main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Fejl/plothuller i Star Wars

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Mar 5, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hvad så med lys snegl? Lys er så vidt jeg ved også bølger så hvordan ka det være vi ka se stjerner når der ikke er luft i rummet?
    Jeg fik det forklaret engang, men jeg ka ikke huske det.
     
  2. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Lys er både partikler og bølger. Men bølgerne kræver ikke noget medium at rejse igennem. Det lyd gør at det "skubber" til luften i et bestemt mønster, dvs. den får luftmolekylerne til at bevæge sig. Jo hurtigtigere desto højere tone, ikke om larmende men en lys tone...Og desto større bevægelse de foretager sig jo mere larmende er lyden...Lyd er ligesom vind det kræver et eller andet at "rejse" igennem...
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Du er sgu god Snegl! Hvor ved du alt det fra? Var du en af dem der faktisk hørte efter i skolen??

    hmmm... nåh for at komme lidt væk fra det her rum-emne så har jeg et nyt spørgsmål:

    Hvordan kan det være at Solo og co. kan flyve fra et system til et andet uden hyperdrivemotor? dvs. da de flyver fra Hoth Systemet til Bespin. Ville det ikke tage utroligt lang tid kun med sublight speed?

    Hvor lang tid tror I egentlig at Luke trænede med Yoda? Og hvor lang tid var Solo og Co. var om at flyve til Cloud City? Dage? Uger? Måneder?

     
  4. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg vil tro på måneder.

    Men der en EU ( :mad:) bog der fortæller at Han fixede en back-up hyperdrive ( :confused:) og de klarede turen på ingen tid.
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jep ;) (plus lidt hjælp fra www.badastronomy.com)

    Er det ikke også lidt urealistisk at næsten alle planeterne har en atmosfære der passer til vores behov??

    Desuden kan man se stjerner i starten af episode 1, det vil man ikke kunne i virkeligheden der er alt for meget lys til at man kan se stjerner. Prøv selv at gå ind i en by med skart gadebelysning om natten og kig på stjerner...

    Hvordan kan det være at queen amidalas skib skinner igen når de flyver i rummet?

     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Er det ikke også lidt urealistisk at næsten alle planeterne har en atmosfære der passer til vores behov?

    Næh, det er jo en stor galakse og vi har kun set en håndfuld planeter. George Lucas går tydeligvis også ud fra at basis for liv afhænger af vand og luft (med undtagelse af Spacesluggen og mynocks). Næsten alle Star Wars aliens har samme behov som mennesker, så de bosætter sig kun på planeter der har en atmosfære der passer til dem. Der er dog undtagelser.

    f.eks. Jedi mesteren Plo Koon må have en maske på konstant, da han ikke tåler oxygen i store mængder - dvs. at han sikkert stammer fra en planet som ikke passer til menneskelige behov. General Ackbar ser også ud som om at han befinder sig bedst under vand.

    Så der findes sikkert masser af planeter som har enorme temperatursvingninger og helium i stedet for oxygen. Det kunne egentlig være sjovt, en hel planet hvor alle lyder som CHip og Chap :D

    L_Coras - ja det kunne godt være måneder, det ville passe mig fint, man kan godt få en følelse af at Luke er lidt for lærenem, hvis han bare træner en uge også næsten kan slå Darth Vader i kamp. Nu ved vi jo at jedier studerer næsten hele deres liv, og det bringer mig til det næste spørgsmål:

    Hvis man er stærk i Kraften kan man så blive Jedi på kortere tid? Jeg tror at man sagtens kunne lære det på et par måneder som Luke, hvis man er god nok. Det kunne Anakin også. Men jeg tror at de ældre jedier bevidst holder tilbage med at lære dem at bruge Kraften på for kort tid. Hvis man pludselig bliver tildelt store krafter, er man også mere tilbøjeligt til at misbruge dem (se f.eks. Spiderman og næsten alle superskurke) og det leder til 'the dark side'. Derfor er der en umådelig lang Padawan periode hvor man skal lære at bruge disse kræfter på en god måde.

    Vi kan se det i Epsiode 2, Anakin har lært meget og er frustreret over at det skal gå så langsomt. På den måde tager Yoda og Obi-Wan også en stor risiko ved at oplære Luke så hurtigt, da han let ville kunne misbruge sin nye magt som Anakin gjorde...
     
  7. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hvor lang tid går der fra at Luke,Han,Ben og "droids"flyver fra tatoine til de når"the death star" og videre til yavin?Vi ved at biggs når at slutte sig til rebelerne og at han når at blive venner med flere af dem.mit gæt er ca 2-4 dage,men det passer ikke sammen med biggs tidslinie?
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    et par uger??
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Velkommen til boardet Darth_Floyd!

    Jeg vil tro at Biggs allerede har tænkt på at slutte sig til rebellerne før Luke overhovedet møder R2 og C3PO. I de fraklippede scener (som man kan se på 'behind the magic' cd-rommen, og læse i manuskriptet i f.eks 'The art of Star Wars) taler Luke og Biggs om rebellerne, på Tatooine, og han siger følgende: 'I've made some friends at the Academy. When our Frigate goes to one of the central systems, we're going to jump ship and join the Alliance' Så jeg tror sagtens at han kunne nå at gøre det mens Luke og Co. har deres eventyr. Vi ved heller ikke hvor lang tid de er om at rejse til Alderaan.

