main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Film

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Aug 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Jag har typ levt i filmcelibat hela denna månaden eftersom jag har köat och nu har jag sista tentan att tänka på. Jag köpte dock Rashomon och Sympathy for Mr. Vengeance nyligen. Sympathy köpte jag från www.tartanvideo.com och då hängde det med en snygg Oldboy T-shirt.

    Jag har "fått" hem Triumph of the Will nyligen så den hoppas jag på att kunna se snart. De skall bli intressant att få se en sådan vinklad propagande film eftersom jag aldrig tidigare gjort det.

    Jag såg La Grande illusion för ett tag sedan och blev helt tagen av den. Både den och La Regle du jeu har imponerat stort på mig i år. La Grande illusion är mer lättittad och man borde nog egentligen se den först om man är intresserad av Renoir. Det känns som om man har hört historien förut men denna gången så sitter den klockrent och förmodligen är det jag som sett många filmer som inspirerats av den.
     
  2. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Det kan lätt bli så när Darth Real Life tar över. ;)
    Kollade in stället du handlade Sympathy från och det var ju en riktigt läcker t-shirt man fick med på köpet.

    Ska bli intressant att se vad du tycker om Viljans triumf. Det är verkligen en vinklad film men samtidigt är den ur flera synpunkter riktigt intressant att se på.

    Du får gärna även säga vad du tycker om Rashomon. Det kanske inte är Kurosawas bästa men den har en riktigt bra handling och är helt klart sevärd om man gillar hans filmer.

    Av Jean Renoir har jag inte sett så oerhört mycket, men jag har sett Spelets regler (La règle du jeu) och den är riktigt bra. Människans lägre jag (La bête humaine) är också en riktigt bra film av Renoir. Han och hans filmer tillhör ju filmhistorien och personligen är jag glad över att han en gång i tiden betämde sig för att göra film.
     
  3. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Jag såg Sin City ikväll ( istället för att tentaplugga... ) och det var ju längesen jag såg något som var så fräscht och nyskapande som det här. Har inte läst sreierna men kan tänka mig att det är rätt likt filmen, kan inte begripa hur så många på imdbs forum tycker att den är tråkig.
     
  4. TIE_FIGHTER1

    TIE_FIGHTER1 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 19, 2005
    Svär lite över att jag missade TV-sändningen av Kurosawas "De Sju Samurajerna" härom kvällen :oops: . Nåja another time another galaxy...

    Kanadensisk film är till skillnad från den amerikanska tämligen befriad från sentimentalitet och lyckliga slut. Till de bästa hör Egoyans "Ljuva Morgondag", Girards "Den Röda Fiolen" där förresten Mace Windu alias Samuel L. Jackson spelar fiolexpert apropå allt och ingenting ;) , en av de i mitt tycke bästa svarta filmerna - Fitzgeralds "Den Hängande Trädgården" för att nämna några.

     
  5. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Helt rätt att se film istället för en massa tentaplugg. =D= ;)

    Atom Egoyan har ju gjort flera filmer som jag sett och som är bra. Felicias resa är MYCKET bra och den andra favoriten är Ljuva morgondag.
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Såg två nya filmer för några dagar sedan.

    Unleashed: En ny rulle med Jet Li som faktiskt är rätt okej. Brukar i vanliga fall dra mig för att se filmer som Jet Li är med i då hans filmer håller ett duktigt lågt underhållningsvärde. I Hero var han dock riktigt bra och man anade att han hade en viss talang om han bara fick ett bra manus. Nu har han då gjort det igen, filmen är inte superbra men den är helt klart sevärd. Det är mer av en dramatisk film med några snygga fighter, snarare än en typisk "sparka stjärt" film som brukar vara så typisk för Jet Li.

    Layer Cake: En film i samma stil som Snatch och Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Filmen är regisserad av Matthew Vaughn som tidigare var producent på just Guy Ritchie's tidigare filmer. Matthew har här gjort ett riktigt bra jobb och inte kopierat det han lärde sig från Guy Ritchie's filmer. Han har istället valt att göra sin film mer "rå, kall och avskalad". Filmen är helt klart sevärd!
     
  7. TIE_FIGHTER1

    TIE_FIGHTER1 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 19, 2005
    Dax att puffa upp film-tråden lite.

