main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Åhhh, en liten gatsten, det var länge sen.
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    En Cobbit!
     
  3. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Visst är det fantastiskt! Oavsett vad som händer, oavsett hur kallt det är och oavsett antalet rävar som springer på gatorna så kan man alltid lita på att god morgon-tråden lever :D

    Kul att se dig här igen :).
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  4. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Och även om folk inte skriver här varje dag så är det uppenbart att folk i alla fall tittar in här varje dag. Väldigt betryggande :)
     
  5. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jomenvisst! det var ett jag sedan jag var här nu, även om jag smugit runt här ibland.. idag, precis som igår, BORDE jag sitta med en grej till skolan men icke. jag vattnar mina blommor och städar min strump-låda.
     
  6. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hur står det till med de busiga sockorna då?

    Vattna blommor låter som en bra idé. Några av mina ser lite torra ut.
     
  7. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    sockarna är nu färgkoordinerade och ligger i snygga rader. blommorna mår mycket bra, men det brukar de ju göra...
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Mina blommor mådde inte så bra, men min mor kidnappade dem och skulle plantera om dem. Sen vet jag inte riktigt vad som har hänt med dem.
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Min enda blomma har överlevt hittills. Jag tror det beror på att Yoda står bredvid den och sprider vishet. ;)
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  10. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jag har en blomma per kvardratmeter hemma hos mig. jag bor i en djungel!
     
  11. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag har en orkidé som jag ibland sköter om som ett husdjur. Är det ett sjukligt beteende? :p
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Sålänge du inte har skaffat den en egen matskål så bör det vara okej.
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Men om man skaffar en sån där fjärrvattnare, som man ska om man åker bort en längre tid, då måste ju blomman ha en egen vattenskål.
     
  14. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag bara kliar den bakom bladen ibland. Helt normalt.

    :p
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Pratar du med den då? Det ska ju blommor gilla.
     
  16. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag säger några ord då och då, för att blomman inte ska känna sig alltför ensam.
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    De senaste dagarna har jag kommit fram till att jag är för lat för att ha bil. Jag har mina föräldrars bil tillgodo medan de är borta, och det har fått mig att göra en massa resor som jag normalt sett skulle göra med cykel. Alltså fullständigt onödigt, men det är ju så praktiskt.
     
  18. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jo, det är ju lätt att det blir så... jag är nog för lat för busskort. jag behöver inte ett busskort just nu, egentligen, men har jag ett så åker jag överallt. jag bor inom gångavstånd till skolan, friskis och min praktikplats. och så är jag ju typ pensionär, och ger mig inte ut på dåligheter i onödan. om jag har en bussremsa så kostar det ju lite att stämpla, och då promenerar jag ju gärna. snålheten är starkare än latheten.
     
  19. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag ska inte heller ha bil. Har jag tillgång till den (och det har jag ganska ofta) så blir det så lätt att jag tar den fast jag lika gärna kunde ha cyklat... hemskt onödigt.

    Urk, hamnat i baconkoma...
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag är också på tok för lat fast jag inte har bil. Jag tycker det är jobbigt att behöva gå mer än fem minuter till en busshållsplats ;).
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  21. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag har märkt att sedan jag flyttade till Stockholm har min syn på tid och distans förändrats radikalt. I Örebro hade jag inga problem att promenera eller cykla några kilometer, istället för att ta bussen. Nu vill jag helst ha tunnelbanan precis utanför byggnaden (fast till mitt försvar har det till största delen att göra med min säkerhet. Jag känner mig inte trygg att gå några längre sträckor om kvällarna.)

    Och att vänta fyra minuter på nästa tunelbana är en helt annan sak mot att vänta fyra minuter på bussen i en mindre stad. Det är lustigt att jag på nåt sätt känner mig konstant stressad när jag är på väg nånstans, trots att jag sällan egentligen har bråttom.
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ärligt talat måste jag säga att jag alltid känner mig stressad när jag kommer till Stockholm, jag föredrar mindre städer, men de får inte vara för små.
     
  23. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Ja, tunnelbanan och att springa till bussar är stressigt. Det tycker nog varenda stockholmare också. Man blir nog lite bortskämd också med tunnelbana på knuten. Man förväntar sig att det alltid ska gå att ta en buss eller tunnelbana någonstans inom tio minuter så länge som man är någorlunda nära stadskärnan, och därför är det lätt att glömma att planera sitt resande. Kommer man en bit ut i länet så kan man lätt bli förlorad om man inte har koll på rutter och tider.

    Jag har inte körkort.. Det har inte blivit av, därför att jag som ung förväntade mig att jag skulle bo i Stockholm under resten av mitt liv och därför inte behövde köra bil. Nu för tiden, när jag lite smått lekt med tanken på att flytta till en annan stad så är jag inte lika säker.
     
  24. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag antar att jag får vara nöjd så länge som jag inte beter mig som vissa pendlare. Det värsta är nog de galningar som springer mot ett tunnelbanetåg fastän det tydligt står att nästa tåg kommer inom en minut.
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  25. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Du får göra en antropologisk studie av pendlare.