Is Darth Sidious Palpatine?

Discussion in 'Belgium' started by Apophis, Jul 4, 2002.

?

Is Darth Sidious Palpatine?

Poll closed Mar 25, 2012.
Yes 20 vote(s) 80.0%
No 4 vote(s) 16.0%
I don't know 0 vote(s) 0.0%
I don't care 1 vote(s) 4.0%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Apophis Jedi Master

star 4
    But there is also a great possiblity that we will see a large space battle. After all, this is the last Star Wars ever. And what is a Star Wars without a space battle? We already missed that in EpII. So I think there will be one in EpIII!
  2. Pepijn Jedi Master

star 4
    Missed a space battle? Well if you don't count the fighter duel between Slave I and the Jedi starfighter, you're right.

But the only space sequences i really liked are The Battle of Endor and the asteroid scenes in TESB and AOTC. We've already seen two asteroid scenes, so again: I'm hoping to see a space battle between two fleets.
  3. Pepijn Jedi Master

star 4
    Now i just hope that Lucas can finish EPIII properly, don't forget this can make or break his name...There are so many lines he has to complete. Both the PT storylines as the remarks about the past in the OT.
  4. Apophis Jedi Master

star 4
    Yep, that's true.
    So that's why he let resolve certain questions like 'How became Obi-Wan a general and why aren't there new clones?' by comicwriters or bookwriters.
    A few months ago someone asked on the official site if EpIII was a 3 hour movie.
    And they answered that Lucas wanted it to be a 2 hour movie like the rest.
    But we know that EpII lasted 2 hours and 20 minutes so I think that EpIII will be the longest Star Wars movie ever.
  5. AnotherAgentSmith Jedi Knight

star 3
    Actually it's possible that Dark Horse shows how Obi-Wan became a general in it's Republic comics. (Which will deal about the Clone Wars.) But this is a rumor still.
  6. Apophis Jedi Master

star 4
    Yep, we knew that. That's why I'm said it.

BTW Ik denk dat we weer Nederlands mogen spreken, want hier komt toch niemand anders. En om Engels te typen moet ik nadenken.
  7. Apophis Jedi Master

star 4
    Hier zijn wat feiten over EpIII. Er zitten wel spoilers tussen dus ...

TeeKay-421:

Lucas over Episode III

*De Droids krijgen een memory wipe zodat ze zich niets meer herinneren van de prequels.
    *De Clone Wars zouden eindigen in het begin van Episode III en daarna zouden het vooral de persoonlijke problemen van Anakin - Padmé en Obi-Wan zijn die getoond worden.
    *In de documentaire "Mythology of Star Wars" zei Lucas dat Anakin mechanische benen heeft.
    *Enkele characters uit de classics zouden een kleine rol kunnen spelen zolang ze maar passen in het verhaal. Kanshebbers zouden dus bijv.: Tarkin, Mon Mothma, Chewbacca (eerder een cameo) en General Dodonna kunnen zijn.
    *Boba Fett zou opnieuw een kleine rol hebben in Episode III.
    *Het feit dat Qui-Gon's stem voorkomt in Episode II is dus wel degelijk een link naar de latere verdwijningen & verschijningen van Yoda en Obi-Wan. Lucas zegt ook dat dit verband houdt met het feit hoe Jedi hun identiteit kunnen bewaren na hun dood. Mogelijk keert Qui-Gon Jinn dus nogmaals terug in Episode III.
    *De scène waar Anakin Vader wordt is al ongeveer uitgeschreven en het gaat terug naar de klassieke jaren '30 of '40 wat betreft de woordkeuze die zal gebruikt worden in de scène. Het ziet er erg goed uit, vind ik.

