FF Sweden och hemsidan

Discussion in 'Sweden' started by emilsson, Dec 6, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilsson Chosen One

star 6
    Get busy living.

Or get busy dying.

Det kan inte sägas bättre :).
  2. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag tycker inte om det uttrycket!
  3. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Vore det inte trevligare om man tog bort det där sista :D
  4. emilsson Chosen One

star 6
    Det är ett fantastiskt uttryck. Men det ska väl höras i sitt rätta sammanhang.
  5. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Alla ar ju upptagna med sina liv pa nagot satt, alla kanske inte vill ha varldens mest hektiska och spannande liv.
  6. emilsson Chosen One

star 6
    Nu är det ju inte alls det citatet anspelar på. Jag tror det går lättare att förstå vad get busy living or get busy dying handlar om man ser mer av dialogen från Nyckeln Till Friheten:

Andy: That hotel and
    that boat...I don't think it's too
    much to want. To look at the stars
    just after sunset. Touch the sand.
    Wade in the water. Feel free.

Red: Goddamn it, Andy, stop! Don't do
    that to yourself! Talking shitty
    pipedreams! Mexico's down there,
    and you're in here, and that's the
    way it is!

Andy: You're right. It's down there, and
    I'm in here. I guess it comes down
    to a simple choice, really. Get
    busy living or get busy dying.

För eller senare når man en punkt där man måste bestämma sig (oftast när man mår dåligt). Antingen accepterar man situationen som den är eller så reser man på sig och försöker göra något av sitt liv. Sen behöver det knappast handla om att man drömmer om att åka jorden runt, oftast handlar det väl snarare om saker som att ha en egen bostad, kunna leva utan att oroa sig för att pengarna inte ska räcka eller kanske bara att åka iväg och se en konsert med sitt stora favoritband.

Så i slutändan går det hela ut på att förverkliga sina drömmar, i alla fall någon av dem. För den dagen de blir verkliga, ja då kan hela ens liv förändras. Och gör det inte det så är kicken man får av att ha lyckats tillräcklig. Det är därför jag gillar "get busy living or get busy dying" som motto. Ett liv utan drömmar, oavsett om de är stora eller små, är inte ett liv värdigt att leva, inte i mina ögon. Drömmar och hoppet är på sätt och vis det bästa vi har.
  7. DarthieAnnie Jedi Master

star 2
    Du tycker alltsa att det ar alldeles fel att inte ha nagra sarskilda drommar, att bara vara nojd med det man har. Det finns faktiskt sana manniskor ocksa.
  8. emilsson Chosen One

star 6
    Tolka inte min förra post som att jag vill hävda att människor utan drömmar lever sämre liv. Om det ser ut så, ja, då har jag uttryckt mig dåligt.

Naturligtvis vill jag inte säga att människor som är nöjda, som inte drömmer om något annat, har totalt fel. Jag kan inte, och vill inte, tala om för någon annan hur de ska leva. Jag vet bara att ett sådant liv vore helt fel för mig (det var det jag menade med "Ett liv utan drömmar, oavsett om de är stora eller små, är inte ett liv värdigt att leva, inte i mina ögon"). När jag nu läser det i efterhand så förstår jag dock om du får en uppfattning av att jag har negativa tankar om nöjda människor :).

Men jag vet att drömmar spelar en nyckelroll när man ska ta sig ur kriser. Det är i det sammanhanget som mitt förra inlägg ska läsas. Det handlar så att säga inte lika mycket om en normal vardag utan om att kunna föreställa sig att det finns något annat när man har det svårt . :)

Edit: för tydlighetens skull: Att uppfylla en dröm för mig behöver inte nödvändigtvis betyda att ens liv måste förändras. Det kan handla om att göra något som man tänkt på länge, t. ex. börja måla eller ta upp någon hobby.
  9. menilma Jedi Master

star 4
    mitt liv består nog lite för mycket av just drömmar *suck*. jag borde börja förverkliga dem istället :)
  10. Quiet Queen Jedi Master

star 4
    Nu blev jag verkligen deprimerad...

Jag har ett flertal drömmar, och det liv jag lever just nu kommer inte leva fram till någon av dem.

Som jag sade till min själs älskade häromdagen: Det enda i mitt liv som är bra är du!

Så jag går väl och ställer mig i ett hörn nu... :(
  11. emilsson Chosen One

star 6
    Jag tror inte alls att du behöver ställa dig i något hörn. :)

*överfalls av en lust att muntra upp QQ*

Fast det tänker jag inte göra i den här tråden. Det kommer i någon annan, eller när vi träffas igen i Stockholm snart.
  12. Quiet Queen Jedi Master

star 4
    *Snf, snf....*

Men man får ju träffa emilsson snart! [face_love]
  13. emilsson Chosen One

star 6
    Allvarligt talat. Om det finns något jag kan göra för dig så får du alltid ringa eller eposta. Jag ställer alltid upp för mina vänner. De är långt viktigare än plugg o dy :).
  14. Quiet Queen Jedi Master

star 4
    Det är inget akut... Men jag vete 17 vad jag skall göra med mitt liv. :confused:

Jag vill inte sluta mina dagar som min mor, med ouppfyllda drömmar och ett liv där hon inte gjort något hon kan se tillbaka på med stolthet.
    Hon brukar visserligen säga att jag är hennes livsbedrift är jag, men det tycker jag inte räknas.
  15. emilsson Chosen One

star 6
    Du, jag måste kila iväg. Men jag skickar ett svar via pm när jag kommer tillbaka så att tråden kan gå tillbaka till sitt ursprungsämne en gång för alla :).
  16. Quiet Queen Jedi Master

star 4
  17. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    Ehm.. aum... Hej! Jösses vad jag har missat under den tiden jag varit borta...

Hur vill ni ha texten? Postad här, mailad eller PMad till er?
  18. emilsson Chosen One

star 6
    Menar du din profil? Helst mail, det är enklast att spara dem då. Annars går PM också bra.
  19. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Måste bara säga att jag gillar min profil på sidan än så länge [face_laugh]
  20. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    Ja, de sammanfattar di i ett nötskal, Wolvie! LOL
  21. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Måste ju kolla din då och se om du har lika mycket subtilt innehåll [face_laugh]
  22. wishnud Force Ghost

star 4
    Jag undar när bilderna kommer upp.. specielltden med tomten :D
  23. emilsson Chosen One

star 6
    När bilderna kommer upp beror på när Lynx kan scanna sina. Obi Annes bilder finns redan, men jag har inte lagt ut länkar därför att jag tycker det är roligare om vi lägger ut allt på en gång.
  24. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
  25. emilsson Chosen One

star 6
    Nu ligger Maladours profil uppe. Jag tog mig friheten att byta ut bilden på 3PO till en på Han istället.

QQs profil har komplitterats med en Amidala-bild.

Dock fortsätter sökandet efter en Sidiousbild till Sithlord. Jag har inte hunnit, men ska ta tag i det efter denna helg.

Sen har jag också funderat kring förändringar på sidan. Jag tänkte ta kontakt med någon av de amerikanska FanForce-hemsidehövdingarna och se om de kan hjälpa till att göra en snygg bakgrund till första sidan. Har ni idéer som blir jag jätteglad om ni postar dem här :).

Sen ska jag lägga till "Star Wars" så att det ordentligt syns vad det hela handlar om. Plus en massa annat. Jag ska försöka få klart detta innan maj.
Thread Status:
Not open for further replies.