main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Fan Film

Discussion in 'Archive: Sweden' started by ChromaWOLF, Feb 16, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ChromaWOLF

    ChromaWOLF Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 15, 2004
    Hur många här håller på att göra , eller gjort klart en Star Wars fan film ?

     
  2. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Två filmgäng tror jag du kan hitta här: Master Zap som gjort Star Wars Kids I & II (bland annat) och sedan har vi ju Maladour-Fei och flera forumister som sliter med Dark Apprentise (hette den så?).

    Vill minnas att det finns trådar om båda dom här om du bläddrar fram lite fler sidor.

    Har du tänkt att göra film med?
     
  3. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Padawan Twilight hette väl den somMaladour och Zaphod höll på med.'

    Sedan håller ju Aprentize och Jag (m.fl) på med en som just nu ligger still dock...
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    För något år sedan så var det prat om en ganska stor fanfilm i Dalarna som skulle baseras på Tales of the Jedi, men jag tror att det projektet är nerlagt. (Edit: Fall of Krath jag menade)
    Det finns fler som gör mindre filmer, vissa mest som en kul grej utan att spendera alltför mycket tid eller pengar på det. Jag håller på att bygga ett par props till en liten fanfilm, som ska filmas av folk som inte brukar hänga här dock.
     
  5. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Kid Wars - Master Zap
    www.kidwars.com

    Padawan Twilight - Zaphod Beeblebrox, Maladour Fei, graphwizz m.fl.
    www.realmotion.nu

    Fall of Krath - Darth Parilis

    DSA - Aprentize, Vargman77 m.fl


    Det är de filmer jag kan komma på på rak arm.

    ZB
     
  6. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Det är ju rena Forceiwood här!

    Hur går det för alla filmerna och filmarna?

     
  7. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Padawan Twilight traskar framåt.
    Det tar sin lilla tid eftersom alla inblandade har rätt mycket att göra som inte är Fan Film.
    Live-actionklippningen är i stort sett klar. Vi håller på med förberedelser för att kunna filma de absolut sista klippen under helgen då Sci-Fimässan är i GBG.
    Vi behöver komma i kontakt med Ironfist, så om någan har en mailadress mottages denna tacksamt.
    3D-arbetet har tagit ordentlig fart. Vi har för stunden fyra personer som sitter och modellerar.
    Filmmusiken blir mer och mer färdig och så smått börjar vi planera hur vi ska gå till väga för att spela in den.
    Vi har kommit igång med Digital removal, digaital replacement samt Lighsabers och blasterskott.
    Så småningom kommer en ny version av hemsidan dyka upp på www.realmotion.nu
    UNder våren kommer även dubbning och ljudläggning påbörjas. (allt ljud ska ersättas)

    SÖKES Person med grundläggande skådespelartalang, en ålder över 25 samt en Imperie-kaptenoutfit som kommer befinna sig i göteborg under lördagen den 13/3.

    ZB
     
Thread Status:
Not open for further replies.