle mytologier, græske, egyptiske og nordiske, dør på mere eller mindre heroiske måder.

    Jeg synes dog at det var lidt ærgeligt med den måde Trinity dør på. Men som plot-device fungerer det fint, for det nytter ikke noget at Neo redder verdenen bare for Trinitys skyld igen.

    Det er egentlig ret smart at lade ham kæmpe for et mindre selvisk formål end sin kærlighed til et enkelt menneske, men derimod hele menneskeracen som en ægte messias.

    Der er mange der siger at Neo (og Smith) dør pga. at maskinen hiver stikket ud på Neos krop. Jeg er ret overbevist om at Maskinen sætter Neo/Smith ind i 'The Source' og derved reloader Matrix. På den måde destrueres Smith.

    jeg kom lige i tanke om noget. Persephone er i den græske mytologi, Hades' (hersker over underverdenen) kone. Det kan vist ikke være et rent tilfælde, når The Merovingian kalder sin SM klub for 'Club Hel'.

    Trinity og venner efterligner også Orpheus rejse ned i underverdenen for finde Eurydike og bringe hende tilbage til livet. Kønsrollerne er bare byttet om, men historien er stort set den samme. Jeg elsker sådan nogle mytologiske referencer.


    Og jo TK, jeg lagde godt mærke til den lille piges abnorme hårvækst. :p
     
  22. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    hun får jo også skæg sm ældre :p

    ej hun var da meget nuttet...
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er i virkeligheden en lille mand.
     
  24. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Fik mit revolutions soundtrack i posten i dag! Fedt musik, rart at det næsten kun består af rigtig filmmusik, og ikke bare en masse rocknumre som spilles under rulleteksterne.

    Der er endda nedskrevet teksten til Neodämmerung på coveret. Det stammer fra Urpanishaderne som er hellige oldgamle indiske skifter, det er skrevet på Sanskrit - det ældste kendte menneskesprog. Det er tilmed oversat hvad koret synger på Sankrit - og det passer ret fint med 'The One myten'. Dejligt at der er så mange lag at kunne skrælle af den film.

    Ellers er det ret gedigent filmmusik, ikke noget at sig dér. Flot og stemningsfuldt.
     
  25. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg skal lige høre....

    Der hvor Smith snakker om, at han kan huske den situation han er i, og derefter ikke kan forstå hvad han lige har snakket om...
    Jeg forstår det som om, at det er Oraklet der snakker gennem Smith og derved får Neo til at indse hvad det er han skal gøre.

    Hvad mener I?

    Det er vel også derfor Oraklet ofrer sig selv uden kamp, og derfor at hun ligger tilbage tilsidst.
     
Thread Status:
Not open for further replies.