De Films = Bewijzen waar Lucas niet onderuit kan

*Leia over Padmé: "She died when I was very young" - Luke: "What do you remember ? Tell me ?". - Leia: "Just images, feelings. She was very beautiful, kind, but sad ?". Dit wil zeggen dat Padmé sterft, maar daarom hoeft zij niet te sterven in Episode III. Dit wordt een stevig dilemma voor Lucas. Padmé zou dus moeten sterven als Leia jong is, maar toch oud genoeg is om haar moeder te herinneren. Hoe moet Lucas dit geloofwaardig overbrengen zonder dat men weer gaan beginnen te speculeren op allerlei dingen vermits men haar niet ziet sterven in Episode III. Het zou dus beter zijn moest Lucas Padmé echt laten sterven in de film.
    *Leia: "General Kenobi, years ago you served my father in the Clone Wars ...". Obi-Wan wordt dus een General en dient onder Bail Organa. Mogelijk wil dit dus zeggen dat Alderaan zal betrokken worden in de Clone Wars (dit is sowieso het geval aangezien Alderaan na de CW alle wapens van de planeet verwijdert) en dat men de planeet uiteindelijk toch van dichterbij zal zien.
    *Leia en Luke werden gescheiden vanaf hun geboorte en verborgen gehouden voor de Emperor en Anakin omdat de Emperor wist dat eventuele nakomelingen van Anakin hem in gevaar zouden kunnen brengen. Luke werd door Obi-Wan naar Tatooine gebracht en Obi-Wan stuurde Padmé met Leia naar Alderaan waar ze onder de voogdij van Bail Organa opgroeide.

Algemeen wordt aangenomen dat ...

*Obi-Wan en Anakin gaan duelleren. Anakin was flink op weg naar de Dark Side en Obi-Wan probeert hem terug te halen naar de Light Side ("Obi-Wan once thought as you do" Darth Vader). Helaas lukt dat niet en ze beginnen te vechten. Anakin verliest het duel (en valt in lava). Obi-Wan waant hem dood. Anakin overleeft echter, maar moet een pantser dragen met ademhalingsapparatuur dat hem transformeert van een mens, naar een gewetensloze halve machine met littekens en verschillende mechanische ledematen: Darth Vader.
    *Anakin niet weet dat hij een zoon & een dochter heeft, totdat hij er tweemaal zelf achterkomt dat dit wel het geval is. In het leesboek van Roj staat dat Anakin vertrok en toen niet wist dat Padmé zwanger was (opmerking: het boek van ROJ vertelt ook dat Owen de broer is van Obi-Wan, terwijl we weten dat dat niet zo is).
    *Anakin de Jedi verraadt op één of andere manier en zo zal bijdragen tot hun uitroeiing.

Geruchten en bijkomende vragen ...

*De lava wereld: algemeen wordt aangenomen dat Obi-Wan en Anakin vechten op een wereld met lava. Dit is plausibel omdat er verscheidene production paintings bestaan van zo een omgeving en Lucas werpt zelden ideetjes weg. Het verklaart ook waarom Anakin zou enorm gewond is en zijn pak van Vader moet dragen.
    *Jedi: Gaan we werkelijk alle Jedi zien sneuvelen in Episode III of ga
  8. Pepijn Jedi Master

star 4
    Jaja dat is weer een mooie waslijst. Maar toch heb ik weer (2) puntjes van kritiek..

Waarom zou Naboo vernietigd worden?
    1. Volgens mij komt Naboo ergens in de expanded universe nog voor na de slag om Endor.
    2. In de tijd van EPIII zijn er nog geen wapens beschikbaar voor zo'n vernietiging. De Death Star is pas in EPIV klaar, wat zich afspeelt 20 jaar na EPIII. De nog veel grotere Death Star II is in 2 jaar (bijna) afgebouwd. De eerste Death Star dan in 20 jaar??

Waarschijnlijk is Naboo na de Trade Federation bezetting niet meer van belang voor de galactische geschiedenis.

Goed Naboo boeit ook niet echt, maar het volgende punt wel:
    *Leia en Luke werden gescheiden vanaf hun geboorte en verborgen gehouden voor de Emperor en Anakin omdat de Emperor wist dat eventuele nakomelingen van Anakin hem in gevaar zouden kunnen brengen. Luke werd door Obi-Wan naar Tatooine gebracht en Obi-Wan stuurde Padmé met Leia naar Alderaan waar ze onder de voogdij van Bail Organa opgroeide.

