main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hjææælp

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Darth-Floyd, Jun 22, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Nej, men blev engang tvunget, i skolen, til at se en film om psykiatri gennem tiderne.

    Wow, nogle mærkelige ideer til behandling der blev afprøvet... :eek:

    Det var rent ud sagt, skørt... :D
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Var det sådan noget med at bore hul i folks hoveder, så de onde ånder kunne slippe ud?
     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Dog ikke. Det startede vist omkring 1500 tallet, hvor de psykisk syge fik lov til at stå lænkede rundt omkring, og banke deres hoveder ind i væggen eller andet kedeligt.

    Så blev psykiatrien opfundet, og der blev eksperimenteret med forskellige former for psykisk modifikation. Bla. isolation var fremme på et tidspunkt som et middel til at kurere sindslidene. Fedt når det har lige modsatte virkning.

    Idag er de slemme psykisk syge selvfølgelig lukket inde, men den fysiske frihedsberøvelse kun brugt hvis de er til fare for sig selv og andre.

    Hvis I en dag kommer forbi Amtshospitalet Nykøbing Sjælland så kig ind og se om I kan få øje på den 4-5 meter høje beton cirkel-væg. Der hører de 30 mest farlige personer i Danmark hjemme...

    :eek:
     
  4. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    ja men i middelalderen var de heller ikke for kloge... smid en bagbunden pige i vand... drukner hun er hun uskyldig flyder hun er hun en heks
     
  5. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    En undersøgelse engang, fandt ud af at en middelalder bonde blev lige så informeret i hele sit liv, som vi bliver når vi læser 1 avis. :eek:

    Intet under, at de ikke var lige så kloge dengang... :D
     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    drukner hun er hun uskyldig flyder hun er hun en heks

    Sindssygt... det er en lose-lose situation. Det minder mig om den scene i Monty Python hvor de skal finde ud af om en pige er en heks:

    Sir Bedevere: There are ways of telling whether she is a witch.
    Peasant 1: Are there? Oh well, tell us!
    Sir Bedevere: Tell me. What do you do with witches?
    Peasant 1: Burn them!
    Sir Bedevere: And what do you burn, apart from witches?
    Peasant 1: More witches!
    Peasant 2: Wood!
    Sir Bedevere: Correct. Now, why do witches burn?
    Peasant 3: ...because they're made of... wood?
    Sir Bedevere: Good. So how do you tell whether she is made of wood?
    Peasant 1: Build a bridge out of her!
    Sir Bedevere: But don't we also build bridges out of stone?
    Peasant 1: Oh yeah.
    Sir Bedevere: Now, does wood float in water?
    Peasant 1: No, no... Throw her into the pond!
    Sir Bedevere: No, no. What else floats in water?
    Peasant 1: Bread!
    Peasant 2: Apples!
    Peasant 3: Very small rocks!
    Peasant 2: Cherries! Great lumpy gravy!
    Peasant 3: Crutches!
    King Arthur: A Duck!
    Sir Bedevere: Exactly!
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det er da logik for burhøns... :D
     
  8. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Angående din "trøje", Par, så kom jeg lige til at tænke på, at du kunne evt. ringe til nogle af de forskellige institutioner i Danmark, der bruger udstyr som dette, og høre hvor de køber ind henne og hvad de har.

    Hvis du lyder seriøs, og undgår at stønne i røret, så er der måske en chance. :D

    Hvis du specifikt bliver spurgt hvad du skal bruge den til kan du altid sige at det er til teater. (Teaterfolk har alt, især mærkelige ting).

    Held og lykke!


     
  9. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    Hvis du specifikt bliver spurgt hvad du skal bruge den til kan du altid sige at det er til teater. (Teaterfolk har alt, især mærkelige ting). <<- hvorfor mon jeg overvejede længe at blive skuespiller :p

     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg mener engang jeg snakkede med en TB'er hvis forældre arbejdede på en galeanstalt og måske ku skaffe en, men det blev så ikke til mere end snak.

    Ku godt være jeg sq prøve at ringe rundt, eller maile.

    Det gælder ikke rigtig hvis det er fra et teater, den ska helst være ægte :D
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg tror at JN237 mente at DU skulle udgive dig for at være fra et teater, så folk fra galeanstalter ikke ville synes at du var alt for suspekt, når du ringede til dem. You see? :D
     
  12. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hehe nåeh! Jeg troede han mente jeg sq ringe op og udgive mig for at være sindsyg.

    Enhver der har oplevet mig skraldgrine i en havl time over noget komplet latterligt, som en talene varan på TV, eller nogle sjove billeder på nettet ville med glæde skrive under på at få mig indlagt! :D

    Her i går grinede jeg så meget henne i skolen over noget jeg så på nettet at tårende trillede!
     
  13. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    Enhver der har oplevet mig skraldgrine i en havl time over noget komplet latterligt, <- det er da helt normal... grinede engang så meget jeg ikke kunne holde op før min veninde stak mig en lussing... og jeg gik den gang i 3 kl >.<
     
  14. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Engang jeg spillede SW rollespil kom vi til at tale om hvordan de ville være at være en Hammerhead og pludeslig kørte jeg et scenaire inde i hovedet med: Hvis [insæt navn på en af spillerne] vågnede op en morgen og opdagede han var en hammerhead. Den orker man bare ...IKKE! Og jeg sad og lavede nogle små tegninger hvor han stod og ventede på bussen mens han prøvede ikke at vække nogen opmærksomhed, og om hvordan han sad i toget og prøvede at fjølte uskyldigt.
    [face_laugh]

    De andre var rimelig trætte af mig til sidst, de sad jo stadig og prøvede at spille.
     
  15. Darth_Malignent

    Darth_Malignent Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 2, 2003
    Har aldrig grinet så meget som da jeg røg mig en ordentlig koger på og stod og beundrede et spindelvæv med en ven.. Den endte med at vi lå på jorden og rallede af grin i vores eget spyt! (Griner stadig af det).. Dog kan jeg ikke huske hvad det var der var så sjovt ved det..
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det tidspunkt man griner mest på er som regel når man helst ikke må. F.eks i skolen... fik engang en af min venner til at grine så meget at hun måtte forlade klasselokalet hulkende af grin, og hun kom ikke tilbage før timen var slut. Det var noget meget fjollet, som ikke engang ville være sjovt nu hvis jeg fortalte det.
     
  17. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    hmm jeg blev sidste år smidt ud af fysik fordi jeg tegnede o.Ô

    men man siger jo at latter er sundt.... jo mere vi griner hvor ældre bliver man
     
  18. Darth Mulacki

    Darth Mulacki Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Dec 4, 1999
    Jeg fik engang en ven smidt ud af en tysk time. Vores skod lærer havde stået og skældt mig ud i 5 min og til sidst sagde hun "har du fattet det" og jeg havde ikke hørt efter så jeg sagde bare "sikkert". Min ven flækkede simpelt hen af grin og så begyndte jeg også. Læren blev så sur hun smed os ud og sagde vi skulle gå ned til rektor, vi gik dog bare på pizzaria i stedet.

    -Mulacki
     
  19. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    fyhha slemme dreng :p

    du skulle passe din skole skulle du :p
     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nille går igen i mor-mode! :p
     
  21. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    nej skal vise mig som et godt eksempel når jeg nu skal være lærer (gæt selv hvem der havde 3 højest fraværs procent i min klasse)
     
Thread Status:
Not open for further replies.