Indiana Jones

Discussion in 'Denmark' started by Krede, May 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Count_Coras Jedi Knight

Batman: Intimidation er på trapperne.
  2. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Det kan være det er Superman der har stjålet Indiana Jones´s rullestol!
  3. Paratyfus Jedi Knight

star 1
    Hvorfor hedder det foresten "Predators"? De jager jo kun for sportens skyld og ikke for at æde deres bytte. De burde hedde "Hunters".

Vi lader billedet stå et øjeblik...

ps. Nu vi er i gang så:

Aliens > Predators
  4. Count_Coras Jedi Knight

De tænker også på en Freddy vs Jason 2.
    Freddy & Jason vs [indsæt klassisk gyser figur her]
  5. The_Secret_Police Jedi Knight

star 1
    Jeg var godt klar over det med Superman, og derfor tog jeg det frem. 8-}

Hvad bliver det næste? Dødens GAB 8?

6. Paratyfus Jedi Knight

star 1
  7. Count_Coras Jedi Knight

Jeg glæder mig til House Party 4.
  8. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Eller måske "James Bond" 21 :D
  9. Bloody_Nille Jedi Knight

10. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Det er ikke utænkeligt, "Hobbitten" ligger lige for, men det er vel nærmere episode 0 ;)
  11. Franken-Krede Jedi Knight

star 1
    Har I set bag-om-kameraet dokumentarerne på Indy dvd'en? De er satme gode!!! Det er utroligt underholdende, og der er spandevis af Indy trivia som jeg bare suger til mig. Vildt fedt at se hvordan de lavede filmene, og hvor meget snyd der egentlig var indvolveret ind i mellem.

Det fedeste var næsten at se hvordan de filmene min yndlings scene i Raiders 'Truck scenen'. Stuntet hvor han kravler under lastbilen og bliver trukket bag den efterfølgende er flot lavet, da han er under bilen er det selvfølgelig en stuntmand, men det er sørme selveste Harrison der bliver trukket efter bilen!

Flot flot stunt, noget der uden tvivl ville blive lavet med cgi og bluescreen i dag, da det er et meget farligt.
  12. Bloody_Nille Jedi Knight

uhmmm dejlig detajle ^_^

det ser man jo sjældent i dag at nogen offer sig så meget for filmen.. eller der var lidt i LOTR men ikke ret meget
  13. Franken-Krede Jedi Knight

star 1
    Ja, det er helt sikkert et plus når skuespillerne ikke er bange for at lave nogle stunts selv. Det hele bliver lidt mere 'beskidt'. I Indiana Jones filmene er han altid møgbeskidt og blodig i slutningen, det samme er Luke i ESB og John McClane i Die Hard filmene. For ikke at glemme heltene i LOTR. Det gør det faktisk mere spændende og realistisk.

Det er måske lidt det jeg synes der mangler ved prequels, det hele er optaget i studiet foran bluescreen, og det er sjældent at der er nogen der bliver beskidte og tøjet går i stykker. Det virker på en måde for perfekt. Padmé får et par rifter i Ep2, men de bliver aldrig rigtig beskidte eller blodige længere.... :(
  14. Paratyfus Jedi Knight

star 1
    Ja du har ret Krede! Det stirile plastic-look i PT'en har altid småireterret mig. Selv når de ruller rundt i sandet i aranaen er deres tøj stadig pinligt pænt og nystrøjet når de rejser sig igen. Ikke engang deres hår bliver uglet.
    Hvis ILM endelig skulle få noget til at se snavset ud, ville de sikkert bare ta et dirt-tool eller noget og spraye ud på figuren, og håbe på ingen ku se forskel på CGI-snavs og rigtig snavs.
  15. Count_Coras Jedi Knight

Har i set hvordan Leia ser ud efter turen i affaldet? SÃ¥ ren og fin som altid.
  16. Franken-Krede Jedi Knight

star 1
    Ja det er rigtigt nok. Men forskellen ligger i, for mig, at alle rumskibene og tingene ser så flotte og nye ud i PT + at der er ingen der bliver beskidte... i ANH er rumskibene i det mindste beskidte, selvom personerne ikke er.

Det hjælper så også på det at vi ser Owen og Berus rygende skelletter og Poda Babas afhuggede arm.

HÃ¥ber at ep3 bliver lidt mere beskidt.
  17. Count_Coras Jedi Knight

Det er jo en anden tid.
    There hasn't been a full scale war since the formation of the republic.
    Deres skibe bliver ikke brugt nær så meget, og piloterne bliver sikkert sat til at pudse dem i tide og utide.
  18. Franken-Krede Jedi Knight

star 1
    Det er rigtigt, men derfor behøver jeg ikke at kunne lide det [face_mischief]

Nej, min (originale) pointe var bare at det er rart, når man kan se det på folk, at de har været gennem nogle strabadser. Tøjet må gerne være blevet beskidt og iturevet, det gør heller ikke noget hvis personen har fået et par skrammer og en blodig tud.