Volgens mij wist Obi-Wan voor de gebeurtenissen in TESB niks van Leia af. Het was Yoda die het Obi-Wan vertelde:
    Obi-Wan, als Luke van Dagobah wegvliegt:
    "That boy is our last hope."
    Yoda:
    "No, there is another."
    Daarna is een cut, maar vermoedelijk heeft Yoda daar aan Obi-Wan uitgelegd hoe het zat...

Waarna Obi-Wan het weer aan Luke vertelde.

Waarschijnlijk is het dan ook Yoda die als eerste de tweelingen heeft gezien, en de jongen aan Obi-Wan gegeven. Misschien dat Mace Windu Leia aan Bail Organa heeft afgegeven, en zodoende aan zijn eind is gekomen. (Het lukte hem wel om Leia veilig te verstoppen maar werd nagejaagd door Vader of zoiets...)Of Yoda heeft het natuurlijk zelf gedaan en werd op de terugweg neergeschoten boven Dagobah. (Liggen Alderaan en Dagobah eigenlijk wel bij elkaar?)

De lava planeet, ik hoorde dat dat ook wel eens Coruscant zelf kan zijn, aangezien daar alles gebeurd, en je tijdens de Zam Wesell-Chase ook een rode gloed beneden ziet... Misschien dat Anakin buiten de Jedi-raad om door Palpatine van Naboo af wordt gehaald, om een of andere crisissituatie die verband houdt met de Clone Wars, maar natuurlijk een valstrik is, op te lossen. Ik had namelijk een beetje het idee dat na EPII, Anakin's Jedi-carriere van de baan was.
    Zodoende komt Obi-Wan thuis op Coruscant en botst om de hoek tegen Anakin op. Obi-Wan pissig omdat hij zijn Jedi-eed verloochend. Anakin komt dan weer met onzinnige argumenten dat hij jaloers is, en ze lopen kwaad weg.
    Later haalt Anakin nog een "rotgeintje" uit en dan is de maat ook echt vol bij Obi-Wan. Uiteraard zijn de meeste Jedi begiftigd met het toevallig belanden in de mooiste scenery als ze gaan vechten (behalve Count Dooku dan), en zodoende rollen ze naar de gloeiende Lavavelden beneden de stad...

Die uitleg had trouwens wel korter gekund, geloof ik....
  9. Apophis Jedi Master

star 4
    Dat Naboo zal vernietigd worden vind ik ook maar onwaarschijnlijk. Of dat Naboo in Dagobah verandert. Het is mogelijk, maar ik denk toch van niet.

Wat je zegt over Luke en Leia vind ik wel interessant en het is best mogelijk. Ik denk niet dat veel mensen er zo over gedacht hebben. En daar heb je wel een punt.

En het duel kan inderdaad ook in de benedenverdiepingen van Coruscant zijn. De tekeningen die gemaakt zijn, waren voor EpVI. Normaal zouden Luke en Vader daar vechten voor de troon van de Keizer op Coruscant. Is toen niet gebruikt geweest.
    Maar Lucas smijt niet graag ideeën weg dus ...
  10. Pepijn Jedi Master

star 4
    Maar heeft hij dat idee dan niet gebruikt in EPVI? Luke en Vader vechten voor de troon van de Keizer (weliswaar niet op Coruscant) met "Blauwe Lava" in de putten beneden.

Misschien vindt hij dat idee "te gebruikt", en komt hij met iets nieuws.
  11. Apophis Jedi Master

star 4
    Maar dan heeft hij die lava nog niet gebruikt hé!

