Fejl/plothuller i Star Wars

Discussion in 'Denmark' started by Krede, Mar 5, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Inspireret af vores diskussion i Trivia´en, synes jeg vi eventuelt skulle fortsætte her.

Med hensyn til at Falken kan flyve "point five beyond the speed of light", betyder det så at den kan flyve 1.5 lysår på et år?

Nu vil jeg lige lede efter lidt kilder, men jeg er helt sikker på at jeg har stødt på (i EU) at der er tilbagelagt distancer på flere lysår, men da Falken hører til blandt de hurtigste skibe i SW universet kan jeg ikke få det til at stemme...

Hvad er jeres opfattelse af dette? Er det mig der har misforstået noget?
  2. Lupus_Ignis Jedi Knight

star 1
    Jeg har altid opfattet det som at 1.0 var et standard"mærke", man målte hyperdrivehastigheder efter. En Corellian Transport har normalt class 1.75. Måske class 1.0 er et lysår om dagen, eller noget tilsvarrende? Dunno. Har glemt, hvor det var, jeg læste alt det om hyperdrives...
  3. Lord_Coras Jedi Grand Master

star 5
    Star Wars er ikke teknisk. .5 past lightspeed betyder Wow, den er hurtig.
  4. Lupus_Ignis Jedi Knight

star 1
  5. Krede Jedi Master

star 4
    Undskyld jeg går off-topic i et øjeblik men jeg gad godt vide hvorfor min første post i denne tråd er editeret af en Katya_Jade
  6. Paranorina Jedi Master

star 4
    Jeg tror Floyd bad hende om at un-locke den. Tænkte også det samme.
  7. Krede Jedi Master

star 4
    Nåh ja, doh, det må selvfølgelig være derfor. :)

move along, move along...
  8. snailwalker_DK Jedi Master

star 4
    Tja jeg ved ikke om den har været nævnt før, men jeg griner altid over når de accelererer til overlyshastighed bare inden for et par sekunder. Må altså være en rimelig kraftig acceleration de bliver udsat for ;)
  9. Krede Jedi Master

star 4
    'Travelling trough hyperspace isn't like dusting crops, boy!'

Nej, jeg mener at jeg har læst at de har noget i rumskibene der hedder inertial dampners, som modvirker accelerations effekten. Det er ligesom når Han Solo laver sine vilde manøvrer med Falken, uden at passagererne falder på r*ven.
  10. Paranorina Jedi Master

star 4
    Så længe der er kunstig tyngtekraft, der hele tiden hælder dem ned mod bunden af skibet, burde det da være ligemeget hvor mange loops og gejl de laver mens de flyver ude i rummet?
    Eller har jeg overset en fysisk lov?
  11. snailwalker_DK Jedi Master

star 4
    Tja nu er kunstige tyngdefelter jo ikke mulige set ud fra fysikkens love, men der er jo heller ikke lyd i rummet såå :)

Det er også lidt en fejl at der kun er en skygge på Tatooine når der er to sole :)
  12. Krede Jedi Master

star 4
    Nej faktisk ikke.... de to sole er så tæt på hinanden, at de ikke ville lave to skygger.

Par> ang. den kunstige tyngdekraft, så kan de også slå noget til der udligner acceleration og G-krafter.

Men det er åbenbart ikke 100% da man helst skal være spændt fast når man hopper til Hyperspace... Husk bare R2's lille flyvetur da han reparerer hyperdrivet i ESB, og da Luke og Co. tager sikkerhedsbælter på i ANH.
  13. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Jeg fandt lige det "originale" citat frem. Jeg har nok forviret lidt med det der "beyond" :(

She'll make point five past lightspeed. She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself.

Jeg tror ikke det er nogen indikation af motor typen, Han siger jo at hun kan flyve en halv gang hurtigere end lyshastighed!

lysets hastighed er 1080 millioner km i timen (plus/minus lidt op-og nedrundinger undervejs :D)

Så Falkens tophastighed må være ca 1620 millioner klometer i timen.

Jeg tror jeg må prøve at spørge om dette på "classic trilogy" boardet, og se hvad Bibs svar er, han er jo kongen....

Og ja, jeg fik Katya til at åbne denne tråd, istedet for bare at starte en ny. Er I så glade, JN og Mundi? :D :p
  14. Darth_Malignent Jedi Master

star 2
    For at besvare (eller prøve) et af de gamle spørgsmål som der blev stillet omkring lyd i rummet så siger Lucas selv at han vedtog at der skulle være lyd i rummet, au contraire til virkeligheden. Mest fordi at det ville blive en kedelig film hvis der ikke var lyd på de forskellige sekvenser. Det forklarer også hvorfor lydbomberne kan eksistere..

-Malignent
  15. Lupus_Ignis Jedi Knight

star 1
    Og jeg har så fundet min "Star Wars på kryds og tværs" frem, og i den står der, at falken har en "hyperhastighedsklasse 0,5 motor, hvilket er dobbelt så hurtigt som imperiets krigsskibe" (løst citeret, har ikke bogen på mig)
  16. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Og ja, jeg fik Katya til at åbne denne tråd, istedet for bare at starte en ny. Er I så glade, JN og Mundi?

Er det nu vi skal blive fornærmede? [face_not_talking][face_talk_hand][face_shame_on_you]

[image=http://www.ebts.dk/movies2004/terkiliknibe/terkil2601.jpg]
    OK, kom her hen til onkel Stewart og få hvad du fortjener din flabede møgunge [face_beatup][face_beatup]

:p
  17. Lupus_Ignis Jedi Knight

star 1
    Og det kan ikke passe, at der er tale om at 1.0 er lysets hastighed: Det ville da tage år at nå fra een stjerne til en anden. Der bliver jo netop brugt en hyperrumsteknik, altså en en måde at "folde" rummet på.
  18. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Mundi, Jeg kan også få hende til at "banne" dig for at gå of topic :p jeg måtte love at det ikke var en uartig tråd....
  19. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    "banne"?? "off-topic"??
    Jeg reagerer da bare på dit eget indlæg :eek: - ligesom nu [face_beatup]:p
  20. Paranorina Jedi Master

star 4
    Vi har brug for Mundi til at holde Triva tråden i live! :p
  21. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
  22. Krede Jedi Master

star 4
    jeg måtte love at det ikke var en uartig tråd....

Ha ha ha, nåh ja hun kunne vel ikke tjekke det.

23. JN327 Jedi Master

star 4
    Uartigt? Her på FFDK? Hvor?

OK, kom her hen til onkel Stewart og få hvad du fortjener din flabede møgunge

Jeg troede at Floyd VAR onkel Stewart. [face_beatup]

:D

24. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Her er BibFortunas svar på mit spørgsmål!

.5 past lightspeed is not "1.5 times lightspeed." It's a completely different measuring system. The lower the number, the faster you go. So .4 would be faster than .5, etc.

25. Lord_Coras Jedi Grand Master

star 5
    Bib synes også at Owen og Obi-Wan er brødre, så jeg vælger ikke at tro på ham.
Thread Status:
Not open for further replies.