Sweden FFS firar 10 år

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Dec 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilsson Chosen One

star 6
    2011 är det exakt 10 år sen FFS bildades eftersom det första mötet hölls på Ofvandahls café i Uppsala den 11 augusti 2001. Jag och Obi Anne tycker att det vore väldigt roligt att uppmärksamma detta genom ett möte.

Vad tycker ni? Kom gärna med förslag på saker vi kan göra, lämpliga datum och mötesplatser.

En idé är att hålla mötet i augusti, dels för att det sammanfaller med Ofvandahls-mötet, dels för att det är semertider. Vi skulle kunna ses i Uppsala för att ha en grillkväll på t.ex. Triangeln.
  2. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Ofvandahls café verkar finnas kvar, och det är inte alltför långt att gå därifrån till "Triangeln". Jag tycker att vi kan träffas där lite kort för en enkel ceremoni innan vi beger oss bort.
  3. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Uppsala är ju bara ett förslag, eftersom vi vet att det finns folk som bor där. Om någon har möjlighet att ha en fest, och får man anta övernattningsmöjligheter i Stockholm skulle det säkert fungera bra.

Jag och Malin tyckte att vi kunde starta den här diskussionen ganska tidigt, eftersom det skulle vara kul att verkligen ha ett datum när så många som möjligt kan komma, och då är det bäst att vara ute i god tid.
  4. Cobblestone Jedi Master

star 4
    Åh så roligt! jag kommer gärna på möte i uppsala eller stockholm! en ritual på ofvandahls vore väl passande?
  5. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Det låter ju jättetrevligt. Kanske dags för ett möte i Uppsala nu också, för det var ett tag sen :)
  6. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag har en tenta i Uppsala den 29/1, i övrigt vet jag inte när jag kommer ner till Uppsala/Stockholms-trakten nästa gång.
  7. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Jag menade att det skulle passa bra med Uppsala när det är dags för 10 års-firandet, eftersom det var länge sen vi var där. Men jag är öppen för en träff innan dess också, om folk har lust och tid :)
  8. wishnud Force Ghost

star 4
    Jag gillar initiativet! Både Uppsala och Stockholm funkar bra för mig.
  9. Debran Jedi Knight

star 1
    Jag tycker det låter som en förträfflig idé.
    Vet inte huruvida jag själv kommer kunna delta ännu.
    Men eftersom det är lång framförhållning borde det gå att lösa.
    Skulle vara kul att träffa lite FFSare igen.
  10. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ja, det är liksom vitsen med att börja tidigt, det vore kul om så många som möjligt får en chans att komma.
  11. emilsson Chosen One

star 6
    Nu tycker jag det är läge att börja spika ett datum så att vi som har en bit att resa får chans att planera :). Jag har kollat datum och den 11/8 är en torsdag. Därför föreslår jag att ett lämpligt datum är 13/8 (lördag). Vad sägs?

12. Cobblestone Jedi Master

star 4
  13. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
  14. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Låter som ett utmärkt datum. Räkna med mig :)
  15. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Ska vi spika lördagen den 13 augusti då? Har vi bestämt oss för Uppsala?
  16. DARTHLARS Force Ghost

star 4
  17. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
  18. emilsson Chosen One

star 6
    Det låter kanonbra att spika 13/8 nu. Jag föreslår också att, precis som DL skrev ovan, att vi först kan ses på Ofvandahls :).

Min resa till Sverige är nu bokad och jag kommer definitivt vara i Uppsala den helgen.
Thread Status:
Not open for further replies.