main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Denmark Hvad læser i for tiden?

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Darth-Floyd, Sep 20, 2005.

  1. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg er halvvejs igennem Tatooine Ghost, som Coras anbefalede da vi mødtes i Fantask. Den er ret fed. Jeg har også lige købt Shatterpoint, så vi kan komme videre i vores Trivia ;)
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    PT læser jeg "De nøgner træer" som tvungen skolelæsning. Den sidste tegneserie jeg læste var del2 af Batman HUSH. Naturligvis på engelsk. Den danske vesion er jo til grin med sit ubruglige pocketformat. En skændel for en så god serie.
     
  3. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Er næsten lige blevet færdig med The Cestus Deception og er nu gået i gang med at læse Darth Maul Shadow Hunter, som indtil videre er ok.
    Cestus var også en ok bog.

    Tatooine Ghost er en rigtig fed bog, Pink :)
     
  4. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg er starter forfra på Stephen Kings Dark Tower serie i forbindelse med udgivelsen af de tre sidste bøger.
    Indtil videre er jeg kun kommet i gang med den allerførste - The Gunslinger.
     
  5. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg kan vist højest strække mig til den nye Jumbobog og avisen for øjeblikket.:(
     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg glemte at nævne at jeg også læser lidt i Batman versus Predator!
    Endnu et af mine antikvariatfund - 30 kr.
     
  7. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    jeg har lige læst elianden og skal nu i gang med ridder jernhøg serien (begge skrevet af david eddings og er 2 sammenhængede serier)
    tror de sidste tegneserier jeg har læst har været nogle af dem på tegnebordet...
    får mig sjældent taget sammen til at læse tegneserier da jeg synes de er for hurtigt overstået... en bog tager alligevel et par timer eller mere efter hvor tykke og hvordan de er skrevet, hvor i mod en alm tegneserie kan jeg ikke få til at tage længere tid en 20-30 min at læse.
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Min kæreste købte den nye Peter Madsens serie "Historien om en Mor" for 150 eller mere. Det er en meget flot serie billedemessigt, og den er i hardcover, men hun fik den læst på ca. et kvater eller mindre.
    Det er også Sin Citys svaghed. Det er en utrolig fed serie, men den er hurtig læst pga. tegneren og forfatteren(frank miller) elsker at lave splashpages, hvor 1 frame fylder en hel side (eller måske 2 sider slået ud). Det er meget fedt i klimatiske scener, men når hver 3. side er splashpage bliver det lidt belastende, og det er tydeligt at det er nemmere for tegneren at lave en splaspage med 1 stort billede, end en side med flere små.
    Da Frank Miller lavede Dark Knight 1 brugte han ikke splaspages nær så ofte, og den virker også en del mere "tung" på den gode måde.
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg er lige blevet færdig med ROTS romanen og læser nu Harry Potter og Flammernes Pokal. Tænkte at jeg hellere måtte nå at læse den før filmen kommer denne gang.

     
  10. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    historien om en moder lånte jeg på biblioteket med det ene formål at studere måden det hele er malet på... selve historien kender man jo til hudløshed
     
  11. Darth-Meow

    Darth-Meow Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 3, 2005
    En masse ting for skolen og lidt Transmetropolitan. Desuden Andrew Fox: Fat white Vampire Blues.
     
  12. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg "gik død" på Shatterpoint da jeg havde fundet svaret til triviaen. :(

    Nu læser jeg The Chronicles of Narnia. Den er ret fed, jeg læste et par af bøgerne dengang jeg gik i skole, men aldrig i kronologisk orden.

    Og så har jeg lige købt Vinden i Piletræerne. Jeg var godt klar over at Pink Floyd havde opkaldt deres debutalbum efter en karakter fra denne bog, men at det ligefrem var et kapitel var jeg ikke klar over :) "Fløjtespilleren ved porten til daggry" - "The piper at the gates of dawn"
     
  13. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Er lige gået i gang med Shatterpoint - må se om jeg synes bedre om den end Jer andre...

    Har lige læst Darth Maul - Shadow Hunter og Republic Commando - Hard Contact, begge to ret ok bøger...
     
  14. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg syntes også Shatterpoint var meget svær at komme i gang med og lige så svær at fortsætte.
     
  15. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg er lige gået i gang med "bog 2" i Chronicles, The Lion, The Witch and the Wardrobe klassikeren som startede det hele og som også har været filmatiseret flere gange, både som tegnefilm og "live action".

    Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om Shatterpoint (eller det jeg nåede at læse)? Den må få chancen en anden gang, lige som "The Mandalorien Armor" som jeg er startet på mindst tre gange :(
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Coras - Darth Maul - Shadow Hunter har jeg også læst. Den var jeg ret begejstret for, utrolig fed slutning.
     
  17. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hvis du vil vide mere om I-Five, den gæve robot, er han med i Medstar bøgerne og vist også i den kommende Coruscant Nights serie. :)


    Og så er jeg også begyndt at bladre lidt i Labyrinth of Evil.
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg blev endelig færdig med de nøgne træer i en fritime i dag. Så kan jeg fokusere på at læse den roman vi har fået for i engelsk i stedet Angelas ashes. Umildbart ser den faktisk udemærket ud, men nu har jeg også en svaghed for at læse om katolikers usle liv [face_devil]. Er der nogen der kender den?
     
  19. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Desværre Par, den kender jeg ikke.

    Jeg har også Labyrinth of Evil stående på hylden, nu da den er kommet som paperback. Så ingen spoilers Coras :D
     
  20. Lord-Hruder

    Lord-Hruder Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 16, 2005
    Genlæser i øjeblikket en bog der hedder Devils Apocrypha, There are two sides to every story, ret fed bog som en wannabe satanist goth anbefalede mig at læse.
     
  21. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Er blevet færdig med Shatterpoint (lidt tid siden efterhånden) og læser nu til forandring noget andet end Star Wars.

    Er gået igang med at læse Jordens Søjler (Pillars of the Earth) af Ken Follet - rigtig fed bog på ca. 774 sider. Er næsten færdig (startede for en uge/halvanden uge siden).
     
  22. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    jeg er så gået lidt i barndommen og er i gang med at genlæse "løvindens sang" og "de uddødelige" for jeg ved ikke hvilken gang.. tror det er 13 og 8 gang eller sådan noget... kan dem næsten uden ad, og de har været min yndlings serier lige siden jeg læste dem for første gang som en lille pige på 11 år. og når jeg har læst de 2 serier vil jeg for 2 gang læse "de svages beskytter"
    det er 3 serier der foregår i det samme univers, hvor hovedpersonenerne i den første serie er bipersoner i den næste og så videre.
    glæder mig til at få fingerne i den 4 serie der lige er ved at udkomme for tiden.
     
  23. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    I nat drømte jeg at jeg læste Narnia for første gang. Jeg fandt den mere spændene end jeg havde forestillet mig, og begyndte at glæde mig rimelig meget til filmen.
    Så vågnede jeg :(
     
  24. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Har læst bøgerne, og glæder mig usigeligt til filmen. :)

     
  25. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    læste narnia for første gang for 1½ år siden... føler mig snydt over at jeg aldrig har læst den før

    noget helt andet er at den anden engel er en ret fed scifi bog. den satte i hvertfald gang i nogle tanker ved mig