main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hva synes vi om AOTC?

Discussion in 'Archive: Norway' started by HenrikSolberg, May 15, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    I kveld f?r de f¿rste nordmennene se filmen, og i morgen f?r vel ogs? de fleste av oss se den ogs?... Kan vi ikke samle all snakk om filmen i denne tr?den?

    Da kan de som ikke skal se filmen f¿r norgespremieren ogs? forholde seg spoilerfrie til da, hvis de ¿nsker....
     
  2. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    inte dumt, lurte litt på når spoilere ikke er spoilere mer, premiera? en uke etter? en måne etter?
     
  3. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Etter norgespremiereren er det vel egentlig ingen bønn.. Da kan man vel snakke trygt om alt...

    Men jeg håper forumet vil holde seg spoiler-fritt frem til da... (Bortsett fra denne + andre spoilertråder da...)

    Men jeg pleier å gå innom de engelske forumene her også, men jeg tørr ikke det i kommende uke...
     
  4. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    så hvilken premiere mener du, den i mårra 16.5 eller den 22.5?
    Jeg mener vi burde vente til etter den 22. siden det er den offisielle premieren her til lands og det er ikke alle som er like heldige (som meg og endel andre) og får se filmen i mårra (eller har allerede sett'n).
     
  5. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Norgespremieren er den 22.5, så det er den jeg mener...

    For det er jo ikke alle som skal se filmen i morra... (Snufs, meg blant annet)

    Skal på premiere til Colosseum på norgespremieren 22. mai 00.01 jeg!!!
     
  6. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    I går var Star Wars himmelen, og George Lucas var gud. Og Gud steg ned på Jorden, og han så den var øde og tom, og han sa "Bli lys!" med sin allmektige røst. Og det ble lys.
    Det ble faktisk lys med spesialeffekter.
    :D :p

    Jeg må si det var litt av en opplevelse å være på SW-premiere for første gang. Folk applauderte da teppet gikk til siden, da reklamen begynte, da trailerene begynte, de applauderte frem 20th Century Fox- logoen, Lucasfilm- logoen og langt inn i åpningsteksten. De applauderte da Yoda viste hvorfor han er sjef, opptil flere ganger faktisk. Og de applauderte da filmen var ferdig.



    [face_love]
     
  7. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Jeg må vel rable ned noen ord jeg også om filmen.

    Jeg syntes den starta litt treigt med jakten på Zam og turene til Naboo og Kamino. Men det tok seg stort opp da Obi-Wan fikk beskjed om å bringe Jango til Jedi Council og vi fikk en skikkelig fight. Deretter gikk det stort sett slag i slag resten av filmen. Bruken av Imperial March synes jeg funket veldig bra, og det frøs nedover ryggen når den spilte i bakgrunnen mens noen jedier overvåket at transportskip ble lasset opp med kloner klare til kamp.

    Tusken-massakren var bra, men jeg synes den var litt kort. Anakin var jo fyllt med hat her, og jeg skulle gjerne sett litt mer slakting her. Men, da ville vel filmen fort hatt 18års-grense. Hayden gjorde en meget bra jobb som Anakin, og kjærlighetsscenene var vel ikke akkurat noen høydepunkt, men de er nødvendige for resten av sagaen og også denne filmen.

    Stilig at man fikk se tegningene av Death Star overlevert til coole Count Dooku. Det er med på å binde triologiene enda mer sammen. Yoda som en skikkelig fighter var også helt rått.

    Mange inntrykk å sortere her, det blir vel bedre på onsdag da jeg skal se filmen en gang til(minst). Men jeg ble positivt overraska, og det var godt gjort siden jeg hadde høye forventinger på forhånd.

    Roll on Episode III..
     
  8. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Mamma mia, detta var intense greier!!! [face_shocked]

    Jeg må si at filmen overraska meg. Positivt! Må se igjen før jeg kan samle tankene!
     
  9. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Ja, jeg anbefale at du se to eller mer ganger fordi første spille er mye å forstår.

    Etter 00,01 jeg var veldig gladd og jeg ikke tenke riktig. Sam som når jeg se TPM: storien var mer klar.

    Jeg er nå sikkert at AOTC er beste av alle Star Wars filmer. Jeg kan ikke vente for DVD med <<cut scenes>>.

    Alle ha en god syttende mai?

    --Joey
     
  10. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Many fans have seen both the digitally projected print of Attack of the Clones, as well as the film print (in some cases, many times over). Apart from the clarity, there is one difference in an actual scene! During the wedding at the end of Episode-2, the 'analog' film print shows Anakin's mechanical hand and then pans up. In the digital version, Amidala actually reaches out to hold his new hand.

