main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Hvem synes du skal spille Darth Vader i EP3?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Mr_Mundi, Mar 18, 2003.

?

Hvem synes du skal spille Darth Vader i EP3?

Poll closed Mar 25, 2012.
  1. Hayden Christensen

    28.6%
  2. Dave Prowse

    71.4%
  3. Lou Ferrigno

    0 vote(s)
    0.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EXODUS01

    EXODUS01 Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 25, 2002
    Min ønske slutscene i Episode III (som det ser ud til at der faktisk er mulighed for sker) er at Anakin træder ud af skyggerne / mørket i komplet Darth Vader kostume og giver en eller anden sej og ond ordre.

    Så vidt jeg har kunnet læse mig til har Lucas har afsløret at James Earl Jones stemme vil blive brugt i ca. de sidste 5 minutter af filmen.
     
  2. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Vig bort, onde spoilere!
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    mmmm... det kunne være ret sejt.

    Jeg kunne dog godt tænke mig at det måske ikke blev så udpenslet at det var Anakin som var blevet til Darth Vader. Hvis GL skal bevare overraskelsen (for folk der ikke har set OT først) ved at DV er Lukes far, så kunne Episode 3 ende med at Anakin bliver besejret af Obi-Wan og tilsyneladende dør.

    SÃ¥ dukker kejseren op senere og introducerer sin nye apprentice... Darth Vader.
    Uanset hvad der sker så skal det nok blive cool.

    Eller måske er den korrekte rækkefølge at se den i 4,5,6,1,2,3?
     
  4. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg vil mene at lige meget hvordan de vender og drejer 3éren, vil den bedste rækkefælge være:

    4, 5, 6, 1, 2, 3.

    Ligesom du foreslog. Jeg tror, at se dem fra 1éren vil blive meget forvirrende.
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, man skal faktisk først se OT, for at forstå filmene bedst muligt. Men når man så kender hele historien kan man godt se dem i kronologisk rækkefølge. Men hvis det er første gang man ser sagaen så skal det være med OT først.
     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg ka godt lide Kredes forslag med man ser Anakin tilsyndeladene dø og så Palpy der senere præsentere os for sin nye lærling uden man ved de er de samme.

    Hvis vi for udpenlset at Vader = Anakin i Ep3 vil det stadig langt fra være den eneste overaskelse der vil forsinde fra OT'en. Som det er nu bliver man fks ikke overasket i ESB da man finder ud af at den lille grønne gnom på Deogaba er Yoda. Og Boba Fett's ansigt er heller ikke så mystisk og hemmeligt mere.

    Men man må gå ud fra famillien Lars ved hvem Vader er.

    "He has too mch of his farther in him"
    "Thats what I'm afraid of..."

    Ku selvfølgelig også være de bare generalt var bange for Anakin :D
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Selvfølgelig er de det. Han braser ind og skaber ravage og slutter af med at stjæle deres Droid.
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ja hvorfor tog han egntlig C3PO med? De farmere har da mere brug for ham end han har...?
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    :eek: - sådan havde jeg slet ikke tænkt på det Par! Det er da rigtigt at en del af mystikken bag både Yoda og Boba Fett er forsvundet, og til dels også Obi-Wan.

    Vi får vide af Obi-Wan at Darth Vader myrdede Anakin. Når vi ser Episode 3 så kan det godt komme til at virke som om at Obi-Wan lyver for Luke for at skjule at det egentlig var ham der slog Lukes far ihjel.

    Så for at Obi-Wan ikke skal virke som en rigtig bastard, så kan det godt være at Lucas udpensler at Anakin er Vader.

    EDIT: C3PO er jo Anakins retmæssige egendom, da han er Shmi's eneste familie-arving og måske beholder han C3PO som et minde om hende?
     
  10. EXODUS01

    EXODUS01 Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 25, 2002
    Jeg tror at følgende sker.

    Obi Wan kommer til at forårsage Padme/Amidalas død eller Palpatine får Anakin til at tro det. Der kommer en duel mellem Anakin og Obi Wan hvor Obi vinder og næsten dræber Anakin eller smider ham i en magma eller syre ting så Anakin bliver nødt til bruge sin Vader dragt.

