I natt jag drömde något som...

Discussion in 'Sweden' started by JediLynx, Mar 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    I natt så drömde jag att Harry Potter and the Goblet of Fire skulle gå på TV. Jag var jätteglad för det med sedan visade det sig att det inte var hela filmen som sändes, utan de visade typ en kvart, sedan var det en kvart när det inte syntes något alls och så fortsatte filmen en bit till. Detta hade de gjort eftersom de inte fick visa filmen innan den haft premiär på bio.

Jag blev sur över att de inte visade hela filmen och gick och gömde mig under täcket i min säng. Dessvärre var det massa elaka människor i mitt rum som förstörde och snodde mina SW-prylar. Jag vågade inte krypa upp ur sängen och säga till dem. Men sedan kom Harrison Ford och jagade bort dem. Då blev jag glad och kröp fram och bad att få hans autograf på min Han Solo-actionfigur.

Det var en konstig dröm.
  2. Charlii Jedi Knight

star 3
    Jag drömde om att jag såg det första avsnittet av den nya SW-tvserien. (kan möjligtvis ha börjat som att jag läste ett nytt Republic-nummer) Iaf. så utspelade det sig precis efter RotS, när runt hundra överlevande jedier hade ett möte på Coruscant för att bestämma vad dom skulle göra nu. Sen kom Vader insmygande och påstod att han hade blivit skadad när klonsoldaterna anföll honom, han var fortfarande lojal mot ordern. Naturligtvis så trode alla på honom, ända fram till att han började hugga ihjäl folk... Sen blev det fullt kaos som slutade i att Vader, nu utan hjälm och endast en liten andningsmask, sprang ut därifrån och ramlande ner i en pool på bakgården. Sen kom en liten hund simmande fram till honom och slickade honom på näsan.

Sen vaknade jag och insåg att jag hade försovit mig...

/Charlii
  3. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Natten till fredags så drömde jag att Boba Fett jagade mig runt omkring ett visst labyrintliknande studentbostadsområde i närheten av där jag bor.
  4. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag drömde att jag var ute i Stockholms skärgård, och såg en rysk ubåt eskorteras ut ur Stockholm av den Svenska Marinen.
    Sedan befann jag mig inuti ubåtens torn, som förvandlades till inuti ett trafikflygplan som lyfte på väg till USA. Sedan drömde jag att jag var i USA och handlade billiga Star Wars-leksaker tillsammans med Cobblestone.
  5. emilsson Chosen One

star 6
    Morgonen efter SW-maratonet hade jag en förtjusande skum dröm där R2 eller 3PO skulle resa inkognito (båda var med, men jag minns inte vilken av dem som behövde/ville vara anonym). Därför förklädde sig den ene till gudinnan Droida.
  6. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag hade en väldigt förvirrande dröm, det jag framförallt kommer ihåg var att jag hade en rosa klänning med vita prickar och att ordet klänning hade försvunnit ur svenska språket och blivit ersatt av "slipsbukett". Många gick runt och sa att jag hade en vacker slipsbukett på mig.
  7. Rogue_Fan Jedi Master

star 4
    I natt träffade jag två jättesnygga tjejer som ville spela klädpoker med mig. Till deras stora glädje och överraskning gick jag med på det, sen vaknade jag... [face_liarliar]
  8. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Först drömde jag att jag läste en seriestrip med en elefant som hette Greedo. Jag visade det för en kompis, som var Star Wars-fan i drömmen (men som inte är lika fanatisk i verkligheten).
    Sen drömde jag att jag åt pasta som var gjort av Durge-lego. Legot hade kokats mjukt på något speciellt sätt så att man kunde äta det. Ingen gillar Durge så det gjorde inget att jag åt upp honom. :D
  9. Kaia Jedi Knight

star 2
    En konstig dröm som innehöll nåt om ett slott och att jag inte kunde komma därifrån medan en mörk röst kacklade.