    Jag såg i kväll följande film, på SVT2, som jag dessvärre inte såg på bio när den gick:

    "Mannen utan minne" (Finland 2002), av Aki Kaurismäki. Genomgående humoristisk trots dystra teman som bostadslöshet, tappat minne, våld, arbetslöshet, utanförskap och klammer med rättvisan. Ystert persongalleri med fint spel om än något seg film. Hans sparsamheter med själva filmen, ekonomin och självaste manuset till den kanske har något att göra med saken? Gör mig lite nyfiken på den första av denna trilogi, nämligen "Moln på drift". Fotot är också en bjärt kontrast till denna mörka bakgrund. En favoritscen är den där mannens försvarsadvokat "klär ner" polismyndigheten med lagparagrafer och vice versa. Skickliga lagryttare båda två och duellen synes oavgjord.
     
  8. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Har fastnat vid ett väldigt beroendeframkallande test, alla cineaster borde prova och se hur pass mycket av en cineast som man är. :D

    Testet finns HÄR!
    = = =

    Filmschemat till LinConBio 2005 är nu helt klart, så här ser det ut:

    Fredag
    00:00 Dazed and Confused [Komedi/Drama]

    "Året är 1976 och det är sista skoldageni en skola i en småstad i Texas. I vanlig ordning ska skolans nya elever genomgå skärselden, en inte speciellt trevlig tradition"

    02:00 Adaptation [Komedi/Drama]
    "Det här är en komedi om en manusförfattaresom kämpar med att skriva ett manus på Susan Orlean's bok "The Orchid Theif", som i sin tur handlar om en orkidéodlare som klonar sällsynta orkidéer för att sedan sälja dom vidare till samlare"

    04:00 Confessions of a Dangerous Mind [Komedi/Drama]
    "Denna sanna och mycket märkliga historia utspelar sig på 80-talet. På dagarna var Chuck Barris firad TV-stjärna i ?The Gong Show? och på nätterna lönnmördare åt CIA. Filmen bygger på Barris självbiografi"

    06:00 When the Last Sword Is Drawn [Japanskt Samurajdrama]
    "Detta är berättelsen om samurajen Yoshimuras liv i det sena 1800-talets Japan. I tiden strax före Shogunatets fall är han en nyrekryterad svärdsman under Shogun. Han var tvungen att överge sin tidigare klan för att ta värvning och därmed kunna försörja sin familj"

    09:15 Star Wars Episode IV - A New Hope [Sci-fi/Action/Äventyr]
    "Prinsessan Leia hålls fången av det onskefulla imperiet. I ett försök att befria den sköna prinsessan slår sig den unge Luke Skywalker ihop med Kapten Han Solo. Tillsammans med R2-D2 och C-3PO inleder de kampen för att befria galaxen. Har du just sett film nr 3 på bio? Här kommer fortsättningen. Välkommen tillbaka till 1977 och upplev nostalgi med den allra första Star Wars filmen"

    11:15 Vargarnas Pakt [Franskt Skräckäventyr]
    "Frankrike, slutet av 1700. Hundratals människor blir mördade av en mystisk best som sägs ha en förbannelse över sig. För att få slut på alla spekulationerna och rädslorna skickas en Vetenskapsman dit för undersökning. Med sig sitt följe har han en indian som är hans bästa vän. I sitt sökande finner de mer än de förväntat sig. Ska du se denna film så se den på storskärm. Underbara filmatiseringar av kampsportsinspirerade fightingscener och landskap"

    13:35 Equilibrium [Action/Sci-fi]
    "I framtidssamhället Libria råder enkla lagar: visar du känslor åker du i fängelse och tar du inte din medicin, blir du avrättad. Regeringen har eliminerat krig genom att eliminera känslor"

    15:30 Returner [Japansk Action/Sci-fi]
    "2084 - mänsklighetens dagar är räknade. Efter åratal av intensiva strider, är en utomjordisk invasionsstyrka nära att förstöra det som återstår av jorden. Allt hopp står till gerillasoldaten Miri, som måste återvända till det förflutna för att ändra historien och forma jordens öde"

    17:30 Casshern [Japansk Action/Sci-fi]
    "I en alternativ framtid har den östra federationen efter femtio års krigföring vunnit kontroll över det östra Asien. Men det var en högst dyrköpt seger då deras samhälle befinner sig på ruinens brant i form av kraftiga miljöförstöringar samt en allt spridande epidemi av genetisk mutation bland dess invånare"

    19:45 Donnie Darko - Director's Cut [Thriller/Sci-fi]
    "Director's Cut är 25-minuter längre änden vanliga versionen. På ytan förefaller Donnie vara en ganska vanlig amerikansk tonåring. Under ytan lurar tvångstankarna, och bakom en intelligent fasad lever han i en egen mörkervärld"