    Tatt fra http://www.episodeii.com som jeg anbefaller alle å besøke :)
     
  11. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg reiste til Oslo med AOTC soundtracket drønnende i bilen, både tegneserien og boka var lest, men det ødela ingen ting...

    Jeg ankommer Oslo allerede 22.30, er ganske tidlig ute og setter oss inne i cafèn på Colosseum og venter i spenning... Klokken halv tolv er det en halvtime igjen til filmen begynner, og alle inne i kinolokalet blir kastet ut... For nå er det show...

    Den røde løperen er lagt fram og høytallere er satt opp utenfor...
    Tusen mennesker samler seg rundt den røde løperen og StarWars musikken begynner å drønne ut av høytallerene... Ut av kinoen kommer 20-30 klonetropper marsjerende... De stiller seg oppover den røde løperen og stillheten brer seg... På andre siden av veien kan man plutselig se Darth Sidious og hans røde Royal Guards...

    Stemningen stiger i det Darth Sidious stiger opp den røde løperen og inn i kinoen... Den onde mannen kommer seg inn i kinoen og klonetroppene marsjerer inn igjen... Dørene åpnes for oss andre, og kinoen blir fylt på nulltid...

    Men showet er ikke ferdig... Nede foran scenen står Cantina Band fra "A New Hope" (I kantinen hvor Obi-Wan møter Han Solo) og er klare til konsert... Vi får høre begge sangene som spilles i Cantina scenen i StarWars. 1000 mennesker klapper med...

    Men pluteslig brytes idyllen... Imperial March begynner og klonetroppene kommer inn i kinoen og jager ut bandet... De marsjerer oppover trappene i kinosalen og står ved faste plasser inne i kinoen... Igjen kommer Sidious, fortsatt sammen med sine Royal Guards men nå også sammen med selveste Darth Maul... Obi-Wan ankommer like etter dem og det utspiller seg en alvorlig lyssverdduell i gangen utenfor salen, som ikke vi får se... Obi-Wan seirer og så begynner filmen....


    Det er de raskeste 2 timer og 24 minutter i mitt liv...

    Spenningen er i høysetet allerede fra begynnelsen hvor drapsforsøkene på Amidala begynner... Jakten gjennom Coruscant er ikke noe annet en fantastisk å skue...
    Publikum klapper hver gang de ser våre helter igjen... Obi-Wan, Yoda, C-3PO, R2-D2, Star Wars logoen... Og de buer når de ser den norske "for lenge lenge siden, i en galakse langt langt vekk"....

    Det er en nytelse og sitte i Colosseum i kveld... Lyden går fra høyre til venstre øre.. Ikke for høyt og ikke for lavt.... Og det sitter 1000 StarWars entustiaster sammen med deg i salen...

    Obi-Wan kjemper mot Jango Fett på Kamino... Helt fantastisk... R2-D2 og C-3PO er sammen slik vi husker dem i den originale trilogien... Alltid uenige...

    Humoren er tilbake... Og ikke minst "I have a bad feeling about this" er også tilbake...

    Vi får se Mace Windu med lyssverdet, i tillegg til et drøss andre jediriddere.... Det er ikke annet en fantastisk og skue...

    Og Yoda, vår egne søte lille Yoda som i denne filmen er fullstendig data-animert... Han viser hvorfor han er den ledende Jedi-mesteren i galaksen...

    Favoritt replikk i filmen: Palpatine: "I love democracy"... Jeg elsker den onde slue mannen....


    Filmen er selvfølgelig dårlig tekstet, men det får vi da leve med... ... Palpatine sier til Anakin: "One day you will be invinsible", oversatt til "En dag blir du usynlig". Man klarer også å tekste Shmi Skywalker forskjellig gjennom filmen... Det står faktisk Schmi Skywalker når Anakin er på Tatooine....


    Musikken er glimrende... Alt er nesten glimrende.... Men kjærlighetsdelen mellom Anakin og Padmè er ikke helt på topp, blei litt mindre bra en resten av filmen...

    Derfor vil jeg gi den 5 av 6...

    Men visningen i går, på Colosseum, er 6 av 6...

     
  12. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    nei...det var jammen ikke så værst det der.


    I trondheim var det bare et irriterende og for langt lys-/lydshow før filmen. Hvordan tør de røyklegge en kinosal før ei visning??
    Jeg satt på rad 4(free of charge) og irriterte med over de grålige svartfargene i starten av filmen.

    Filmen var fin-fin. Ikke mer å si. Noe haltende animering, men det er bare kult at de er så nær det de ikke får til for å fortelle historia.
     
  13. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    rocks my socks
     
Thread Status:
Not open for further replies.