main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Film

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Aug 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Tack för det Sithlord... Skall se den på fredag... Vill inte vara vingklaffad då... :)
     
  2. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Killkenny: Nu var du ungefär lika smart som en torkad bäver.
    Jag sa att man ska se de två första filmerna i ljuset av Lilja 4-ever, dvs EFTER att man har sett Lilja 4-ever, med Lilja 4-ever i åtanke.
    Först då blir de två FÖRSTA filmerna så bra som DE ska vara!
     
  3. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Lars, minns du var Moodysson sa det där om att FÅ och tillsammans ska ses i ljuset av Lilja 4-ever? Vilken tidning? Jag skulle jättegärna läsa det själv :).
     
  4. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    O Sith, låter som jag tyckte. Störde mig på Gibsons skådespeleri oxå. Ibland var han riktigt dålig, fast jag vet inte om det var med mening eller ej.
     
  5. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    emilsson: Hmm, jag är inte säker, men det var en dagstidning som jag läste i lördags....
    Vilken tidning är det som delas upp i färger och nummer? DN?
     
  6. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Lars_Muul: Aha, så han gjorde en dålig film för att man ska tycka de två andra filmerna är bättre....? ! !. Konstigt.
    Skit i det, jag tycker som jag vill!
    Man kan inte gilla allt här i livet.
     
  7. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Tack Lars. Ska se om jag kan hitta något på nätet.
     
  8. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Killkenny.. Jag har lyckats att undivka alla hans filmer och jag vill inte se dem heller... Förutfattade meningar kanske men efter att ha sett reklamen så vill jag inte se dem....
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tror att en stor anledning till att jag gillar Moodyssons filmer beror på att jag konsekvent inte ser reklamen för hans filmer och heller inte läser särskilt många recensioner. Jag har aldrig haft några stora förväntningar.
     
  10. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Som med mig och Star Wars, då :)
    Alltså jag har stora förväntningar, men, ni vet....

    Vargman: Nej, det skulle inte förvåna mig om du inte gillade dem....
     
  11. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag skulle inte heller bli förvånad om jag inte tyckte om dem... Skulle jag tycka om dem skulle jag bli förvånad...
     
  12. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Du skulle helt enkelt känna dig som jag kände mig första gången jag såg ****ing Åmål (trodde att det var en ruskigt dålig film innan jag såg den :)).
     
  13. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Der trodde jag oxå om FÅ, vägrade att se den av ren princip. Sen när den gick på TV tyckte jag den var skitbra.
     
  14. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag såg den hos en kompis två efter att den hade gått på bio. Efter halva filmen insåg jag att jag hade förälskat mig totalt i den.
     
  15. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag såg den på bio, gav den en obestridlig 5:a i betyg direkt!
    Sen såg jag den aldrig igen, tills den gick på TV för ett tag sen(tror jag). Då var den förstås inte LIKA bra längre, men första gången var en oförglömlig upplevelse!
     
  16. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Första gången min kompis såg den på bio så var den full med fjortisar som kunde hela filmen utantill. Han blev lite irreterad när dem satt och sa alla repliker.
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Argh! Folk som pratar på bio borde förbjudas tillsammans med prassliga godispåsar...
     
  18. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Vargman Det är lugnt :)
    Vet själv hur tråkigt det är när någon talar om för mycket.

    Leto Ok, så du tyckte inte heller att den var superbra ??
    Tycker Gibson är ganska dålig i en hel del andra filmer också och inte presterade han någon höjdarprestation i Signs.

    Precis vad jag också tycker Enji det finns inget mer jävligare än när det sitter folk och pratar oavbrutet under en film, man vill bara hälla ut drickan över dom om det inte vore för att den är så god och dyr ;)
    Sedan är det ju underligt att folk inte kan lära sig att man STÄNGER AV mobilen INNAN filmen börjar så att man inte stör andra.
    Har varit på flera filmer då folk sitter och pratar i mobilen under filmens gång.
    Snacka om att inte respektera dom reglerna som finns.
     
  19. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    *mutter* Kan ingen återinföra såna här vakter med ficklampa som kastar ut alla som inte uppför sig?

    Eller så kunde man ha en liten fallucka under varje stol, om nån inte uppför sig så trycker vakten på knappen och whheee! så slipper man pratkvarnen... [face_devil] :D
     
  20. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Instämmer SLL, inte var han bra i Signs inte.
    En annan grej som är störande är när folk kommer försent till bion. När jag såg The Straight Story ( mycket bra film ) så komm några in en halvtimme in i filmen. Varför släpper personalen in dem? Dem har ju missat hela inledningen och dem stör alla som var duktiga och komm i tid.
     
  21. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    SÃ¥.. nu hr jag vart och sett Signs...
    Varför klagar ni på den?? Okej, jag var väl inte världens piggaste men jag uppfattade inte så mycket som var dåligt i den... Tvärtom tycker jag det verkade som (och de som var Palladium höll nog med mig då det blev en del skratt och skrik genom hela salongen samtidigt) *Vill inte säga mer då jag antaligen redan sagt för mycket för vissa som inte sett den ännu kanske*

    // En väldigt trött Vargman som skall vara på filminspelning med DSA om fyra timmar och får då max tre timmars sömn igen ... Sånt är inte bra.... ZZZZZZzzzzzz
     
  22. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Sett två riktigt sjuka filmer idag.

    Happiness: Helt konstig film med pedofiler, snuskiga telefongubbar och ryska taxichaufförer.

    Fandango: Härlig roadmovie med ung Kevin Cosner som gör en bra prestation. Helgalen hippie som har fallskärmsskola. Värst är skydivingscenen med ryggsäcken med tvätt.
     
  23. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Vargnam77:
    Bra att vi tycker lika om Moodyson.
    Signs är ju räät bra, men inte bäst direkt.
     
  24. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag tycker Mel var fantastiskt bra i Signs, men det är ju jag....
     
  25. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Där håller jag med Gibson gjorde en bra insats faktiskt!!
    Bästa på länge..
     
Thread Status:
Not open for further replies.