    22:00 Tesis [Spansk Thriller]
    "Angela studerar på universitetet i Madrid där hon håller på att skriva en avhandling om våld på film. Angelas handledare, professor Figueroa, erbjuder att leta fram några filmer med extremt våld. Av en händelse hittar han några videokassetter i ett källarförråd"

    Lördag
    00:15 Ju-On: The Grudge [Japansk Isande Skräck]

    "En skoningslös förbannelse vilar över de platserdär de döda en gång levde, om du drabbas väntar dig en säker död. Sanningen up
     
  9. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Oooo
    Låter spännande
    Man är ju tyvärr upptagen och i fel ända av landet, men ändå...
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    :) Det är kul med filmvisningar. Detta är dock första gången jag har hela ansvaret för filmvisningen på LinCon. Tidigare år har jag bara valt att visa film och så har någon annan tagit på sig ansvaret att pussla ihop hela schemat med alla tider och så. Har dock erfarenhet av tidigare filmvisningar och även då har jag varit riktigt involverad, då har man möjlighet att välja lite annan typ av film och på sätt och vis är det roligare. Nu är man begränsad till en viss typ av film som man tror passar in på ett spelkonvent, det finns inte direkt plats för riktigt djuptgående filmer med stora budskap då. Av tidigare erfarenhet så fungerar det inte och filmerna som visas måste passa typen av arrangemang.
     
  11. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Så en riktigt bra Japansk film igår natt efter att jag kome hem från att ha sett RotS.

    Cure (Kyua) från 1997 är regisserad av Kiyoshi Kurosawa som även gjort sjukt bra filmer som t.ex. Kaïro (Pulse).
    Cure är riktigt bra skriven och väldigt välregisserad och dialogen är ibland snudd på genialisk. Bitvis är den även riktigt skrämmande. Den drivande handlingen i filmer är hypnos och en del vikt lägs vid Franz Anton Mesmer som är grundaren till mesmerism. Väldigt intressant tema och det var just det som fick upp mina ögon för filmen. Grymt bra film måste jag säga och jag kan verkligen rekommendera den till alla som gillar riktigt bra film från Asien.
     
  12. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Hmm, det låter ju väldigt intressant. Får ta och kolla in den då :)
    Själv lånade jag Hitch och The Merchant of Venice av en kompis nyss, vi får väl se om de är något att ha.
    Men nu skall jag ta och kolla färdigt på Das Boot (mini-serien).
     
  13. TIE_FIGHTER1

    TIE_FIGHTER1 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 19, 2005
    Kollade på dvd-utgåvan, med bättre bild+ljud samt bonusmaterial, av Monty Python och den Heliga Graalen igår.

    Det är nog den enda komedi det är svårt att plocka ut 10 roliga saker ur eftersom den mera är rolig raktigenom. Den fräcke fransmannen, den modige svarte riddaren som fortsätter att kämpa fast han bara har huvudet kvar, den trehövdade riddaren, fresterskorna i slottet Anthrax, Ni-riddarna, vampyrkaninen, den svarte besten Aaaargh och sist men inte minst den anarki/syndikalistiska bonden (roligast tycker jag). Lady of the Lake blir kallad både "Watery tart" och "Moistened bint".

    Terry Gilliam och -Jones har tillsammans arbetat med denna film som tillhör en sällsynt skara rullar att hålla bäst-före datum på 30 år eller mer!





     
  14. beatriz

    beatriz Jedi Youngling star 5

    Registered:
    May 27, 2005
    du har ingen filmsmak..apo..kan man inte orka se enns..och lilja 4 ever suger
     
  15. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    Vem är det som inte har nån filmsmak? :confused:
     
  16. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Vem är apo?
     
  17. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Öh... Jag tror hon menar Zaphod.

    Beatriz svarade visst på ett inlägg som skrevs för nästan 3 år sedan. Hehe..
     
  18. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Filmschemat för LinCon 2005 har genomgått en del ändringar men börjar se sitt färdiga stadie, enbart ett pass är kvar och det spikas nog om någon dag eller så. för att se det slutgiltiga schemat är det bara att kolla min tidigare post.

    Har under helgen sett rätt mycket filmer. Bl.a. såg jag Harry Potter and the Chamber of Secrets och Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Har bara sett den första filmen tidigare och jag kommer ihåg hur jag ratade den ganska bra efter att ha sett premiären på bio. Nu så ville jag se om den och även dom två andra filmerna som jag hittills försökt undvika. Måste säga att jag diggar dom här filmerna mycket, är ganska besviken på mig själv att jag aldrig tog chansen att se dom två senaste när dom gick på bio men som tur är kan man ju ta igen det när dom finns på DVD. Så det är med spänning som jag ser fram emot den nya Harry Potter filmen.

