main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

HJÆLP min ven.

Discussion in 'Archive: Denmark' started by TK-254, May 26, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    En ven har lige ringet til om og spurgt mig om noget jeg ikke kunne svare på. Han skal bruge hjælpen til en opgave ham og hans gruppe skal aflevere og han havde MEGET stress på.

    Han har lavet et billede i Photoshop som han skal have printet ud på et A4 ark, men når han printer det kommer der altid en mergen på o,5 cm. Jeg har aldrig haft en farveprinter, så min erfaring med printere er faktisk lig nul. Men jeg tænkte at der sikkert er nogle af jer der er bekendt med, hvordan man får printeren til at printe helt ud til kanten. Er det fordi printeren ikke kan, eller skal gøre noget specielt. Han har prøvet at printe det ud både fra Photoshop og Word.


    Tak :)
     
  2. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    det er højst sandsynligt printeren der ikke kan desværre. Men han kan jo klippe/skære kanterne af...
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det kan man ikke. Det er simpelthen printeren der ikke kan printe helt ud til kanten. Det eneste han ka gøre er at sætte billedet ned i 95% og printe det ud igen, og skære kanten af.
    Hvis han er så svine heldig han har en A3 printer ka han også printe ud på den med billedet centreret midt på arket, og så skære det overflødige væk.
    HÃ¥ber det hjalp.
     
  4. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ellers kan han printe det ud. Putte det i en farvefotokopimaskine og så lave den i fuld størrelse. Mener godt at fotokopimaskiner kan lave den i fuld størrelse...
     
  5. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    ja... smid den i en farvekopimaskine...


    btw.. man får et mega fedt billede af at jokke en cola dåse flad og smie den i en kopimaskine og printe den ud i a3 størrelse
     
  6. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hehe nice eller hvis man er til julefrokost kan man også lave mange sjove ting med en kopimaskine [face_blush]
     
  7. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det kan man også selv om der ikke er julefrokost :p
     
  8. G_MaDINe_DK

    G_MaDINe_DK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 21, 2003
    ja mine hænger og hoved er også blevet dublikeret i utallige eksemplare.
     
  9. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    er det ikke selvsving der har lavet en sketch hvor de faxer fars "tryllestav" ned til regnskabsafdelingen til en julefrokost?? :)

    av siger jeg bare :D
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Mange tak drenge og piger!!
    Det vil jeg fortælle min ven (jeg ved ikke om han bliver glad for det ;) )

    BTW så hørte jeg engang i radion at flere kopimaskiner går i stykker i julen end normalt (pga julefrokoster). De snakkede med en kopimaskineraperatør, som sagde, at det typisk var knækkede glasplader :D

    Endnu en gang tak :)
     
  11. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    hæhæ ja hvorfor mon....

    men bare at smide underlige ting ind i en og så kopier... det kan faktisk godt blive rigtig flot
     
  12. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    LOL folk bliver squ underlige når de drikker :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.