main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Film

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Aug 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Menar du när han slänger ner granaterna för trappan? Tyckte inte det var nåt särskilt där, värre när det var datagjord bakgrund och karaktärerna framför, såg verkligen skillnad då.

    Begrep du storyn Erbos? Jag fattade aldrig vem som hade ansvaret för skeppet som gjorde robotarna eller varför de åkte till staden i norr. Hela sekvensen med Kim som gick i repris tre gånger var jag rätt borta på med.
     
  2. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Haha,nej det är inte lätt att hänga med alltid. Jag kommer inte ihåg några detaljer om de scenerna som du pratar om. Men jag såg ju filmen för ett par månader sedan och jag har glömt en del. Jag har den visserligen hemma, så jag kanske får ta och kolla på den igen och se om jag förstår mer. :)
     
  3. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Skulle vara bra, speciellt att få veta vem det var som de skulle skaffa bevis mot. Begrep aldrig vem det var, ägaren till robotfabriken eller någon i regeringen som hade nån yakuza-koppling?
     
  4. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Erbos, För ett bra tag sedan så pratade du om att du ev. skulle köpa Three... Extremes. Gjorde du det och har du i så fall hunnit att se den?
     
  5. Darth_Shadash

    Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 25, 2004
    GiS 2 är underbart..... som Animefreak på halvtid så tycker jag det är en av de bättre man sett ;)
     
  6. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Japp, jag fick den någon gång i November. Den var bra, men jag har ju sett bättre. :)
     
  7. SithLord-Mixo

    SithLord-Mixo Jedi Knight star 5

    Registered:
    Apr 21, 2002
    Has anyone seen Immortal AD Vitam? Saw it yesterday. Very unique lol
     
  8. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    I have Immortel but I haven't seen it yet, everythinh is computermade rigth? Like in Sky captain?
     
  9. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Vilken av filmerna tyckte du bäst om Erbos?
    Sett någon annan bra film på senaste tiden som du kan rekommendera?

    I agree that Immortel (ad vitam) is a very good and enjoyable movie. :) Enki Bilal is a very good director.
     
  10. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Hmm Cut eller Dumplings. Kan inte bestämma mig.
    Ja, Hotel Rwanda och Finding Neverland är väldigt bra båda två.

    Jag hoppas verkligen att The Aviator lever upp till mina förväntningar. Inte långt kvar nu. :)
     
  11. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Hoppas du kommer tycka om The Aviator. Jag tyckte den var riktigt bra och Scorsese är verkligen i högform. Jag gillar inte direkt Leonardo DiCaprio, men han sköter sig riktigt bra i denna film.

    Finding Neverland tyckte jag ockå var riktigt bra, Johnny Depp är ju grymt bra, både i denna film och som skådespelare i det stora hela.

    Det finns två andra riktigt bra filmer att se fram emot när det gäller filmer med Johnny Depp. Först Charlie and the Chocolate Factory och sedan Corpse Bride (där han gör en av rösterna). Båda är regisserade av Tim Burton. Jag tycker att Johnny Depp är som allre bäst när han arbetar med Tim Burton och jag tycker att Tim Burton är som allra bäst när han arbetar med Johnny Depp. :)


    Hotel Rwanda har jag inte sett, men det ska vi snart ändra på... ;)
     
  12. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Vad är det för filmer Three...extremes? Aldrig hört talas om.
     
  13. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Det är tre kortfilmer av Chan-wook Park, Fruit Chan och Takashi Miike. De är helt klart värda att kolla in.
     
  14. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Ok, vad heter dem?

    Har sett tio avsnitt av en väldigt annorlunda serie, Carnivale. Handlar om ett resande nöjesfält på 30-talet i amerikanska södern. Siamesiska tvillingar, reptilmänniska spåkvinnor och allt annat. Huvudpersonen är en ung kille som verkar ha någon slags helande kraft och har väldigt skumma drömmar om första världskriget, en björn och en präst so bor i Kalifornien och verkar ha någon slags psyikisk kraft själv. Mycket intressant men jag har fortfarande ingen aning om vad handlingen egentligen är.
     
