Hate det norske forsvar!!

Discussion in 'Norway' started by hansen, Aug 28, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hansen Force Ghost

star 4
    Jeg har nå vært over ei uke i Sambandsbataljonen, Sambandskompaniet, Taktisk Ledelse og er skikkelig klar for å komme meg hjem.

Jeg har foreløpig nektet å skyte og har avtale om å prate med presten på tirsdag klokka halv 10.

Så, er det noen her som har noen gode tips for hvordan jeg skal klare å dimme og komme meg vekk herfra? Og ellers er det noen andre enn jeg som hater at det tvungen millitærtjeneste i Norge?
  2. Darth_Incubator Jedi Knight

star 1
    Skyld på ryggen...umulig å motbevise deg.

Tips for å slippe øvelse: Spis en rå bønne....

mer på www.dimme.no
  3. Karoline Jedi Master

star 4
    :D Nice. Siste utvei: skyt deg selv i foten.
  4. hansen Force Ghost

star 4
    om jeg skyter meg selv i foten med en AG 3 så vil jeg aldri finne foten min igjen...
  5. Audunfy Jedi Knight

star 1
    Ring litt på forhånd. Skaff deg den feteste jobben de har og lat som om du ikke er i militæret.

Det gjør jeg akkurat nå.

Bor på hotell rett ved akershus festning hvor jeg jobber.

Audun Fylling
    Fotoredigerer,
    Forsvarets mediesenter, av-prod.

Da overlever man, såvidt.

Du var på Jørstadmoen antar jeg?
  6. Jedi_Alec Jedi Master

star 3
    Eg var i feltartilleriet ved Setermoen for to år sidan. Den mest idotsikre vegen å kome seg ut av Artilleribataljonen var å gjere det dårleg på hørselstestane. Fekk ledelsen antydninger på at du hadde nedsatt hørsel, vart du sendt raskaste vegen ut av leiren, med ca 90% sjanse for dimming. Det er fordi kanonane i artilleriet bråker noko infernalsk, og dei ville ikkje ha ansvaret for nedsatt hørsel på folk etter endt tjeneste. Personer med allereie nedsatt hørsel har større sjanser for å miste meir av hørselen sin enn ein med perfekt hørsel.

Veit ikkje om dette kjem til å funke i sambandet då.
  7. hansen Force Ghost

star 4
    Jeg har nå fått det ganske bra sånn egentlig...

Jeg er admass så jeg gjør ingenting lenger og skal ikke ha flere døgn hverken i telt eller på øvelse så jeg skal ikke klage...
  8. HenrikSolberg Jedi Knight

star 2
    Har nå vært en uke i felten ute på Lahaugmoen! Hadde det helt utmerket egentlig! Var litt kaldt og sitte vakt ute om natten, men det var kun 1 time pr. natt uansett, så det gikk greit!

Ellers er førstegangstjenesten grei! Bor på samme rom som Fylling over, og jobber i forsvarsstaben! Har det ganske så bra!
  9. Darth_Incubator Jedi Knight

star 1
Thread Status:
Not open for further replies.