     
  10. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    "This will be a day long remembered..."
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    '...it has seen the end of Kenobi.... and now it blah blah bla' dvs. det tager mindre end en dag at nå frem til Yavin. Men vi ved stadig ikke hvor lang tid det tager dem at nå resterne af Alderaan ;)
     
  12. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det er rigtigt at vi ikke ved hvor lang tid rejsen til alderaan tager,men jeg kan bare ikke slippe fornemelsen af at historien følger to forskellige tidslinjer.But allrigth,alt det her med biggs ved vi jo kun når vi læser bogen/tegneserien.Har i forøvrigt bemærket general Dodonna´s slut kommentar:May the force be with you!?virker den ikke malplaceret?
     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jo det virker mest logisk når en Jedi siger det synes jeg.

    I min SW rolelspilsreglbog mener jeg der står det kun tager et par timer at rejse fra Tattoine til Aldaraan, men jeg er ikek sikker og jeg gider ikek finde bogen frem.
     
  14. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Hhhmmm...
    Kiggede lige i mine rollespilsbøger. I den gamle står der, at det tager 7 timer, i den nye står der ca 96 timer :confused:
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hmm thats rather odd...

    Desuden ska vi også tænke på at Falken ka flyve dertil hurtigere end normale skibe kan.
     
  16. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja det lyder lidt mærkeligt...
     
  17. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Han Solo nævner på et tidspunkt lige efter take off,"we´ll reach alderaan at 0200 hours" (jeg mener i hvertfald det er det tidspunkt,but anyway,han nævner et klokkeslæt,ikke en dato)så mon ikke det tager mindre end et døgn at flyve fra tattoine til alderaan?
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, det kunne godt tyde på at det tager under et døgn at komme til Alderaan. Det er lidt underligt at Han Solo nævner et klokkeslæt - han må vel referere til Falkens interne ur, som de sikkert har for at opretholde en normal døgnrytme under længere rejser.

    Anyway, jeg tror at der går ca. en 2 dage fra de letter på Tatooine til de lander på Yavin.

    Jeg har ikke læst historien om Biggs Darklighter, så jeg kan ikke sige om det passer sammen med hans oplevelser, hvis det ikke gør så husk på at det er nu engang EU ;)
    De tager ikke kontinuitet så alvorligt desværre.
     
  19. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg kender ikke Biggs´historie, andet end den vi kan læse i STAR WARS A NEW HOPE, både romanen og tegneserien..Her nævner Biggs,at han har fået nye venner på akademiet,og at de vil slutte sig til oprøret når de nærmer sig xxxxxx (så vidt jeg husker,bestine,men er ikke sikker) Så med mindre han/de allerede har sluttet sig til oprøret, men fordrejer sandheden overfor luke,har han meget travlt for at nå til yavin og blive kendt i de kredse, inden Luke & co ankommer... ovenstående har nok været nævnt før i denne tråd,så bær over med mig!

    slut herfra
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja du har nok ret i at Biggs har haft lidt travlt, men jeg synes at det er en af de dér gråzoner, specielt da scenen med Luke og Biggs på Tatooine er klippet ud. Man må gå ud fra at siden scenen ikke er i filmen, så er det en af de ting som måske aldrig er sket.

    George kunne have indset at scenen var overflødig og at Biggs ikke kunne nå at joine rebellerne og derfor have klippet den ud.

    Hvis man så kun går ud fra hvad der sker i filmen (Special Edition), så ser vi først Biggs i rebellernes hangar og ved ikke hvor lang tid han har været om at slutte sig til Alliancen, kun at han og Luke er gode venner... Så filmæssigt virker det, det er kun hvis man tæller fraklippede scener, tegneserier og romanen med at der er små kontinuitets problemer.
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    I ROTJ siger C3PO til R2D2: "If I told you half the things I've heard about this Jabba the Hutt,You'd probably short-circuit."

    Hmm hvor ved C3PO noget om Jabba fra?

    Fra Tatooine? Ja men hans hukommelse er jo blevet renset så mange gange han ikke engang genkender planeten.
    Fra rebellerne? Ja det er mulig han blev infomeret om Jabba inden ham og R2 drager på redningsmission, men der må R2 åbenbart være bedre brifet end CPO, da han i det mindste fatter hvad planen går ud på.
     
  22. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    jabba er efterlyst nok... og C-3PO har nok snakket med en anden computer.. man ved altid en masse om de kendte
     
  23. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg opfatter det også som om der er mange rygter omkring Jabba, der bliver fortalt div. steder i galaksen. Threepio har på forskellige tidspunkter overhørt nogle af disse historier.



    Sad lige og så ROTJ, da det slog mig, at Artoo og Threepio borer sig rimlig langt ned i sandet på Tatooine, hvor de springer ud fra Jabbas Sail Barge. Havde det været RL havde de nok bare smadret mod sandet!
     
  24. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nille,
    Men han ved da bedre end til at stole på en fremmed computer? ;)

    TK,
    Ja det er ligesom hvordan kan Onkel Joakim engtlig svømme i penge? Det må da gøre hammernas!
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    TK-254 - det kan jo være at det var kviksand ;)

    Der er vist en tegneserie hvor Bjørnebanden prøver at gøre Onkel Joakim kunsten (at svømme i penge) efter, men de kan selvfølgelig ikke, og banker knolden mod pengene da de prøver et hovedspring. Det er nok en speciel evne Onkel Joakim har ;) .
     
Thread Status:
Not open for further replies.