Det gør det bare mere spændende og intenst.
  19. Count_Coras Jedi Knight

[image=http://www.sgtfretsurfer.com/Grilled-Sarlacc/s/i/3075.jpg]
  20. Franken-Krede Jedi Knight

star 1
    I hate you :p

Point taken, men hvem er det lige der vasker Padmés meget hvide dragt efter hun har vadet rundt i en droid-fabrik, så den er pænt hvid og ren til henrettelsen?

Og burde Obi-Wans hvide dragt ikke også have taget lidt skade af at han har svømmet rundt i en mudret mose i ep1?

Obi-Wan får heller ikke så meget som en blodnæse, efter at have sloges med Jango Fett. osv osv.

21. Bloody_Nille Jedi Knight

og når folk ligger i sengen og de vågner.. perfekt make up og perfekt frisure
  22. Paratyfus Jedi Knight

star 1
    Ja og de er altid hyperfriske med det samme. Ikek noget med at ligge og gasse sig lidt og så slæbe sig ud for at tænde for kaffemaskinen.
  23. Bloody_Nille Jedi Knight

hvis du har lagt i den seng i 1 time pga tekniske probs vil du nok også op
  24. Krede Jedi Master

star 4
    Jeg fandt denne vanvittigt gode artikel om hvorfor 'Raiders of the lost ark' er sådan en forbandet god film, og hvilke virkemidler Spielberg og crew har brugt i filmen.

Meget intereressant hvis man ønsker at forstå hvordan man bruger film-mediet til at fortælle sin historie effektivt, vha. mange smarte visuelle og narrative midler.

25. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Fra Filmz:

"Indiana Jones 4" udsat!

Variety reporterer at "Indiana Jones 4" er blevet udsat, indtil et nyt udkast af Frank Darabonts manuskript ligger klar.

Darabonts manuskript var ellers baseret på en ide som Steven Spielberg, Harrison Ford og George Lucas havde godkendt, men nu forlyder det at Lucas åbenbart ikke er tilfreds med det netop afleverede manuskript.

Det var planen at indspilningen skulle gå i gang til sommer, men trioen vil nu forsøge at finde en ny manuskriptforfatter som kan omskrive Darabonts drejebog. Derfor forventes det at indspilningen tidligst kommer i gang til næste år.

Spielberg vil ikke kommentere evt. andre planer, men Ford overvejer nu at tage andre opgaver.

Fra Ekstra Bladet:

Indiana Jones 4 udsat til 2005

George Lucas har forkastet manuskriptet til den kommende Indiana Jones film

Af Philip Thomsen - 15:05 - 5. feb. 2004

Det var ventet at indspilningerne til Indiana Jones 4 ville finde sted hen over sommeren, men sagaens trofaste fans kommer til at vente længe på den formentlig sidste film om den eventyrlystne professor.

Ifølge Variety har George Lucas forkastet det endelig manuskript fra Frank Darabont - der tidligere har skrevet manuskript til film som 'En Verden Udenfor' og 'Den Grønne Mil'.

Lucas og Steven Spielberg har nu hyret en ny manuskriptforfatter til at finjustere Darabonts arbejde. Det betyder at indspilningerne skubbes til 2005 - det år hvor det ellers var planlagt, at filmen skulle have premiere.

Steven Spielberg, George Lucas og hovedrolleindehaver Harrison Ford har arbejdet i ti år på at få realiseret 'Indiana Jones 4'.

Fra Coming soon:

Indiana Jones 4 on Hold Again, Awaiting New Script

Source: Variety Thursday, February 5, 2004

Variety reports that the reunion of Steven Spielberg, George Lucas and Harrison Ford for Indiana Jones 4 is on hold again as a new script draft is commissioned. Paramount had hoped to get into production on a fourth film in 2004 for a 2005 release. Frank Darabont had been brought in to script a concept the trio liked, but apparently Lucas wasn't happy with the draft. They will now bring aboard another screenwriter to rewrite Darabont's script.

The trade added that Spielberg had no comment on his plans. Spielberg, Lucas and Ford have been trying for nearly a decade to mount one last Indiana Jones adventure, on the condition that all three had to love the concept and script before proceeding.

Finding an availability window for Spielberg, Ford and Lucas is daunting, and it is now looking like a 2005 production start at the earliest.

Ford, meanwhile, is considering other assignments, and Spielberg is likely to move on to The Rivals, written by Robin Swicord. The DreamWorks drama centers on the catfight between 19th century stage stars Sarah Bernhardt and Eleonora Duse for dominance of the legit stage. Production could begin in the fall or winter, depending on who Spielberg chooses to play the divas.

Spielberg is also said to be interested in a secret project said to be making the rounds./>/>
Thread Status:
Not open for further replies.