main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hej! Helt ny här!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Lady_Kat, Feb 13, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Ville bara presentera mig. Jag bor för tillfället i Gävle eftersom jag pluggar på högskolan här. :)
     
  2. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Hej och välkommen Lady_Kat!
    Vi är ett rätt så snällt gäng, även om vi är lite galna. :)

    YES! 3-0 till Sverige efter första perioden mot Kazakstan! Vinner vi går vi till semi... .)
     
  3. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Tackar. Det är trevligt att äntligen ha hittat hit. Länge har jag letat efter människor som gillar Star Wars, mer än bara så där "ja, de är väl bra filmer liksom"...
    Jag har precis börjat läsa de olika böckerna som finns och se om filmerna ett par gånger. Vad tycker ni andra om böckerna? Är det bara filmerna som gäller?
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Välkommen!

    Jag kan väl passa på att säga att tillsammans med Lynx så är jag en riktig nattuggla :).

    Jag läser en hel del av böckerna. En del är bra, andra mindre. Men de är underhållande.
     
  5. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Haha, det är på nätterna som det kan hända konstiga saker här på forumet... ;)
    Jag är definitivt film-människa. De ende böcker jag läst är novelliseringarna (heter det det på svenska? neeeej...) av filmerna och Cloak of deception.
     
  6. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Så vill du ha lite underhållning är nattetid på dessa forum ett bra tips ;).

    Jag började läsa böckerna i början av 90-talet. Men allt har jag inte läst. :)
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Du behover inte vara uppe nattetid for att ha kul har!

    Hejsan forresten, kul med lite nytt folk. :)

    Hmm, Gavle, jag tycker vi ska ha ett mote i Falun i sommar nu borjar det ju finnas gott om folk daromkring, iallafall 4.

    Personligen sa tycker jag inte sa jattemycket om bockerna, men de ar ok att lasa, jag har laser bara x-wing serien efter ROTJ, daremot sa tycker jag det ar jatteintressant med bockerna innan och emellan filmerna.
     
  8. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Dom bästa är ju thrawn böckerna och runt omkring där.
     
  9. menilma

    menilma Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 25, 2001
    välkommen! jag är väldigt mycket inne på böckerna, har många :D bortsett från några få undantag (barbara hamblys & crystal star) gillar jag de flesta. den nyare NJO serien är väldigt spännande, o med Ep.II lär de inte ta slut på dem på ett tag :)
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Hej och välkommen, hoppas verkligen att du kommer trivas.

    Personligen gillar jag filmerna bättre.
    Men en del böcker är helt klart värda att läsa.

    Vilken av filmerna är din favorit ??
     
  11. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    :) !

    Jag gillar the Empire Strikes Back och Return of the Jedi mest. Jag tycker att ESB var mörkast och mest spännande eftersom så många avslöjanden gjordes.
    Jag vet inte riktigt om jag gillar Episode I eller inte. Den är ju ganska annorlunda än de andra filmerna. Det är ju ändå tjugo år emellan dem!
    Hursomhelst så är Star Wars-världen alldeles underbar. Jag ser verkligen fram emot att se Episode II. Synd bara att jag inte har några vänner här som vill gå och se den med mig. Jag har märkt att de flesta tjejer här uppe inte är särskilt förtjusta i nån sorts science fiction och det är ju väldigt synd. De förknippar det för mycket med finniga tonårspojkar! De missar mycket.
     
  12. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Letar du efter tjejer/kvinnor som gillar Star Wars har du kommit rätt. Vi är ett antal (jag, Lynx, Obi Anne, menilma, Queengodess mfl).

    Själv gillar jag Return of the Jedi mest. Jag brukar falla för en blandning av tragik, sorg men ändå ett ganska lyckligt slut.

    Jag tyckte episod 1 var bättre än jag hade trott. Nu sänkte jag iof mina förväntningar rätt rejält, som du sa, det är ju 20 år mellan filmerna. Så i slutändan blev det en positiv överraskning.

    Undras om jag druckit för mycket té? Jag har fruktansvärda problem med stavningen :).
     
  13. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    :)

    Trevligt att jag äntligen hittat rätt forum att besöka! Fast jag känner mig ändå lite ensam här uppe i Norrland! :(
     
  14. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag sitter ju och surfar i Falun så vi är inte alltför långt från varandra :). Om du vill så får du ju naturligtvis hänga med när vi träffas i verkliga livet. (se till exempel tråden om biljetter till AotC eller tråden om möten under våren och sommaren för detaljer).
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tycker definitivt vi ska ha ett mote i Falun under sommmaren!!!!!

    Hmmm, ska bara tillagga att jag inte gillar sci-fi heller, det ar sa mycket for tonaringar. :p ;)

     
  16. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Ett möte låter kul! :)
     
  17. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    räkna in mig också!
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Da ar vi fyra!!!!
     
  19. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Hoppas att folk från andra delar från landet också vill komma hit upp. Eller tar ni det landskap för landskap? :)
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    De tre möten vi har haft har alla ägt rum i Uppsala och Stockholm. Jag tycker iof att hittar vi en kul grej att göra så vore det trevligt om fler hängde på, och inte bara vi som bor här i närheten.

    Men visst, ett möte i Falun vore kul.
     
  21. Lady_Kat

    Lady_Kat Jedi Master star 2

    Registered:
    Feb 13, 2002
    Jag åker gärna till Stockholm eller Uppsala. Jag är ju ändå egentligen en upplänning. :)
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Kanske dags att ta upp allmannamotestraden igen.
     
  23. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    angående böcker och litteratur kring filmerna tycker jag att Shadows of the Empire är en jättebra bok att börja med.(det var den första sw bok jag läste)
    Den utspelar sig mellan Empire Strikes. och Return of.
     
  24. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Och ar valdigt bra med beskrivningen av Vader.
     
  25. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Känner inte att jag har så mycket att tillägga i bokdiskussionen men...

    ..hur många här är utomjordingar?? Ta testet på aliensociety. :)
    Jag är en utomjording.
     
Thread Status:
Not open for further replies.