main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

I natt jag drömde något som...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by JediLynx, Mar 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag vet att jag inte är den enda här inne som har skumma, spännande och totalt utflippade drömmar. Inget fel i det! Här har ni chansen att dela med er av era nattliga äventyr. Så ta chansen att förbrylla, förtjusa och förfära! Och bli utsatt för lite härlig drömanalys från alla andra...

    Vem vill börja? :D
     
  2. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Vad sägs om denna fina dröm jag för två nätter sedan?

    Det började med att jag stod och tittade mot en mörk skog. Det var kallt och på marken låg det snö. Plötsligt ser jag en mörk skuggfigur i skogsbrynet. Jag tar fram ett gevär och försöker skjuta figuren. Då försvann den, den var helt borta.

    Direkt efter det springer jag plötsligt genom en kyrkogård och håller ett barn i min hand. Vi är jagade av något okänt. Så rundar vi en av gravarna och jag säger till barnet att här ska vi ta oss ut eftersom förtrollningen är svagast. Vi hoppar förbi en av gravarna och så förvandlas landskapet till en grön skog som lyses upp av dagsljus. Drömmen slutar med att jag håller om det gråtande barnet och säger "jag kommer alltid finnas här för dig".

    Jung skulle ha älskat denna dröm ;).
     
  3. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Jag drömde en Star Wars dröm för inte så länge sedan.

    Den började med att jag var Amidala och gick omkring med Anakin på nån slags teater. Vi gick in bakom scen och gick in på dam toaletten. Där ståd det några och snackade skit om mig och jag blev jätte ledsen och sprang ut.
    Då blev jag plötsligt Anakin, och jag blev fångad av Jabba the Hut. Då kom Obi-Wan för att rädda mig, och plötsligt blev jag Obi-Wan istället!
    Jabba the Hut sa att jag var tvungen att göra ett slags prov. Bib Fortuna lyfte upp mig i armarna och Jabba lyfte upp mig i benen. Och så började de att skruva mig åt var sitt håll ( ungefär som "tusen nålar" fast med hela kroppen).
    Sen vaknade jag...

    Det var en väldigt rörig och konstig dröm!
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Den senaste jag kommer ihag sa var jag Luke och gick omkring med Vader pa Endor och gullade med rosa ewoker.

    Sen nar jag lag under en buske sa dok kejsaren upp, och Vader sa at mig att konfrontera honom, ingen aning om hur det gick, for sedan befann jag mig i Pearl Harbour och holl pa att dyka bland alla de sjunkna krigsskeppen dar, jag var tvungen att hitta nagot.
     
  5. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Rosa ewoker. [face_laugh]
    Kul!
     
  6. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    En gång drömde jag att Anakin, Amidala, Obi-Wan, Vader, Qui-Gon, Panaka och Luke stod i på en äng med massor med fåglar och sjöng REM´s låt "Shining happy people" (eller vad den nu heter).
    Men de sjöng så falskt att fåglarna sprängdes och dog. Luke började att skratta och rulla sig i de sprängda fåglarna. Plötsligt blev han en hund och jag började drömma att jag var ute och gick med min hund ute i en skog. Men det är en annan historia.

    Jag måste säga att jag drömmer sjuka drömmar ibland...
     
  7. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Haha!

    Du hade nog sett shrek för många gånger :)
     
  8. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    det var faktiskt natten efter att jag sett den... :)
     
  9. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    jag drömde om får inatt... Inget konstigt med det, men när jag vaknade låg mitt får Isabelle bredvid mig på kudden. Skumt.
     
  10. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Problemet är att man oftast drömmer om kompisar eller lärare eller nåt och att drömmen därför tappar udden om man ska förklara den för någon utomstående.

    Jag ska skynda mig till sängs så att jag kan drömma någon riktig knäsvagardröm.
     
  11. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Hoppas att du drömde sött, Rep!

    Jag hade en riktigt otäck mardröm i vintras... Aragorn och Arwen stod i mitt rum med en barnvagn med deras lilla mini-Strider i och tittade på mig när jag sov. Jag låg och låtsades sova för att försöka höra vad de sa, eftersom jag visste att de pratade om mig men jag lyckades aldrig höra något. Dessutom var jag jätterädd att de skulle upptäcka att jag var vaken.