    Erbos

    Vilken version är det av The Merchant of Venice? Är det den senaste med Al Pacino?
    Har funderat på att se den ett bra tag nu men inte riktigt haft tid, om det är samma film som vi båda pratar om så får du gärna återkomma med ett omdöme efter att du har sett den. :)

    TIE_FIGHTER1

    Tycker du har helt rätt.. :D
    Monty Python finns det praktiskt taget inget "bäst före" datum på och jag kan i praktiken se deras filmer och TV-relaterat material hur många gånger som helst. :)
     
  19. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Japp det är den med Al Pacino. Förhoppningsvis hinner jag se den ikväll :)

    Ja jag gillar också Harry Potter filmerna, Chris Columbus är ju som bäst i familjefilmers genren och Alfonso Cuaron är ju helt lysande. Dessutom älskar jag böckerna så det kan ju inte bli dåligt. Jag ser också mycket fram emot Goblet of Fire.

    Snart är det också dags för War of the Worlds. Undrar vad Spielberg kan hitta på denna gången. Han har ju visat tidigare att han är otroligt duktig när det gäller både Sci-fi och skräck så det skall bli väldigt intressant att få se dem båda kombinerade. Han närmsta exempel är väl Jurrasic Park eller Lost World, även om de tenderar att vara mer äventyr. Filmen har ju fått en PG-13 nivå i USA. Hoppas bara den inte tenderar att bli för mycket action. Om denna är lika bra som Minority Report så är jag mer än nöjd.
     
  20. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Ahhh oki. Ser fram emot att få läsa vad du tyckte om den. :)

    Jag blev väldigt positivt överraskad av Harry potter filmerna. Det var min egen trångsynthet som gjorde att jag bara såg den första filmen på bio och undvek dom två andra hela tiden fram tills nu. Antar att det beror på att jag blev något besviken på första som gjorde att jag drog dom andra två över en och samma gräns. Men det är ju aldrig försent att ändra på sig och upptäcka ny film. Jag tycker att den första filmen fortfarande är den "svagaste" delen men den är betydligt bättre nu när jag sett om den. Dom två andra filmerna är riktigt bra och det är både underhållande, spännande och roligt att följa Harry Potter och hans vänner på deras äventyr. Tror jag ska ge böckerna en ny chans också när jag nu ändå håller på. :)

    Jag hoppas att War of the Worlds bli bra, av det jag hittills sett så verkar det kunna bli en bra film. Spielberg har ju gjort oerhört många bra filmer och jag hoppas verkligen att han kan fortsätta att leverera. Dock har jag lite svårt för hans filmer som har kommit dom senaste åren, som t.ex. The Terminal, Minority Report och Artificial Intelligence: AI

    Sedan kommer det ju så oerhört många andra filmer under sommaren som man är lite nyfiken på. Just nu ser jag mycket fram emot Batman Begins, Land of the Dead (nya filmen från George A. Romero), Liftarens guide till galaxen, Charlie and the Chocolate Factory och så ska jag väl även ge Sin City en ny chans på bio.

    Ikväll tänkte jag att jag skulle hinna med och se på Maria full of grace och Dagbok från en motorcykel.
     
  21. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Ja, Land of the Dead skall bli väldigt intressant att få se. :) Jag är rädd för att den kan bli lite för kommersiell, men Romero har ju inte direkt misslyckats med de tre tidigare filmerna. Även om "Day" är den svagaste.

    Batman Begins kan bara överraska mig positivt eftersom jag inte är överförtjust i någon av de tidigare filmerna. Men jag gillar det Christopher Nolan gjorde med Memento och Insomnia va helt okej, Christian Bale är i min mening en duktig skådespelare som har mycket att ge. Vi kan alltid hoppas på att filmen är bra.

    Charlie and the Chocolate Factory har jag väldigt stora förhoppningar på, även om jag misstänker att Corpse Bride kan bli snäppet vassare. Men det är sällan som Tim Burton är dålig och när han är tillsammans med Johnny Depp så är det oftast utmärkt.

    Jag tycker Spielberg har varit väldigt ojämn de senaste åren. Jag fullständigt älskar Minority Report, men A.I. har jag ingen aning om va den skulle vara bra för. The Terminal är en okej och mysig film, men inget mer. Catch me if you can överraskade mig stort och har många magiska ögonblick i sig, dessutom är John Williams score fantastiskt (som vanligt ;)). Jag hoppas bara inte att jag har för stora förhoppningar på War of the Worlds, jag försöker att hålla nere dem. :p
     
  22. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag tycker att "Dawn" är den bästa och dom andra två är jag inte lika imponerad över. Det som är mest spännande att se är hur han fungerar som regissör. Han är ju inte känd för att direkt göra film på löpande band och nu är det ju ett tag sedan han gjorde en film. Har även hört att Simon Pegg från Shaun of the Dead ska göra en zombie cameo och den måste jag hålla ögonen öppna efter.

