main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Indiana Jones

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, May 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg tænkte at vi kunne bruge en tråd til at diskutere, hvad jeg synes er den anden bedste filmtrilogi nogensinde... Manden med hatten og pisken... Indiana Jones. Min yndlings filmhelt... :cool:

    [image=http://www.tegnebordet.dk/arkiv/585-39195-sunbig.jpg]

    SÃ¥ hvilken film er jeres yndlings?

    Min er Raiders of the Lost Ark.

    Specielt action-scenerne revolutionerede action og eventyr genren i amerikansk film. Og så har den én af filmhistoriens fedeste scener... I ved godt hvilken én jeg taler om. Jep, den hvor Indy nonchalant skyder Araberen med det store sværd. Det er vildt sjovt og samtidig rigtig sejt.

    Guide til de bedste Indy sider på nettet:

    www.theraider.net - Absolut den bedste fansite af dem alle.

    www.indyfan.com - En af de aller-første fansites, er ikke så aktiv længere desværre

    www.indygear.com - Hvis du mangler den perfekte hat, pisk, skjorte, taske - alt Indys klassiske udstyr.
     
  2. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg må da indrømme, at jeg også syntes de film er for koool!

    Karakteren Indy er for super sej. En intellektuel hårdkogt actionhelt, med et halvbarnligt glimt i øjet.

    Og er der nogle af jer, med hånden på hjertet( :p ), der kan sige, at de aldrig har stået og sagt: "Galimaa, galimaa..." -og taget hånden op til en andens hjerte?

     
  3. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg tilslutter mig jer andre. Indy er for sej!

    Hvilke andre film har samme mix af spænding, gys, action, mystik, nazier, onde skurke og ulækre krible-krable dyr... :D

    Min favorit er også "Raiders of the lost ark".
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Indy er for sej, jeg kan specielt gode lide karakteren fordi at han er en super actionhelt, men samtidig meget menneskelig.

    Han har f.eks en fobi for slanger, han siger ikke altid det rigtige på det rette tidspunkt, og det virker altid som om at han er i rigtig fare, og ikke bare totalt overlegen når han slås. Ind i mellem får han også en ordentlig gang tæsk.

    Jo Tk- har tit stået og chantet Calimaaar shuck-ti-dæææ og ladet som jeg havde et dunkende hjerte i hånden. Det er forresten også en cool scene :D .

    Hvad er din yndlings scene i Raiders JN327?

    Mine er jagten på markedspladsen og da Indy jagter Nazi lastbilen.
     
  5. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg kan ikke huske nogen specifik yndlingsscene, andet end måske der hvor aben laver/siger "Sieg Heil" og ham nazien hilser tilbage... :D

    Her er et lille billede af ham:
    [image=http://www.theraider.net/films/raiders/gallery/makingof/mo_51_tn.jpg]

    Men en af mine favorit replikker er Belloq der siger:

    "So, once again, Jones, what was briefly yours is now mine"

     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Min yndlings scene er helt klart i Radiers hvor han slås med ham den fede skaldede nazit på flypladsen. Nazisten sidder og hygger sig ved sit lille bord, og opdager at han endlig for chancen til at banke nogen så han ta'r glædeligt skjorten og kasketten af, og går glædeligt hen imod flyet. LoL!! Sadist.
    Og især der hvor Indy går amok og giver ham 4-5 megaslag i hovedet mens han brøler op, der taber nazisvinet lige masken et par sekunder. haha jeg har spolet tilbage for at se den scene igen og igen! Nok den fedeste/sjoveste nærvekamp i filmhistoren!
    [face_laugh] [face_laugh] [face_laugh]

    Jeg ka godt li at nazisterne er så latterligjort og har samme fightingskills som stormtroopere. Ikke alt det der gejl med nazister også var en slags mennesker som Schindlers Liste prøver at prange os på.