    Skrämmande va? Aragon med barnvagn... [face_shocked] [face_laugh]
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag satt och konfererade med en massa manniskor pa JC har, det roliga var ju att de sag ut som sina ikoner, men jag kommer inte ihag vad vi pratade om.

    Varje gang jag drommer om JC sa sitter alla runt ett bord och pratar, jag tror aldrig jag har dromt om att nagon faktiskt gor nagonting.
     
  13. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    hehe, det kanske beror på att vi aldrig gör något vettigt här inne. ;)
    Jag brukar också förknippa olika personer med deras ikoner...

    Error: Only 1 messed up post per minute is allowed.
     
  14. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Inatt drömde jag att jag gav Helge Skoog ett exemplar av Liftarens Guide Till Galaxen, varpå han rev ut bokryggen och sa att Douglas Adams var en bra författare. Sedan slutade drömmen.
     
  15. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Ja, men det är väl typiskt Helge....

    Jag har drömt en del tokigheter, men det är mest om folk i skolan och så som inte är så kul att berätta. Men jag var i Bjärnum i helgen och sov på en madrass på ett golv i ett vardagsrum. Jag vaknade till av att en kompis mobil ringede och det tog mig en väldigt lång stund att fatta åt vilket håll jag låg....Jag tyckte det var kul iallafall.
     
  16. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Min första post här! Hurra!

    Jag drömde för några nätter sedan att jag såg AOTC. Det hela började med att Ani (Ja, han var inte en dag äldre än i TPM) och Amidala var ute och åkte över Naboo i Hennes skep. Dom skulle på picknick om jag inte minns fel. Ja, ursomhelst så störtade skepet helt utan anledning ner i skogen och plötsligt var de två fångade i Jabbas palats på tatooine. Dom började tortera Anakin och så började han gråta och sen dog han. Sen åkte Amidala tillbaka till Naboo och gifte sig med den halvuxna Anakin.
     
  17. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Välkommen hit! :)
     
  18. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Om någon kan få klarhet i den här drömmen som jag hade för ett tag sedan så skulle jag vara ytterst taksam...

    Jag och Lenny Kravitz åkte skateboard och åt prickigakorvmackor i en liten vindslokal med en funbox och en jättemini quarterpipe. (en låda med sluttande kanter och sedan en halv miniramp) Lenny lärde mig hur man gör en rock'n'roll och jag lyckades göra en rock'n'roll to nose manual... den var inte snygg men den fungerade...

    Det skumma med drömmen är att jag kan göra en rock 'n' roll utan problem... varför lärde Lenny (som inte ens åker skateboard vad jag vet) mig det? Gillar Lenny Kravitz prickigkorv mackor? Varför bygger man en miniskatepark i vinden på ett hus?



     
  19. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det är min starka övertygelse att Lenny linkade med dig mentalt medans du sov. Allt ingår naturligtvis i en konspiration mot världens ordning. Lenny och alla andra gamla rockare börjar ju bli aningen omoderna nu och deras undertryckta vrede mot den värld som svek dem är anledningen till din dröm!

    Det var väl enkelt!?

    Kan någon förklara min dröm? (anledningen är inte att jag har sett trailern för många gånger)
     
  20. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Åh, tack för hjälpen, SkywalkerX! Så måste det vara... att jag inte förstod det direkt!!!

    Din dröm... Det låter som om du läst det första utkastet på manuset som George hade... det var efter det som de plockade in en annan manusförfattare för att hjälpa honom...
     
  21. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Är det några fler som vill ha era drömmar tydda av mig?

    Kan man läsa det där utkastet nån stans? Och varför kunde de inte ha mig till att hjälpa honom? Jag kunde skriva jättefina konspirationssaker!
     
  22. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Att anakin dör och sedan är äldre tycker jag känns väldigt mycket Arkiv-X... Finns det inte en konspiration bakom det så.... Hmm... YODA!!! Det måste vara han som ligger bakom det!
     
  23. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Självklart finns det en konspiration bakom(det finns det alltid). Frågan är bara hur vi ska avslöja hjärnan bakom att tydligen förvirra oss genom våra drömmar.
     
  24. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Hmm... Om vi låtsas att vi sover så kanske vi kan gillra en fälla när de försöker plantera drömmarna....
     
  25. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Bra idé. Men jag anar att de är bättre än så... Finns det ingen annan här som kan hjälpa till lite? Andra drömmar här verkar också vara tydliga offer!
     
Thread Status:
Not open for further replies.