main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Fejl/plothuller i Star Wars

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Mar 5, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hmm! Er de da ikke det?
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det var vel forhåbenlig før Ep2 han sadge det?
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Stammer den ældgamle påstand ikke fra en af Star Wars romanerne? ROTJ?

    Det ville være ret langt ude hvis det var sandt. Obi-Wan ville for det første ikke kende Owen, da Obi blev adopteret af Jedi ordenen før Owen overhovedet blev født.

    Han kunne selvfølgelig have lavet lidt 'slægtsforskning'i Jedi arkiverne, men det ville være lidt for utroligt et tilfælde at hans bror og far bosatte sig netop på Anakins hjemplanet, og samtidig fik Anakin som stedbror..... 8-}
     
  4. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Han sagde det før Episode II og siger det stadig. Nu kommer påhænget. "De behøver ikke at være i familie med hinanden for at være brødre."
    Han påstår altså at de skulle være mere end bare almindeligt gode venner. 8-}
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Bib's handicap går ud på han er fundementalistisk EU'er, og nægter at accebtere at EU'en nogle gange ikke falder i hak med filmene. Hvis jeg ikke tager meget fejl har EU-Canonwars fået ham bannet fra tid til anden, men udover det ser jeg for det meste hans svar som det tætteste man kan komme på et "rigtigt" svar. Dog ikke lige i Obi-Wan/Owen tilfældet her.
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hvad gør han så med alle computerspillene? De er jo også en slags EU. :D



     
  7. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hehehe godt spørgsmål.

    "Nej nej NEJ!! Jeg kan tydelig huske da jeg spillede KOTOR at hovedepersonen først køber en blaster også DEREFTER bygger en lightabre, jeg ved ikke hvor du har dine kilder fra, men de er håbløs uholdbare."
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
  9. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Nej Lando havde intet at gøre med destruktionen af den anden dødstjerne, det var en forældreløs knægt fra en handelsfamilie (se X-wing Alliance) :D

    Og nej der var masser af jedier under imperiet, og oprørerne var LANGT flere end imperiet (se SWG) :D
     
  10. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Lad min baby være!

    :p
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Og nej der var masser af jedier under imperiet, og oprørerne var LANGT flere end imperiet (se SWG)

    he he, :p og det var faktisk slet ikke Luke men en fyr ved navn Rookie 1 der sprængte dødstjernen i luften (Rebel Assault 1)

    Bib vil nok sige at de fleste computerspil hører ind under 'infinities' mærket. Men den overordnede historie i de fleste af computerspillene passer ind i EU'en. F.eks Dark Forces, Jedi Outcast, Rebel Assault 2
     
  12. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det er næsten for spooky det her ;)

    BibFortuna har lige haft en diskussion i "min" tråd, på classic boardet, om at Owen og Obi-Wan er brødre....
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    [face_laugh] fedt!
     
  14. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har set det.

    "Attack of the Clones doesn't say they're brothers, but it doesn't say they're not, either."


    Det er et fedt argument og vil bruge det til min eksamen i morgen.

    "Hamlet kan lide at gå i dametøj! Og så tænder han på David Bowie."
    "Det står der ikke noget om at han gør."
    "Der står heller ikke at han ikke gør."
    w00t. Nemmeste 13-tal nogensinde. [face_dancing]
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ha ha ha, ja ham Shakespeare kunne godt have dækket sig lidt bedre ind. Det kunne nu godt blive et temmelig langt skuespil hvis man også skulle skrive alt som personerne ikke gør.
     
  16. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Hmmmm....

    I Imperiet Slår Igen ser vi to "meteorit" nedslag, først det som vi ser er en imperialsk spion sonde, og senere er der et nedslag mere, som Luke siger han lige vil kigge nærmere på. Er det i virkeligheden den samme sondes nedslag, eller er der to spion sonder der lander på Hoth? Eller er det et helt almindeligt meteroit nedslag?

    I tegneserien siger Luke at "...bare en meteorit, de styrter konstant ned her på planeten!" Så det kunne jo godt være at der falder mange meteroiter ned på hoth, men nu er det jo sket før ar tegneserie forfatteren har "digtet" lidt.

    Hvad siger i?
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    I filmen er det Han Solo der siger noget om at der er mange meteor nedslag (og implicit at Luke spilder sin tid)

    Det kunne godt være den samme probe droid, eller en til, det kunne også godt bare være en meteor.
    Det understreger nok bare at Luke er lidt mere overvågen, måske pga. kraften, end Han, og at han ved at der er noget i gære.
     
  18. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Probe droid?
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Probe droid = [image=http://www.starwars.jp/droid/image/probe_droid.jpg]
     
  20. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    NÃ¥hr, en spion sonde.

    Jeg er ikke så god til de engelske navne....
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg kan ikke de danske, men bare så længe vi er enige om hvad vi taler om :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.