    Men det er jo kun gætterier. Uden tvivl bliver Episode III fed.
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja det er sandsynligt, men jeg tror mere at det er Count Dooku som Anakin tror har slået Padmé ihjel. Det er hun selvfølgelig ikke, hun skal jo opfostre Leia på Alderaan, Leia kan jo huske hende i ROTJ.

    Anakin slår Dooku ihjel i et vredesudbrud, Obi-Wan prøver så at redde Anakin eller stoppe ham fra at gå over til den mørke side og en kamp udbryder mellem de to. Palpatine sidder i al hemmelighed og styrer det hele...

    PS: Lad os lige slå fast at hvis der er nogen der har RIGTIGE SPOILERS så skriv dem lige i den anden tråd...
     
  12. EXODUS01

    EXODUS01 Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 25, 2002
    Leia husker kun sin mor MEGET svagt. Sandsynligvis dør Padme meget kort tid efter at børnene er født og Obi Wan sender dem til Alderaan og Tatooine for at blive opdraget af Bail Organa og Owen Lars. Derfor er jeg uenig med det om at Leia bliver opdraget af sinmor på Alderaan.

     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg forstår godt dit synspunkt, men der er bare det problem at Anakin højst sandsynligt ikke ved at han har fået børn. Ellers ville han nok have ledt efter dem, og at gemme Luke hos Anakins stedsøskende på Tatooine, ville nok ikke have været så smart (specielt under navnet Skywalker), hvis Anakin aka Vader vidste at Luke og Leia fandtes.

    Der går kun 2 år mellem Episode 2 & 3. Leia kan simpelthen ikke nå at blive gammel nok til at kunne huske noget som helst om sin mor, det er de færreste der kan huske noget fra da de var 1 år gamle, selv om det er svage minder. Hun kan dog huske at Padmé var meget smuk og meget bedrøvet. Du har nok ret i at hun dør før Leia vokser op, nok mens hun stadig er meget lille. Jeg tror ikke at vi ser hende dø i Episode 3.

    Men derfor kan Anakin jo godt tro at hun er død.

     
  14. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Er vi sikre på at det er Padmé, som leia kan huske? Kan det ikke være hendes adoptivmoder som hun husker? Godt nok spørger Luke om hun kan huske "her real mother", men hvor får vi at vide at leia er adopteret? Dette har været debateret på "epi3 SA" forummet, og der er stor uenighed om dette emne :D

    Jeg blander mig hermed udenom diskusionen(ups, for sent) og vil ikke citeres yderligere :D

    EDIT: hiske/ huske, who cares :D
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det kunne det jo godt være i teorien, men det ville jo ikke være særlig godt filmisk arbejde så.
    Lidt af et anti-klimax hvis Leia fortæller om en ligegyldig adoptivmor som vi adrig har set.
    Hele den del af samtalen hun har med Luke, ville miste sin betydning. Leia ved godt at hun er adopteret, ellers ville hun jo svare 'hva?' når Luke spørger om hendes rigtige mor. Så at bringe to adoptiv mødre ind i historien ville mildest talt være meget mærkeligt.

    SÃ¥ nope, det tror jeg er ret usandsynligt.
     
  16. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Fandt lige det her på et andet board :D

    Among those who think Padme will not die in Episode III, the most common argument is that Leia remembers her in Return of the Jedi. Therefore, they argue, she must have been a few years old, older than the infant that will be shown in Episode III.

    However, this assumption is imposing a real-world rule on a series that takes place in an imaginary world. There's nothing in a galaxy far, far away that establishes that a child has to be a certain age to have the memories that Leia does. So Leia's memory is not an indication of her age when Padme dies. Lucas may or may not kill her off, but her death will not create a continuity error.
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    There's nothing in a galaxy far, far away that establishes that a child has to be a certain age to have the memories that Leia does

    Det synes jeg er et lidt svagt argument.
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
  19. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Tja, men " vi ved det ikke..." ;) ( citat : P Nyrup :D )
     
Thread Status:
Not open for further replies.