main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hej!

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Nirvana, Nov 8, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Wannabee plejer da ikke at skrive her så tit at det skulle have nogen betydning at han ligger derinde. Tværtimod så vi andre mere at skrive om nu. :D

    At du så er hos din mor er en anden sag, men hvis du sidder derhjemme hos hende nu så kan det jo ikke være helt slemt når du stadig kan poste her. ;)
     
  2. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    det er fordi jeg lige nu venter på at de bliver færdige til vi skal til vejle...

    faktisk sad jeg i går og så ttt med dem..
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hvad sker der i Vejle?
     
  4. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    intet.. ud over min bror bor der... og så skal jeg med tog fra vejle hjem
     
  5. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Gaaab.

    Jeg skal købe digital kamera på mandag. :D Nogen gode ideer til hvad jeg skal lede efter?

    Og hvor kan man købe billige memory sticks?

    Forresten, velkommen til Nirvana, hvem ellers du er.

     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg har et Trust digital kamera, det er ret godt til prisen. Det bruger bare batterierne hurtigt. Det har 3.2 millioner pixels opløsning hvilket svarer til at du kan printe et billede ud i A4 størrelse i almindelig film-kvalitet. Så medmindre du skal lave plakater så er 3.2 helt fint!

    Prøv at søge på Trust under digital kameraer på edbpriser.dk 1.800 er billigt i forhold til Canon kameraer som kan de samme.
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg havde tænkt mig at købe et Sony CyberShot DSC-P32 eller Sony CyberShot DSC-U30.

    Jeg vælger nok P32, da det har større opløsning og lyd på film. Det er bare ærgeligt at man får et sølle 16 MB flash kort med, og de større kort er kanondyre...

     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Kun Sony bruger memorysticks så det vil jeg ikke købe hvis jeg var dig. De sætter også priserne alt for højt.

    På den anden side så er det kun Sony som bruger Carl Zeiss linser i nogen af deres kameraer. Og Carl Zeiss er godt. Bare ikke så godt at jeg vil købe Sony med mindre det er en version som også bruger CF-kort.

    Trust-kameraerne er ganske vist billige men deres høje opløsning i forhold til prisen skyldes at de er interpoleret. Det vil sige at den høje oplysning kun opnåes rent softwaremæssigt og det er en dårlig løsning.

    Du kan eventuelt kigge efter kamera her.

    Men jeg kan godt anbefale Canon's Powershot G3 eller G5. Jeg bruger selv G3-modellen og den er jeg meget glad for. Men det er dog ikke en model som man lige tager med i skjortelommen. Ved køb lagde jeg vægt på nogle andre ting og derfor blev det det kamera jeg valgte.
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg mener da ikke at de koster mere end en 3-400 kr. for 128 mb.? Kameraet tager vel enten SD eller MD kort ikke?

    EDIT: Mundi- det passer altså ikke hvad du siger om Trust kameraet. Det tager 3.2 mil rigtige pixels IKKE-Interpoleret, men det kan tager op til 5 mil interpoleret. Men det kan man jo bare lade være med at sætte den til.
     
  10. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det er klart at Trust kameraerne må have en opløsning, som ikke er interpoleret, men hvad jeg har hørt fra folk som har købt dem, så er det stadig ikke noget jeg vil bruge mine penge på.

    Angående memory sticks så er den billigste pris på EDBpriser 469 kr, for et 128MB kort. De fleste af Sony's kameraer kan kun bruge memory sticks idet SONY bruger størrelsen på sticken ved udformningen af kameraet. Desuden så er memory sticken jo kun noget SONY bruger og dermed låser de til dels deres købere fast til deres produkter ved at flash rammen ikke kan bruges i andre kameraer hvis man skifter samme.
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg har bare ikke penge til at bruge på et 'mærke' som Sony eller Canon. Det er altid mere sikkert at bruge penge på de store navne. Men i dette tilfælde synes jeg at jeg har sparet nogle gode penge.

    Jim, du kan læse denne ærlige anmeldelse af Trust kameraet, hvis du har lyst. Det er også rart at se billeder der er taget med selve kameraet.

    Men jeg er enig med Mundi mht. memorysticks, køb et kamera der kan bruge SD eller MD kort istedet for.
     
  12. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Tak for inputtet. Jeg har læst anmeldelsen og det ser godt ud. Jeg er dog den type der gerne vil have et respekteret mærke på mit elektronik.

