main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Fotbolls-EM

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, May 29, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag hoppas verkligen att Grekland vinner finalen, det vore så otroligt kul om dom gick hela vägen.

    När de gäller skrällar så lägger jag nog min "röst" på när Danmak vann som reserver 1992, det var mycket stort i mina ögon.
    Men visst, Grekland har ju visat i detta EM att inget är omöjligt och det gör ju deras framgångar till en skräll också.

    Gooooooooooooooooooooooooooooo Grekland !!!!!!! :)
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, Danmark skulle ju egentligen inte ha varit i EM, Grekland däremot vann ju faktiskt sin kvalgrupp även om de aldrig vunnit en match i slutspel förut.
     
  3. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Och nu var skrällen fullbordad. Jag tycker Grekland vann rättvist eftersom de följde en uppgjord taktik närmast perfekt. Portugal såg väldigt ängsliga ut.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu ställer de väl in OS och firar det här hela året istället. Matchen var jämn, Grekland vann på grund utav att de var kyligare och taktiskare. Portugal låste sig när de skulle anfall. Inte konstigt att det till slut blev en fast situation som avgjorde matchen.
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Wow, grattis Grekland... :)

    Orkade inte se matchen. Hörde att den inte var så väldigt kul, så jag orkade inte sätta mig.
     
  6. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja vad ska man säga ?
    Congratz Grekland !!!

    Det hade jag aldrigt trott att Grekland skulle vinna hela EM.
    Helt klart är detta en större skräll än när Danmark vann 1992.

    Grekland spelade taktiskt rätt helt klart.
    De har ju bara förlorat en match och det var mot Ryssland.
    Iofs i den matchen var ju grekerna favoriter och de kan väl inte föra matchen utan satsar på sitt grymma försvar spel och sedan en fast situation.

    Annars har väl EM varit en trevlig underhållning här hemma i TV-soffan helt klart.

    Tycker att Sverige har gjort en bra insats, synd att det inte gick till semifinal.

    Bara att ta nya tag och komma tillbaka.

    Själv så ser jag redan fram emot VM 2006 !!!
     
  7. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Wow så otroligt kul att Grekland tog hem segern, Inte en chans att jag hade gissat att Grekland skulle vinna detta EM.
    Den möjligheten existerade ju bara inte, men jag är glad över hur fel jag hade.
    Dom spelade väldigt smart mot Portual och tog chansen när den gavs, så grattis är på sin plats att säga. :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.