  15. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Filmen heter ju Three... Extremes, men kortfilmerna är döpta till: Box, Dumplings och Cut.
     
  16. Dark-Olsson

    Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 23, 2004
    Moulin Rouge! Såg filmen på 4an nu, och jag är väldigt positivt överaskad! Ett mästerverk! Ska lägga till den på inköplistan nu :D
     
  17. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    visst är den underbar!!
     
  18. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Såg precis klart en annan underbar film. Howl's moving castle. Fantastisk film. För folk som gillar anime eller miyazaki eller fantasy så är detta ett måste.

    Jag köpte även Donnie Darko Dir. Cut idag. Hittade den för 93:- på www.cdwow.com
     
  19. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Rabbit Proof Fence

    Bra och snygg och sann Australiensisk film med bra musik av Peter Gabriel
     
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har sett fram emot Howl's Moving Castle ända sen jag hörde att de skulle göra film på den underbara boken... kul att höra att filmen är bra! :)

    Moulin Rouge är underbar. Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett den... var den första film som jag köpte på DVD också, samma dag som jag köpte min DVD-spelare. :)
     
  21. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Jag såg The Aviator igår. Denna filmen är helt underbart bra. Det kryllar av bra skådespeleri, inte minst från Leonardo DiCaprio. Cate Blanchett är lysande som Katharine Hepburn och Kate Beckinsale imponerar som Ava Gardner. Martin Scorsese är verkligen i hög form som SLL påpekade. Soundtracket är väldigt bra även om det oftast inte lägger märke till sig själv (vilket är ett plus). Det finns mycket positivt att säga om denna filmen och jag kan bara summera det i total brilljans. Vinterns bästa film? Inte länge till dock, Oldboy har premiär på fredag. :)
     
  22. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Kul att du gillade filmen Erbos :) Hoppas att Scorsese blir nominerad till en Oscar för bästa regi och att han vinner den, det tycker jag att han är värd, det här är den bästa filmen som han gjort på länge.

    I helgen såg jag Un long dimanche de fiançailles (En långvarig förlovning) för andra gången på väldigt kort tid. Det är den nya filmen av Jean-Pierre Jeunet, med Audrey Tautou och Dominique Pinon. Detta är verkligen en underbar film och Jeunet och Audrey Tautou är i högform. Gillar man fransk film och speciellt Jeunet / Audrey Tautou så bör man inte missa denna film. Premiär blir det den 28/1

    Såg även Hotel Rwanda och den var riktigt bra och mycket stark, en film jag helt klart kan tänka mig att se igen.

    Är det någon som har koll på om Oldboy går upp i hela landet eller om det bara är i storstäderna som den får biopremiär?
     
  23. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Så har Oscarsnomineringarna äntligen kommit. Kay Pollaks film har blivit nominerad i kategorin Bästa utländska film, så han kanske får en liten guldgubbe istället för alla missade baggar.

    Hela listan

     
  24. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Meningslöst.



    Xeltek, 1981-2005 - vila i frid @};-
    /LM
     
  25. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Sith_Lord_Linkoping
    Kollade in SF's hemsida och där går oldboy bara i gbg och stockholm. Men antar du redan vett om det nu.
    Annars ser jag verkligen framemot En långvarig förlovning, verkar vara en extremnt vacker film och ag och erbos planera att trycka in den nu under gbg filmfestival när vi har ett håll på ett par timmar lika bra att se på film när man är uppvärmnd.
    Sedan ser jag att det e många som gillar aviator, tyckte den var bra men inte lysande, och för mig är den ingen oscars kandidat i mer än bästa manliga huvudroll.
     
Thread Status:
Not open for further replies.