main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

FanFilm: folk sökes!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by FinalCut, Nov 7, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FinalCut

    FinalCut Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 7, 2002
    Hej alla forummedlemmar!
    Vi som skriver detta är ett gäng som brinner för medieproduktion i allmänhet och filmproduktion i synnerhet. Vårat nästa privata projekt är planerat att bli en Star Wars fanfilm. Koncept och handling håller på att utformas för närvarande och utan att gå in på detaljer så kan man säga att vi siktar på en seriös produktion fast med en lite mera humoristisk inriktning (jmfr. med Troopers). =)

    Detta rör sig om alltså om en riktig och seriös produktion, vi som har tänkt att genomföra detta arbetar med TV/Film på dagtid och har tillgång till professionel utrustning såsom filmkameror, DV-kameror, riktig studio med greenscreen etc. samt vanan att använda dessa. Dessutom finns det stor chans att vi kommer att kunna använda samma kamera som i Episode 2 (24P HD Cam - FET kvalitet m.a.o).

    Problemet är däremot att vi som gör detta, gör det av eget intresse och därför har en definitiv noll-budget. =( Därför riktar vi oss till starwars fansen i sverige för att fråga om det finns intresse hos några hos er att vara involverade i detta. Det kommer att vara helt ideellt, och som bäst så kanske vi kan sponsra med en tunnelbaneresa =)
    Det vi söker mest är rekvisita och/eller statister (helst med egna kläder/dräkter). Om du har dräkt, tillbehör etc. beskriv dem gärna, allra bäst är naturligtvis att - skicka en bild - !

    Så, om du känner att du vill vara en del av det som kommer att bli den grymmaste fanfilmen någonsin producerad (i sverige iallafall), maila teamet på: lastjedi@death-star.com

    Det material vi får fram via er kommer att vara en bas för oss att bestämma miljöerna i filmerna, och naturligtvis så kommer alla som ställer upp med privat engagemang att bli krediterade för det! Jag kan säga som så, att de som ställer upp och är med kommer inte att ångra det på EP3's premiärfest på Lava... =) Om ni har frågor, så är det bara att maila och fråga!

    /The team
     
  2. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag är alltid intresserad av att vara med fanfilms.. Har haft den där lilla drömmen om skådespoelar sedan jag var liten. Vad gäller dräkt har jag en jedidräkt, eget lasersvärdshandtag samt ett par blasters (som används av min prisjägare i en annan fanfilm just nu) hemma samt en dräkt till en egen påhittad prisjägare. Frågan är dock var kommer ni spela in? Jag är bosatt i Gbg.

    Jag vet att även Aprentize är intresserad av fanfilms (och media) och även han är bosatt i Gbg...
     
  3. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    ohoj .. glöm inte mig .. jag e ju me i samma fanfilm :D . ja bor ju osså i Gbg o kan räknas in .. säg bara till ifall ni behöver . jag har en Sith dräkt. och ett par vapen .. men dom tänker ja inte avslöja för att inte spoila för SW DSA .
     
  4. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    finalcut var försiktig med vad du säger Padawan Twilight verkar bli väldigt seriös och proffsig så om ni kan slå den e ni duktiga, men your overconfidence CAN be your weakness. Gäller bara att se till att de blir verksta o inte bara snack.

    nog om mitt tillrättavisande, jag håller ju själv på med en fanfilm men kommer nog ligga hyfsat lågt under några månader. jag har egen väldigt sjysst jedidräkt som väl är till ert förfogande (om det är jag som är i den) och ja kan även hjälpa till med manusskrivning och rotoskopering. säg till om ni behöver hjälp med något av det...
     
  5. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Än så länge är det bara DSA-skådisar som anmält sitt intresse... (DSA = Dark Side Academy). Jag vet dock att det finns fler som är intresserade av fanfilmer (men de kanske ärupptagna eller har fullt upp med sina andra projekt)... Frågan är som sagt var bara var skall ni filma nånstans... :)
     
  6. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    va de ni från kalmar som postade en bild på en asfräsh greenscreen på fanfilm boardsen?
     
  7. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag håller på att bygga en dräkt just nu och skulle tycka att det var jättekul att vara med i er film på ett eller annat sätt, men precis som Vargman undrar jag var ni tänker hålla till - jag bor i Uppsala och min personliga ekonomi tillåter inga långa resor.
     
  8. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Kul att det finns folk som satsar på fanfilm i Sverige. :) De har börjat ploppa upp som svampar i jorden på sistone! :)

    Tack för förtroendet Aprentize! :D
     
  9. FinalCut

    FinalCut Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 7, 2002
    Kul att se att det finns intresse att vara med! Vi kommer att spela in i stockholm, så det är klart - det är ju en fördel om ni bor nära. Eftersom vi inte har någon större budget så kan vi nog inte stå för resor tyvärr.

    Vi siktar på att börja filma till sommaren.

    Apprentize: Jag vet precis vad du menar =). Vi som gör detta har dock fördelen att vi har gjort ett flertal produktioner tidigare tillsammans. Men eftersom det är ett nollbudgetsprojekt så är ju det iochförsig ingen garanti. Vi kommer att vara beroende på ideellt engagemang och där finns ju inga kontrakt =)
     
  10. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Har Jedi-dräkt, som jag konstant jobbar med förbättringar på. Kan kanske låna ut ett par blasters och ljussablar också. Jag är en usel skådespelare. :p
    Bor i Stockholm.
     
  11. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Stockholm låter nära och bra...och till sommaren ska min dräkt defenitivt vara klar, så det löser sig också.

    Vad har ni gjort tidigare? Gör själv en del film så det vore kul att få höra vad ni pysslat med.
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har en dräkt, tyvärr så är den väldigt lätt igenkänlig som Padme i AOTC, beroende på symaskinstillgång kan det bli en annan mer oberoende kvinnlig dräkt till sommaren.
     
  13. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag är mer än gärna med. Jag har velat vara med i en Fanfilm ganska länge nu...men chansen har alltid varit långt borta liksom...

    Jag har själv en brun Jawakåpa, som kan "öppnas" och nääästan se ut som en lite Jedi kåpa...heh

    Alltså den täcker hela kroppen egentligen, men kan öppnas upp... :)
     
  14. K9_3PO

    K9_3PO Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 14, 2002
    Men JAWA om du vill vara med i en fan film varför inte försöka med sw.ns fan film? ?[face_plain]
     
  15. MasterZap

    MasterZap Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 11, 2002
    Men hallå, Sveriges fetaste fanfilm är redan gjord. Se min .sig nedan. *fnitter* :D

    /Z
     
  16. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    K9_3PO Vad jag vet så är jag redan inräknad där...eftersom jag finns med en del i storyn iaf...sedan kanske jag inte e så aktiv i "Fan film" tråden...men jag orkar inte disskutera hela tiden...det verkar oftast stå still där...heh
     
Thread Status:
Not open for further replies.