main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

FF-mötet i Stockholm, antal spel och var

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Rogue_Fan, Mar 10, 2003.

?

FF-mötet i Stockholm, antal spel och var

Poll closed Mar 12, 2003.
  1. 1 spel på Cybertown

    3 vote(s)
    50.0%
  2. 2 spel på Cybertown

    0 vote(s)
    0.0%
  3. 1 spel på Laserdome

    0 vote(s)
    0.0%
  4. 2 spel på Laserdome

    3 vote(s)
    50.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
  2. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    OBS!!! Posta inte i den här tråden om du ej har för avsikt att komma på mötet i Stockholm 15/3.

    Jag gör det lite enkelt för mig. Hur många spel vill ni spela och var vill ni spela? Jag bokar spel på det ställe som får flest röster. Att boka olika antal västar till första och andra spelet har funkat bra tidigare, så det borde inte vara några problem nu heller.

     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har aldrig spelat. Hur mycket är ett spel, egentligen? Vilken speltyp ska vi spela? I lag eller alla-mot-alla? Kan utomstående hoppa in?
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ett spel är väl ungefär 20 minuter. Jag röstade på Cybertown, tycker det är roligare att bara härja runt än att försöka erövra baser, och det var skillnaden om jag fattade rätt.
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har inte fattat skillnaden riktigt, jag rör ihop dem... kan ingen skriva lite om vad skillnaden är? Vet inte vad jag ska rösta på annars... :)
     
  6. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Här kommer länkarna igen... ;)

    Laserdome
    Cybertown

    Angående olika spelformer: Det finns flera olika spelformer på båda arenorna. Vilket spel det blir brukar bestämmas av de som ska delta. Eftersom vi förmodligen inte blir själva på banan blir det troligen en omröstning där alla närvarande får säga sitt. Det kommer inte att hjälpa ett dugg att Enji brukar tjata om att hon är översteprästinna och därför har rätt att bestämma... [face_devil].

    Sen tycker jag att alla-mot-alla bör undvikas. Det är kul att försöka inta baser, men om ni inte vill spela med baser rekommenderar jag istället att vi spelar i lag, utan baser. Kollar ni in på sidorna ser ni vilka olika spelformer som finns.

    Jag tänkte först rösta på Cybertown men ändrade till Laserdome. Dels för att de har bytt lokal sen jag var där senast, man kan skjuta lagkamrater om man inte är försiktig (något som önskades av den blodtörstiga Kee), och enligt Berg finns det TIE-fighters målade på väggarna och de spelade Imperial March när han var där senast...
     
  7. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Det är så här. Jag var och spelade på Laserdome i januari 2 ggr och de hade då:
    1 SW inspirerade motiv målade på vägarna.
    2 västen man har på sig säger med en välbekant röst ? u may fire when ready?
    3 man får välja ifall man vill köra FFA eller lag eller lag med baser.
    4 de spelar musik. Det skiljer sig från gång till gång förta gången jag var där dånade Imperial march andra gången var det techno. Jag tror man kan lägga in en önskan.

    Jag är för lag.
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hmm, isåfall ändrar jag min röst till Laserdome, och lag. Det jag ogillar är när man ska erövra baser och sådant.
     
  9. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Boka ingenting för mig. Jag vaknade med feber och med halsont idag, och det är inte säkert att jag kan komma överhuvudtaget på lördag. :(
     
  10. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    stackars dej DARTHLARS!!!

    jag röstar på 1 spel, spelar nog inte så stor roll var, man kan säkert lämna in önskemål om musik o dyl. dock vill jag inte inta baser o sånt, utan bara sjuta [face_devil]
     
  11. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag skulle gärna spela 2 spel, men det är snällare mot min ekonomi med bara ett. Var har ingen som helst betydelse, men spelar de Imp March är det en klar fördel.. ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.