Jag skojar inte. Det låter som taget från nån billig såpa men jag drömde det. [face_laugh]

10. Rogue_Fan Jedi Master

star 4
    Jag drömde om Darth Vader i natt. Anakin var inte DV konstant utan bytte om till honom när det behövdes, ungefär som Stålmannen. Några mer konkreta detaljer kommer jag tyvärr inte ihåg.
  11. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag drömde att jag träffade George Lucas. Jag konfronterade honom om den nya Star Wars-DVD:n och han blev överraskad, för han hade ingen del i den.
  12. Jedi_Sith_CHAN Jedi Master

star 1
    Jag drömmer sällan Star Wars drömmar. Jag drömmer pussel.
  13. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag drömde att jag besökte Darth Vader's sjukvårdsteam. De bestod av ett par vanliga dumma sjuksköterskor och en åldrad gammal tekniker. Konstigt nog var de inhysta i en liten del av Nada på KTH. De hade ett par rum fullt med reservdelar i alla hörn. Jag fick aldrig se Vader själv, för han var deppig och ville inte bli störd. Han hade varit så länge. Vi diskuterade olika presenter man skulle kunna ge honom för att få honom på bättre humör, bl.a. kom vi fram till att Vader visserligen gärna ville ha saker som tillhört Padmé en gång i tiden men det skulle bara göra honom deppigare.
    Sen fick jag chans att fingra på hans ljussabel (jag är ju DL :rolleyes:). Den var av Lego. :)
  14. Jedi_Sith_CHAN Jedi Master

star 1
    Man kan inte få alla sina drömmar uppfyllda....

Jag drömde att jag var i ett huset jag som i, jag gick upp och började pyssla med saker i huset. Samtidigt som jag pysslade med saker i huset, tänkte jag; "Jag ligger ju och sover nu..."
  15. Celebrion Jedi Knight

star 3
    Igår drömde jag att ett svenskt filmbolag hade fått den stora äran att spela in Episod VII...
    Jag fick se en av scenerna med en tredje (!) Dödsstjärna och 77 TIE-fighters som man såg de trådar hängde i... Dödsstjärnan såg rätt udda ut också... Istället för en jättelaser fanns ca sju stycken på den och de såg ut som "skjut-änden" av laserpistoler från sci-fi-filmer från 30-talet...
    Det enda jag hör är en av officerarna på DS3 som säger "Vi måste skjuta vingarna av dem!"...
    Sen vaknar man och inser att ens första SW-dröm var en riktigt bisarr en...
  16. Jedi_Sith_CHAN Jedi Master

star 1
    Man kan inte lyckas första gången. Jag har haft otur, och drömmer inget om Star Wars som jag kommer ihåg.
  17. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Ännu en Star Wars-dröm.

Jag drömde att jag var på någon slags preview eller premiär av Episod 3 där George Lucas och Ewan McGregor var närvarande. Men först fick vi se en helsjuk alternativ film som hade helt annan handling. De sålde DVD:n till den riktiga filmen i lobbyn innan de visade den, och jag köpte på mig den. Sen blev jag sur efterråt för att filmen var riktigt usel, och de hade lurat mig att köpa filmen på DVD utan den alternativa versionen så jag kunde inte göra en fanedit.
  18. Jedi_Sith_CHAN Jedi Master

star 1
    Hmm...det låter som om du är intresserad av att möta George Lucas och Ewan McGregor samt att du vill köpa Episod 3 på DVD (Eller så har du Episod 3 på DVD men saknar den alternativa versionen).
  19. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag vill inte alls möta dem, tja.. kanske för att få GL's autograf på min poster. Det skulle inte tjäna mycket till att prata med dem. GL har "lost it".
    Jag har Episod 3 på DVD.. skaffade den mest bara för att jag ville göra en fanedit av den som inte suger.
  20. Queengodess Force Ghost