    Canon G3 og G5 er i en prisklasse jeg slet ikke tør høre om. De to Sony kameraer jeg nænvte ligger på hhv. 1550 kr. og 1650 kr.

    Det er mere mit prisleje, da jeg bare skal have et "peg og skyd" kamera til billige penge. Så må jeg prøve at gøre en god handel på ebay med hensyn til memorysticks.

    Jeg har forresten set at der er 3 andre producenter af sonys memorystick så der skulle være mulighed for lidt konkurrence?

     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hæ sådan har jeg det også med TV og DVD-afspiller, men når det kommer til computer udstyr så er jeg lidt mere tolerant. Håber at du får en god deal.
     
  14. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg havde ikke lige undersøgt prisklassen på dit valgte kamera før. Men Mit kamera kan sagtens bruges som et peg og skyd kamera.

    Som nævnt før så koster det billigste 128MB MS-kort på EDBpriser 469 kr. Til sammenligning så koster et CF-kort på 128MB kun 249 kr. tilmed af mærket Scandisk, som er et af de absolut bedre mærker.

    Testen af Trust-kameraet ser da udmærkedet ud. Jeg mangler dog stadig nogle ordentlige testbilleder. Selvom efterårsløv kan være godt som test, så er det på ingen måde så svært at tage ordentlige billeder af som hud, øjne, hår, vand og glas. Desuden kan jeg ikke lide at de skriver at den bruger almindelige batterier, som hurtigt er brugt. Det kan godt blive dyrt i længden.
     
  15. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det er sjovt. Med hensyn til TV og DVD er jeg stortset ligeglad. Men når det handler om bærbar elektronik, så skal det være fint. :D

    Jeg tror jeg får en god handel. Det sted jeg vil besøge har meget rimelige priser (Kamerahuset), og det virker til at have god kundeservice, i forhold til mange andre. *host*computercity*host*

    I skulle næsten besøge Kamerahuset, da deres side er meget flot opbygget, og priserne virker meget rimelige.

     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    jaja whatever, jeg skal ikke tage billeder til National Geographic. Desuden så findes der jo genopladelige batterier ;)

    EDIT: he he he, ja der er nogle ret pæne billeder på den side Jim. :D
     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg har selv købt mit G3 hos Kamerahuset. Der er ikke meget butik, men det betyder vel ikke noget hvis bare servicen er OK og den er da ret god, men ikke så jeg står og klapper i mine små hænder. Det var dog muligvis på grund af travlhed.

    Edit: Det er muligt at du ikke skal tage billeder til National Geographic. Men du vil uværgeligt komme til at tage billeder af personer på et tidspunkt. Og hvis disse billeder ikke svarer til virkeligheden, så kan det efter min mening være ret ligemeget.
     
  18. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det er sjovere at lege "peg og skyd" med et kamera der ikke vejer 4 kilo og bruger samme start-op metode som et Matrix hovercraft... 8-}

     
  19. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg har ikke meget forstand på digitale kameraer, men med hensyn til SLR kameraer, så kan jeg kun anbefale Canon, overvejer også at købe et digital hus til mine EF objektiver.

    Pudsigt, jeg handler også i kamerahuset. Gode priser, men det er ikke ekspert vejledning man får ;)

    Edit: er vi ikke lidt of topic i Nirvana´s velkomst tråd? Jeg læste din kommentar, Krede, :D Et komma kan ændre hele meningen ;)
     
  20. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Et komma kan ændre hele meningen

    :confused:

    EDIT: Det er en "Hej" tråd. Hvor off-topic kan man komme?

     
  21. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Velkommen til Nirvana

    Velkommen til, Nirvana
     
  22. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Løslades ej, henrettes.

    Løslades, ej henrettes.

     
  23. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
  24. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    goatse omglol
    goatse, omglol
     
  25. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det er sjovere at lege "peg og skyd" med et kamera der ikke vejer 4 kilo og bruger samme start-op metode som et Matrix hovercraft... :p

    Bahh, jeg sagde jo også bare at det var muligt at bruge som peg og skyd. [face_laugh]

    Jeg har valgt mit kamera ud fra billedkvalitet, mærke, opløsning, god intern blitz samt mulighed for extern blitz, lager medie, mulighed for RAW-format på billeder, nemt at bruge samtidig med flere indstillingsmuligheder, mulighed for Wide- og Tele linser.

    [face_laugh]
    Ã…hh, det komma, Floyd. Ja den var god. :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.