Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Flytten har börjat. På de tillfälliga forumen finns det en kategori som heter FanForce, där har jag postat ett tillhåll för oss kallat God Morgon III. Jag hoppas jag får se flera av er där snart.
  2. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Och alla prickar verkar ligga i någon flyttlåda i som inte är uppackad än.
  3. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ahhh, det är härligt med färger på namnet och rätt registreringsdatum igen. Stjärnan kan jag vara utan.
  4. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ahhh, det är härligt med färger på namnet och rätt registreringsdatum igen. Stjärnan kan jag vara utan.
  5. emilsson Chosen One

star 6
    Men se! Vårt forum är flyttat och renoverat. [face_coffee]

Det går visst fortfarande att spela tärning. Fint. :D
  6. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Japp, tyvärr försvann ju tydligen prickarna, men jag tror vi kan klara oss. Vi hade ändå tur, många såna här långa trådar var helt oläsliga, det är en anledning till att flytten tog så lång tid.
  7. emilsson Chosen One

star 6
    Jo, ett pricklöst forum kan jag stå ut med. Vi kan ju skapa nya prickar i alla fall :D.
  8. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Sen kommer jag ganska snart att posta en omröstning här, och i resten av Europa, om vi vill slå oss ihop med fler forum. Vill ge alla en chans att hitta tillbaka hit först.
  9. emilsson Chosen One

star 6
    Det låter som en bra plan. :)
  10. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    :gäsp:

En styck SLL har hittat hit i varje fall. Kul att forumet är tillbaka. Inte för att jag direkt har saknat det, men ändå. Ordningen är återställd. Typ.

Edit: Och exakt vad skall "Throw a dice" vara bra för? :confused:
    Sith_Lord_Linkoping threw 6-faced die for: 3 Total: 41
    Last edited by Sith_Lord_Linkoping, Sep 3, 2012
  11. Mange Force Ghost

star 4
    God eftermiddag! Forumet fungerar i alla fall...
  12. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Nu är vi förstås nyfikna på vad ni haft för er som inte postade på det tillfälliga forumet.

Och jag tror att det mest vettiga vi kom på med tärningarna var att man kan alltid spela yatzee.
  13. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Ja, vad har jag haft för mig? Hmm. Dragit på mig några sjukdomar tyvärr. Orkar inte gå in på vilka, men det är sådana jag får dras med resten av livet. Men det är sådant man lär sig att leva med. Bara att det tar tid att ställa om kroppen både fysiskt som psykiskt. Sedan har jag arbetat så klart. Fortfarande inom vården. Och jag har även hunnit med att haft semester. Under den passade jag på att se om samtliga SW-filmerna på Blu-ray. Provade att se dom i en sk "Machete Order" tillsammans med några som aldrig har sett SW tidigare. Det fungerade väl bra för dom och mindre bra för mig. Men det var rätt väntat. Har även läst kopiöst mycket med litteratur. Allt mellan himmel och jord. Ett intresse som under en tid har kommit i skymundan, men nu äntligen vaknat till liv igen. Sedan har jag hjälpt en barndomsvän med familj att flytta till Östersund sedan han fick jobb där. Och det är väl den längsta sträckan som jag har rört på mig sedan senast. Har annars mest hållt mig i Linköping med omnejd. Jag har även hunnit med ett bröllop och två dop. Alltid lika härligt.

Så, vad har du haft för dig? :)

Okej. Bra att veta det där med tärningarna. Har dock aldrig spelat yatzy i hela mitt liv. [face_blush]
  14. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Själv har jag jobbat på som bara den, sommaren är min mest intensiva arbetstid. Sen var jag iväg på CVI och några dagar i New York och nu är jag hemma och ska börja ladda för att jobba igen på söndag.
  15. Enji Force Ghost

star 6
    Skönt att se att PM finns kvar!
  16. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Nu slipper man känna sig så naken. Snö+silver i namnet är tillbaka.
  17. emilsson Chosen One

star 6
    Allt börjar bli som vanligt med andra ord. :D
  18. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Härligt att forumet är tillbaka! Men, det är små saker i layouten som är lite annorlunda. Det är bl.a. lite för brett på smala skärmar som t.ex. mobiltelefoner, eller på min widescreen där jag brukar serfa med två fönster bredvid varandra. Det är något som var bättre på förra forumet.

Jag såg Obi Anne på TV idag, förresten ... :)
  19. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag har förstått att det är ganska många som ser det programmet, så här i efterhand.
  20. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag köpte en ny kamera på Expert ... i tisdags. :oops:

Jag var där bara några timmar innan konkursen avslöjades. Nu säljer de ut sina varor för 50%.
    Last edited by DARTHLARS, Sep 22, 2012
  21. Jedi Master Kenobiwan Force Ghost

star 5
    Jøss! Er det folk her altså. Det er såååååå stille her borte i Norge, at man kan begynne å lure på om det er folk her i det hele tatt.
  22. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jodå vi finns här omkring. Var i Norge i veckan, arbetsresa till Röros. Avundsjuk på att fjällen redan var vita.

Och jag bor ju tvärs över gatan till Expert så jag gick dit idag, väldigt utplockat. Det blev en locktång och några filmer. Skulle behöva en ny kamera, eftersom jag har en spricka tvärs över displayen men kände mig inte riktigt förberedd på att köpa. Jag gillar att veta vad jag är ute efter, och det fanns inte en chans att fråga någon i affären.
  23. Jedi Master Kenobiwan Force Ghost

star 5
    Hvordan var turen da? Og forresten, hvordan var været?
  24. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Det var jättebra. Jag var mest på möten hela tiden, så ingen tid att gå runt i staden eller upp till gruvorna. Vädret var hur bra som helst, det hade tydligen snöat på onsdagen, och det låg snö över trädgränsen när vi kom. Sen var det klart, och kyligt, när vi var där. En av Rörosborna hävdade att de bara har 33 soldagar om året, men det här var totalt fjärde dagen jag var i Röros och jag har bara haft sol hittills.