star 4
    Jag har inte drömt om Star Wars, men väl om ObiAnne. Jag gick på auktion med henne och hon var en blandning av sig själv och Joakim von Anka. Hon hade massor av pengar, men de var i miljonsedlar så jag var tvungen att gå till banken och växla dem åt henne. Kassörskan ville inte ta emot dem för att de såg ut som monopolpengar men jag visste att om jag bara fick prata med bankdirektören så skulle han fixa allt - för det var ju äkta miljonsedlar. Kassörskan blev arg och började skrika i överljusfart (den här biten förstod jag inte, men så var det) så att allas trumhinnor sprack och så hade vi en catfight. Vet inte om Johanna någonsin fick ropa in sina CD-skivor (som måste ha varit mycket dyra om hon behövde flera miljoner för att göra det.)
  21. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    För att par nätter sedan drömde jag att det var i maj nästa år och jag och lite blandat folk åkte till Los Angeles. Men det var inte C4 vi skulle gå på, utan premiären av Ep III. Problemet var bara att eftersom vi kom till LA så sent hade vi problem att skaffa biljetter, för köerna utanför alla biografer var jättelånga. Därför försökte vi muta folk att köpa biljetter år oss, men det funkade inte. Sedan tappade jag bort alla människor och hamnade i en utställningslokal som var full med EP III-spoilers. Det var läskigt.
  22. emilsson Chosen One

star 6
    Inatt drömde jag att FFS seglade med Bergs båt till Antarktis. Väl där diskuterade vi huruvida torskar vid Arktis känner när deras släktingar vid Sydpolen dör.
  23. Queengodess Force Ghost

star 4
    Inatt drömde jag om Vader och Kejsarens om fluffade runt i en sommarstuga och försökte få Luke att gå över till den mörka sidan. Det vill säga, Kejsaren försökte, men Vader jobba hårt för att få Luke att fly och engagerade bland annat sin son i en låtsasduell där han sprang omrking och skrek ansträngda hot för att Kejsaren, som satt inne i sommarstugan, skulle tro att han verkligen ville besegra Luke. Trots att Vader hela tiden hade mask på sig lyckades han ge Luke en puss på pannan när han till slut lyckades övertala Luke att ge sig iväg och lämna Vader med Kejsaren. Vader gömde sig bakom lite högt gräs, men den listige Sidious ropade på honom, och var ganska sur över att Luke hade flytt. Han zappade Vader, och tänkte avrätta honom, men Vader körde en lång harang om hur lojal han alltid varit, och hur ingen tjänat Kejsaren lika väl som han...

Det var en väldigt underlig dröm eftersom jag hela tiden bytte perspektiv. Ibland var jag Vader, ibland Luke och ibland mig själv som trodde att jag satt och läste ett fanfic...
  24. Dementis Jedi Padawan

Jaha, då ska "nykomlingen" berätta om en kul dröm, fast den var mest konstig (är sjuk).

Hade den igår och den är väldigt suddig nu.

Here we go:

Platsen: ett STORT fyrkantigt vitt rum med fyrkantiga vita spetsiga skyskrapor.

Befolkningen: Alla är vita fyrkanter (jag med), tänk lena sockerbitar med en svart botten(?).

Det hela handlade om att jag svävade runt (som alla andra) och försökte gömma fyrkantiga små guld-
    bitar i ett litet fack nere i vänstra hörnet av rummet (som för övrigt är jättestort, innevånarna vet inte ens om att dm bor i ett rum). Sedan försökte jag hindra alla som ville ta en bit.

Wierd huh?
  25. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag drömde att jag träffade GL och hans fru (han har ingen i verkligheten), och jag och några vänner anordnade så att han skrev autografer under en byggnad som mest kan beskrivas som en stor klätterställning. Jag smetade på något konstigt på armen så att hans signatur skulle tatueras in när han skrev den, men han ville inte göra det. Efter en dag med autografskrivande så ville han inte heller skriva några åt oss som hade organiserat det hela.
Thread Status:
Not open for further replies.