    Jag är inget stort fan av Batman men eftersom Tim Burton är en favorit regissör så fastnade jag för dom två första filmern. Jag har hört så många som pratat gott om Batman Begins så jag måste se den och bilda mig en egen uppfattning. Christian Bale är ju en ruskigt bra skådis som verkligen är bra på att spela karaktärsroller och verkligen går in i sina roller och det bådar ju gott. Nolan gjorde ett fantastiskt jobb med Memento och ett bra jobb med Insomnia så han kan säkert göra detta till en bra film. Hans regi har hittills hållt hög klass. :)

    Charlie and the Chocolate Factory tror jag också väldigt mycket på, den ser ju helt fantastisk ut och jag har hittills inte blivit besviken på Tim Burton's filmer. Han är en såååå underbart bra regissör och allt han gör blir bra. Extra bra är det när Tim Burton, Johnny Depp och Danny Elfman samarbetar. Dessa tre kompletterar varandra på ett fint sätt tycker jag. Ser också fram emot Corpse Bride. Även den ser ut att bli något utöver det vanliga. :)

    Instämmer i det mesta, Catch me if you can är den filmen på senare år som imponerat mest på mig. Den är en riktig liten filmpärla och har många bra kvaliteter. Minority Report tyckte jag var lite för storslagen om jag kan uttrycka mig så, tycker det blev en lite för stor produktion och jag hade nog även lite för höga förväntningar på filmen. Tycker dock att den är välspelad av dom flesta (förutom av Colin Farrell som jag rent generellt har svårt för) och filmen har ett väldigt intressant tema. A.I. har jag väldigt svårt för och tycker helt klart att den faller under kategorien "mycket väsen för ingenting". Kommer ihåg att det pratades så mycket om filmen och jag var nyfiken på den men att den skulle vara så ointressant och tråkig hade jag inte ens kunnat drömma om.

    Jag har samma inställning som dig när det gäller War of the World. Har vi lite tur blir det en riktigt bra film. :)
     
  23. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Såg på en av mina favoriter när det gäller gangster filmer. State of Grace med bl.a. Sean Penn, Gary Oldman och Robin Wright Penn. en ruskigt bra film IMO och den är fantastiskt regisserad av Phil Joanou. Underbar handling blandas med bra regi, bra insatser av skådespelarna och underbar musik av Ennio Morricone.

    Btw, så är filmschemat för LinCon2005 nu helt klart. Om någon är intresserad så finns det att beskåda i en av mina tidigare poster på denna sida.
     
  24. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Filmprogrammet ser riktigt bra ut SLL, var ju en massa filmer jag faktiskt hade sett. Gillar att du tog med Vargarnas Pakt, skaffade den från ginza på dvd, 70 kr.

    Prövade filmtestet med, skummt hur många filmer man kan bara från en bild. Vissa gick med uteslutningsmetoden och en del bara gissade jag på. Fick ändå rätt på nästa alla, kollar kanske lite mycket på film...
     
  25. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Nu har jag äntligen fått sett The Merchant of Venice, och jag kan väl säga med en gång att om man tycker filmen verkar intressant så skall man inte tveka att se den. Den har en del svagheter, t.ex. det faktum att själva filmen många gånger känns ytlig och man får ingen riktig chans att lära känna vissa av karaktärerna. Det mest intressanta är intrigen mellan Shylock (Pacino) och Antonio (Irons). Men detta gott folk är Shakespeare och dialogen är perfekt, även om den inte alltid är levererad perfekt. ;) Al Pacino och Jeremy Irons är duktiga som vanligt och fotot är emellanåt helt strålande. Detta är en bra film som precis som många andra av Shakespears pjäser känns lika aktuell idag som de var för 400 år sedan, speciellt om man ser på den anti-semitism som uttrycks av karaktärerna i filmen och den fruktansvärda oviljan att förstå varandra. Men även hämnd-temat som blivit alltmer populärt de seanste åren med filmer som Sympathy for Mr. Vengeance, Kill Bill och min favorit film på svenska biografer i år, Oldboy. En riktigt härlig film som kunde ha blivit bättre.
     
Thread Status:
Not open for further replies.