    Og ja, mig og en af mine venner har også "revet hjertet ud på hinanden" et par gange ;)

    EDIT: Haha! Anden fed scene i Raiders. Der hvor han slås med nazisiter i lastbilen og han for en af dem til at grine med sig og i et kort øjeblik tro de er venner inden han bliver sparket ud af vogen. YEAH!!

    Og hvad sker der lige for det kølergitter på lastbilen? Det er jo blødt som spagetti, er det en hentydning til at tyske biler er noget juks eller hva? :D
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    He he ja den er cool! Spielberg fik lige listet ind at han synes at nazisterne var en flok aber :D

    Belloq har nogle rigtig fede replikker, feks. da de spærrer Indy og Marion inde i slangehullet...

    Belloq: 'Who knows, maybe in a 1000 years, even you will be worth something'

    Indy: 'Ha ha haa... ***********'

    EDIT: Ja den scene er for fed Par! Specielt at ham den store falder for det gamle trick, da Indy kigger ned på hans sko, som om at hans snørebånd er gået op... Han er virkelig ikke for kløgtig. Det er også fedt at Indy slås så 'dirty' han er ikke for god til at pørve at få fat i sin gun, sparke i skridtet, bide eller kaste sand i øjnene på sin modstander. Jeg synes at det gør det hele lidt mere realisktisk.
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg melder mig også under fanerne i Indy-klubben. De film er for fede :D

    Min ynglingsfilm er også Raiders of The Lost Ark. Jeg må dog sige, at jeg også godt kan lide Indiana Jones and the Last Crusade. Ikke fordi handlingen er vildt god, men fordi samspillet mellem far (Sean Connery) og søn (Harrison Ford) er for sjovt [face_laugh]

    Jeg kan ikke lige komme på nogen ynglingsscene, men den med Indy og den store araber med sværdet, som du nævner Krede, er ikke helt ringe. :)

    Og jeg skal klart have dem når de kommer på DVD. Det bliver et dyrt år :p
     
  9. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    En anden ting jeg godt kan lide er de mange fejl der er i filmen. Det gør den sjovere og på en måde bedre.

    Der er blandt andet flere våben der bliver brugt, som endnu ikke er opfundet på det tidspunkt, og så er der mange andre sjove små-fejl... :D

    Er der forresten nogle der har set R2 og C3PO i "Sjælenes brønd"? Jeg har stirret mine øjne ud men har endnu ikke kunne finde dem... :_|
     
  10. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Nej jeg har også hørt de sq være tegnet på vægene men aldrig selv set det. Nogle her der har?
    Vi kender vel alle sammen godt Obi-wan baren i TOD ikke? ;)
     
  11. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jo, "Club Obi-wan". :D

    Her er de:

    [image=http://www.ozemail.com.au/~mickp/Heirog.jpg]

    Jeg har dog aldrig set dem i virkeligheden... :_|

    Men jeg fandt lige ud af en anden ting.

    I "Raiders" på den tyske ubådsbase er der en 1138 reference. Der bliver på tysk sagt "ein, ein, drei, acht". :D

    Det må jeg tjekke næste gang jeg ser den!

     
  12. Darth_Malignent

    Darth_Malignent Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 2, 2003
    Hey.. Jeg vil nu sige at min yndlings scene er fra jagten gennem markeds pladsen hvor ham manden med sablen udfordrer Indy, men Indy er da ligeglad.. Han pløkker ham bare.. Der knytter sig faktisk en god historie til den scene.. De havde øvet en kæmpe kamp scene hele eftermiddagen og det var stegende hedt.. Så sagde Harrison Ford : "Can´t I just shoot him?".. og de kunne instruktøren åbenbart godt lide...
     
  13. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    kan nu vildt gode lide i last crusade at man får af vide hvorfor han kalder sig indiana...

    de er sq geniale de film...

    faktisk har jeg også altid været vild med indiana jones... læste hele striben af indiana jones jr. da jeg gik i 2 kl :p

    harrison ford har i det hele taget mange seje roller...
     
