main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Gammal fossil

Discussion in 'Archive: Sweden' started by _Blue_Harvest_, Jul 22, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Ibland känner man sig verkligen som en gammal fossil...

    Igår satt jag barnvakt åt en av mina kompisars barn (bara en sån sak... mina kompisar är gamla nog att ha barn). På min nyckelknippa sitter det en R2-D2, som ungen fick syn på och klämde ut sig:
    "Vad är det där?!"
    "Jo..", sa jag, "Det där är en robot från filmen Stjärnornas Krig."
    "Stjärnornas Krig?", säger ungen då, "Det är ju så old-school".

    När jag hämtat mig från chocken att hon kunde slänga sig med uttryck som "old-school" så kännde jag mig verkligen gammal.

    Jag menar... om jag varit kille så kunde jag ju verkligen gått in för det. Anlägga en hyfsad skäggväxt, klä mig i slängkappa med huva och börja klaga över att alla barer bara är tillhåll för skurkar och banditer... Vad gör jag nu då? ;)
     
  2. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    hehe, som min gode vän kristoffer hade uttryckt det: whatcanyoudothatslife.
     
  3. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    du får klä dej i ett storblommigt tält, lägga håret i små papiliotter och vattna blommor...
     
  4. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det första du bör göera är att inhandla 100 meter silvertejp och sedan tejpa fast ungen i stolen och tvinga honom / henne att se på SW tills han / hon älskar det... Hjärntvärr är aldrig fel så länge man vill ha resultat ;)
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Japp. Det skall böjas i tid. Det är allas vår skyldighet att se till att den yngre generation lär sig vad SW är för nåt, om man så måste använda Clockwork Orange-metoden för att få dem att fatta det...
     
  6. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    alla medel är bra utom dom dåliga
     
  7. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Skumt...senaste jag pratade med en liten grabb om Star Wars blev han helt till sig av lycka. Han frågade vad jag gillade för filmer (när jag lekte hemlig agent) och först drog jag till med Matrix (jaja...den matchade ju min klädsel) och då såg han besviken ut, men när jag fortsatte (något desperat) med Star Wars sken han upp och började bubbla om Return of the Jedi och de fluffiga nallebjörnarna...

    *rynkar pannan* Å andra sidan var det här den nioåring som visste mer om vapen än min storebror. Scary.
     
  8. _Blue_Harvest_

    _Blue_Harvest_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 13, 2003
    Jag gillar ditt förslag Vargman77 även om min mörka sida säger mig att Clockwork metoden skulle varit befogad i det här fallet. ;)

    Nu när jag tydligen är så här gammal och mossig så borde jag kanske veta bättre än att bry mig om vad någon tycker som kanske inte gillar Star Wars men tycker att Jar Jar var en kul figur. I mean really! :p
     
  9. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    sådana människor har ingen talan.
     
Thread Status:
Not open for further replies.