Het wordt in ieder geval afwachten.
  12. Pepijn Jedi Master

star 4
    Nou ja je zal wel weer gelijk hebben, want als Lucas zo'n hele legende aan het maken is over die lavaput, en die "belofte" komt hij niet na dan zijn al die zogenaamde fans weer super pissig...
  13. vlps Jedi Knight

star 2
    ja, hij is het, LFL zegt het... kijk op de featerettes van de AOTC DVD "the meeting with Dooku and the emperor" dus da is sidious :)
  14. Pepijn Jedi Master

star 4
    Ja ja ik weet het inmiddels.... Maar het blijft een beetje ruk dat Lucas en de zijnen dit naar mijn mening zo hebben aangegeven.
  15. Apophis Jedi Master

star 4
    Is las een aantal dagen geleden in de Fact Files en dat bracht mij op het idee hoe Anakin naar de Dark Side overgaat.

Oké hier gaan we, mogelijke SPOILERS, dus degene die niks willen weten van EPIII, get the **** out of here!

Palpatine zegt tegen Dooku dat hij Padmé moet vermoorden. Dooku vermoordt Padmé en Anakin komt dit te weten. Hij is natuurlijk razend en op dat moment gaat hij ten rade bij Palpatine. Dit zegt dat het eigenlijk de schuld is van de Jedi, etc ...
    Daarna gaat Anakin op zoek naar Dooku. Hij komt Obi-Wan tegen en vechten het uit op die lavaplaneet. Anakin valt in de lava en Obi-Wan moet vluchten.
    Hierna komt Palpatine weer opduiken die Anakin wijst maakt dat hij door middel van de Dark Side terug kan herstellen. Anakin geeft zich over aan de Dark Side en wordt in zijn mechanische pakje gestoken. Hij denkt echter nog dat hij aan de Dark Side kan ontsnappen. Hierna zoekt hij verder naar Dooku en vermoordt hem.
    Daarna onthult Palpatine zijn plannen en zegt dat Anakin nooit meer loskomt van de Dark Side en dat hij nu zijn dienaar is.

'k Weet niet of dit op iets slaagt, maar het kwam in me op en ik wilde eens weten wat jullie ervan vonden.
  16. Smuggler Jedi Padawan

Padme is in verwachting van een tweeling(Leia en Luke), maar de Jedi Council mag van niets weten omdat Anakin dan uit de Jedi Order kan gegooid worden - Anakin zelf weet ook van niets -.Daarom vertelt Padme dat de vader van de tweeling Bail Organa is (Leia denkt de hele tijd, tot bij de Ewoks, dat Bail haar vader is). Hierdoor wordt Anakin jaloers op Bail.
    Op die lavaplaneet eist Anakin van Obi-Wan dat hij Padme weer mag zien en ze beginnen te vechten, Anakin valt in de lava en terwijl Obi-Wan hulp haalt komt Palpatine aan met een paar Medics. Zo wordt hij in zijn mechanische pakske gestoken.
    Later in Palpatines "quarters" laat Palpatine Anakin een valse holotape zien waarop Count Dooku Padme vermoord (Padme wordt niet vermoord want Leia herinnert haar nog in EpVI). Anakin wordt hierdoor erg kwaad en vermoordt Count Dooku in een lightsaber-gevecht.

Dit is ongeveer wat er gaat gebeuren, der zitte nog wel wa gaten in.
  17. Apophis Jedi Master

star 4
    In ieder geval zal den George nog veel werk hebben.
  18. Smuggler Jedi Padawan

Nog neig veel werk.

En over diene "space battle", die komt der wanneer de "navy" van Count Dooku de "navy" van de Republiek in een valstrik lokt.

De lava is nie op Coruscant.

Palpatine is Darth Sidious.(op www.starwars.com in de database staat Senator Palpatine/Darth Sidious)
  19. Koen-the-King Jedi Knight

star 1
    Palpatine is Sidious. Look at his way of going on with anakin: "soon you will be the most powerful jedi there is"

He is just gettin anakin on his side!
    Palpatine has two faces:
    1. He is Chancelor Palpatine: Leader of the republic and a respectful democratic man!

2. He is Darth Sidious: A dangerous Sith Master who wants to prevail his power in the Galaxy!

This is a perfect combination to succeed!
    So palpatine has to be sidious!

Greetzzz
    Koen the King
Thread Status:
Not open for further replies.