FF Sweden och hemsidan

Discussion in 'Sweden' started by emilsson, Dec 6, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quiet Queen Jedi Master

star 4
    Aaaaaaaaah! Det funkade mycket bättre!

Det såg bra ut!
    Ni borde få hemside-ledigt, så ni fick ordentligt med tid att jobba med sidan... :)
  2. Aprentize Jedi Master

star 4
    ey hur blir man medlem i FFsweden då? hitta inget på sidan om de... fast de e la förmodligen mitt framför näsan på mig som vanligt... men om nån visar mig den rätta vägen vore jag tacksam :)
  3. emilsson Force Ghost

star 6
    Det är enkelt, man postar i detta forum och går på möten :).
  4. Aprentize Jedi Master

star 4
    sjyst :D då anser jag mig själv medlem nu då. fast ja har iofs inte vart på nått möte. var brukar dom va nånstans?
  5. emilsson Force Ghost

star 6
    Tja, var de är beror på vad vi vill göra. Hittills har vi träffats en gång i Uppsala och två gånger i Stockholm. Nu i vår planerar vi att köa tillsammans för biljetter till AOTC. Det kommer ske på flera orter.

Sen ska flera av oss till Malmö i slutet av april för SF-mässan som då går av stapeln.
  6. Aprentize Jedi Master

star 4
    åh fan. ja va på sf mässan förra året men ja tror inte ja ska dit i år. gästerna tilltalar inte mig så mycket o då e de onödigt att slösa pengar på de. förresten är sannolikheten enormt stor att den helgen som mässan är är samma helg som vi ska köa. alltså mässan är lörda-sönda sen släpps biljetterna på måndan.
  7. emilsson Force Ghost

star 6
    Jag misstänker att det lika gärna kan bli helgen innan, alltså ett datum som ligger nära 16 april (precis en månad innan premiären). Vi får väl vänta och se.
  8. SkywalkerX Jedi Knight

star 3
    Att släppa biljeter en månad morgon klockan 8 (eller tidigare) skulle vara det bästa som kan hända!
  9. wishnud Force Ghost

star 4
    Jaa! det skulle vara perfectamento!
  10. Aprentize Jedi Master

star 4
    visst skulle de va gött med en månad innan. men vi (som ska köa) har faktiskt ringt o kollat med SF, o dom har sagt att de inte kommer va lika långt innan som sagan om ringen, som ju var en månad. Två eller högst tre veckor innan 16maj har dom sagt. o me tanke på att mässan är sista helgen i april så befarar jag det värsta...
  11. emilsson Force Ghost

star 6
    Apprentize, gå in och posta det där i diskussionstråden om biljetter till AOTC så kan diskussionen fortsätta där. Fler är nog intresserade av de nyheterna :).
  12. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Jag har ett förslag. Vad sägs om att flytta hemsidan till svenska Tripod? Då får vi 100 Mb utrymme och slipper reklam...

Jag håller på att bygga upp en sida för vårt projekt där just nu och tycker att det fungerar jättebra. Den enda reklamen man får är när man kommer in på sidan första gången form av ett litet pop-up fönster som går att stänga. Sen är ju det generösa utrymmet en klar fördel.

Säg bara till, så kör jag. :)

Förresten, om ni vill se det lilla jag gjort på projekthemsidan, så finns den här.
  13. wishnud Force Ghost

star 4
    Det låter bra, men finns det verkligen ingen hake?
  14. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Tja, ni måste självklart betala mig. ;)
  15. wishnud Force Ghost

star 4
    Jag är inte helt paff på hemsidor men behöver man bara skriva in kickme.to/ffsweden eller blir den knasig och så?
  16. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Jo, jag antar att vi beåller kickme-adressen hur som helst, så hur vi än gör ska det funka med den.
  17. wishnud Force Ghost

star 4
    Så bra då. Då kan jag inte se någon anledning till att inte rösta JA.
  18. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    OK, framsidan är flyttad. Men jag väntar tills fler har fått säga sitt innan jag gör något mer.
  19. emilsson Force Ghost

star 6
    Jag har bara en fråga innan jag säger mitt. Hur sker konstruerandet av sidan på Tripod? Via html?

Att ändra kickmet.to-addressen så att den går till en ny url är inte ett dug svårt. Det kan jag göra :).
  20. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    inte ett dug svårt

Hmm, are Sebulba inblandad?

Daligt skamt jag vet!!!!
  21. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Det finns både mallar och möjlighet att skriva koden själv.

Kolla själv på http://tripod.spray.se/index_build.php
    Jag har PM:at användarnamn och password till dig.
  22. emilsson Force Ghost

star 6
    Tack Lynx. Då säger jag ja till att gå över till tripod.
  23. Quiet Queen Jedi Master

star 4
    Jag tycker det låter eminent utmärkt superbt bra!!

Angående stressade Lynx projektsida... Jag hoppas verkligen att ni lägger till en version på rövarspråket! ;) :D [face_laugh]
  24. emilsson Force Ghost

star 6
    Jag har precis fått email från yahoo geocities. De ska flytta till en ny server och detta sker mellan 17/5 - 19/5. Detta kommer påverka vår hemsida och konsekvensen blir att den ligger nere. Detta drabbar alla yahoo geocities hemsidor. Så om ni försöker gå in på vår sida under denna tid kommer det alltså inte att gå. :)
  25. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ok,ar det aktuellt med nagra uppdateringar snart, eller drojer det tills varterminen ar over?
Thread Status:
Not open for further replies.