main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Handbolls VM

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Leto, Jan 20, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Ikväll börjar det. Höjdpunkten den här veckan kommer bli matchen mot Danmark på söndag, tror jag det var.

    Bara det inte blir en final som den mot Tyskland förra året, de kommer inte mna nerver palla igen.
     
  2. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    uh.. riktigt kasst av TV4 att visa om Sverige-Tyskland matchen på söndagen >_<. hade ju funnits roligare saker att titta på.

    Alltså, själva matchen var väll helt okej att titta på, men allt det andra snacker runt omkring var ju bara löjligt.
     
  3. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    handboll över huvud taget är bara löjligt. Va är det för mening med att kolla på en sport där ett lag springer och gör mål, det andra laget kutar över på andra planhalvan o gör mål, de första laget kutar över igen och gör mål, OSV OSV OSV OSV OSV.... Det enda som avgör matcherna är ju vilket lag som fick börja först och när slutsignalen går och ibland om målvakterna gör bra ifrån sig. Men de finns ju inget enformigare.
     
  4. Darth_Teek

    Darth_Teek Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 30, 2002
    *skrattar* Det finns mycket enformigare... Tennis t.ex. Där går ju bollj**eln fram och tebax hela tiden.. *gäsp*

    Handboll är i alla fall intressant eftersom det inte blir mål hela tiden (men ofta) men faktum är att målbaktern a brukar rädda c:a 40 - 50 % av skotten (och försvaret tar ju hand om en del med)...
     
  5. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Håller med dig Aprentize om att det faktiskt finns roligare sporter. Själv föredrar jag att se på de sporter där man sitter och väntar och hoppas på att ens lag gör mål istället för att sitta och hoppas på att motståndarlaget missar snart....
     
  6. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Så ni klagar på att det är för mycket mål i handboll eller?

    Tycker det finns mycket variation i handboll, snyggast är ju när dem kör en japan. Eller knorrar in bollen från kanten.

    Nu var ju matchen igår rätt konstig, ingen klocka i bild och ingen resultattavla. Spelarna frågade kommentatorn vad det stod hela tiden, känns som Portugal missat lite här.
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    JAg tycker handboll är ganska kul att titta på.

    Svenskarna hade några riktigt snygga japaner igår, idag borde vara en enklare match mot Slovenien.
     
  8. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Handboll är inte min favoritsport direkt och jag avskyr kommentatorerna som Tv4 har vilket gör att jag inte ska se någon match överhuvudtaget i ren protest tills dom byter till några andra kommentatorer. :D
     
  9. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Gillar dem inte heller, speciellt idioten som ska snacka taktik mitt i matchen.

    Men det finns värre kommentatorer.
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Finns det ??, kan jag inte tänka mig.
    Ge mig några exempel på några som är värre. :D
     
  11. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Själv föredrar jag att se på de sporter där man sitter och väntar och hoppas på att ens lag gör mål istället för att sitta och hoppas på att motståndarlaget missar snart....

    uh-hu
     
  12. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Femmans fotbollskommentator som tror att han fortfarande sitter på radion är inte mycket att hurra för.

    Du var tvungen att säga att det skulle bli en enkel match igår OA? Hoppas det går bättre för dem på söndag mot Danmark.
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, ja, jag kunde inte ens se matchen.
     
  14. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Dags att visa sina sportsidor..
    Sverige-Brazilien.

    För det första. Sverige har alltid en tendens att spela dåligt i första halvlek, och sedan vända i andra.
    Kul att se en förbannad Vranges typ, han var inte glad. Inte Bengan heller för den delen + att han fick en armryckning av ena domaren med..hehe. Kan han ha, smålänningen.
    Sedan vad Thomas Svensson gjorde i andra halvlek kan man ju tala tyst om, tur att vi hade så bra övrigt defensivt spel att det ordnade sig ändå..
    Kul att det böev samma resultat som VM för 7 år sedan.
    Tur att Sverige vände i andra halvlek, men man har lärt sig att inte vara nervös längre, det är ju typ alltid så för Sverige.
    Kom ihåg hur EM var...ujuj.
     
  15. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Såg inte ra ut i första halvleken, men efter Franzens grymma mål så oroade man inte sig längre.
     
  16. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Danmark idag, kan bli en spännade match. Synd bara på det skumma systemet som gör att det hade varit bäst om det blir oavgjort.
     
  17. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag hejar förståss på Sverige som vanligt.. Att farsans sida av släkten är från Danmark gör bara att jag hejar ännu mer på Sverige... :)
     
  18. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Vill bara frigöra mit HAT!!! Fy faan vad dåliga regler de där avdankade handbolls-gubbarna har hittat på. Blir så förbannad... när man vinner sin grupp ska det alltså inte räcka med att vinna varenda match i slutspelsgruppen för att gå vidare till "knock-out-session". Nej, här behövs det lite illegal användning av Jedi Mindtricks...
     
  19. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Tycker det ja, tur att det ska bara användas detta VM. Portugal ville tydligen ha det här systemet för det av dem större chans att gå vidare.
     
  20. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Sjukt system.. håller med...

    Nu är ju i alla fall drömmarna om ett fortsatt VM för Sverige slut... *snyft*
    Vi får hoppas på nästa gång.. men det dröjer ju länge tills dess...
     
  21. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    hopp. så va de kört.
     
  22. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det är nog dags för en generationsväxling. Det är den känslan jag får.
     
  23. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Håller med, Sveriges nuvarande lag håller inte längre. Ut med Thomas..
     
  24. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Sverige förlorade mot Frankrike! :_|
     
  25. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Störigt att en dålig match i gruppspelet försörde detta VM, men dem var tydligen inte så vassa mot Frankrike.
     
Thread Status:
Not open for further replies.