  14. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    "Fed tråd", jeg må også melde mig under fanerne som Stor Indy-fan. Igen er favoriten "Raiders of ..." og i har nævnt flere af de fede scener, men i har glemt den hvor ham den rundhovede tysker, tror han hedder Tosh eller Toht?, folder sin transportable bøjle ud på en meget dramatisk måde, bare for at hænge sin jakke på den! Nu troede vi lige Marion skulle have et lag tæsk....Det er lidt svært at beskrive scenen,men jeg er sikker på i kender den :D
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    He he, jeg ved præcis hvad du mener Floyd...

    Det er nu ret godt fundet på. Han hedder forresten Toht, bliver det egentlig nævnt på noget tidspunkt?

    Anyways så analyserede vi hele filmen til bunds i 'Film og Tv' da jeg gik i gymnastiet, og det er en pragtfuld film. Lavet efter alle kunstens regler med mange cinematisk visuelle metaforer.

    F.eks da Marion sidder helt alene i baren... pludselig blafrer det levende lys på hendes bord - dvs. hendes liv er i fare.

    Har I også lagt mærke til at da Indy kravler ombord på den tyske U-båd. Siger den tyske kaptajn 'Tauchen das Uboot' - 'dyk ubåden'. Hvad gør Indy? Det er nok den største fejl i filmen... De optog vist en lille scene hvor man ser Indy hænge efter ubåden i sin pisk.... men besluttede at det var der nok ikke nogle der lagde mærke til :D
     
  16. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg kan også godt lide den scene hvor Indy´s pilot sidder på vandflyveren og fisker. Han får lige bid af en stor fisk, så kommer Indy løbende og råber han skal starte motoren, hvorefter han(piloten) efter lidt overvejelse smider stangen i vandet...men det er nok fordi jeg selv er inkarneret lystfisker :D
     
  17. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Jeg er også indy fan, men det er så lang tid siden at jeg ikke kan huske dem. Men kan godt lide slutningen på den hellige gral, der hvor han skal hente gralen i templet.

    Og så den der hvor han kommer ind i det tempel hvor de sætter ild til hjertet...
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Sqda også en nedtur situation at være i. Han har sikkert siddet der og ventet hele dagen og når han så ENDLIG for bid, kommer Indy rendene med 30 indianere efter sig :D Dårlig timet.
     
  19. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    det er der hvor Indy lige er stukket af fra en sten? Ik??

    den er ret griner :)
     
  20. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Nu sidder man som regel ikke HELE dagen og venter på at få bid, men dette kunne meget vel være FISKEN :D

    Intern lystfisker joke..... :D
     
  21. Darth_Malignent

    Darth_Malignent Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 2, 2003
    Den er for grineren den scene hvor han bærer på hende der "what´s her name" og så tænder hun en tændstik for at aflsøre at rummet er fyldt med slanger og prompte puster Indy den ud..
     
  22. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Krede, jeg kiggede lige lidt på www.theraider.net! Det ser spændende ud :) Jeg tror jeg vil bruge lidt tid der, "searching the arcives"
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ja, theraider.net er det bedste sted at finde info om Indy-serien.

    Jeg downloadede demoen til IJ & The Emperors tomb igår, det er godt nok et fedt spil. Slåskampene er vildt sjove. Der er lidt af et Tekken element i det, og Indy kan rigtig mange forskellige moves. Man kan selvfølgelig også bruge pisken, pistole og mange andre ting som man bare samler op, såsom stole, spader, borben osv...

    he he at tæve to fyre med en spade... det er ret sjovt :D
     
  24. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    minder mig om jeg har et oldgammel indy spil jeg aldrig har gennemført
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Er det Indiana Jones and the Fate of Atlantis?

    Det har jeg spillet mange gange... Sig til hvis jeg kan hjælpe.
     
Thread Status:
Not open for further replies.