main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Is het mogelijk om een echte lightsaber te maken?Zoals in de films?

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Jedi_Knight_Kenobi, Aug 12, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    hier ben k altijd benieuwd naar geweest, het zal wel niet kunnen hoor maar wete julie hier meer over?zou een krachtig wapen zijn
     
  2. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nou het lijkt me sterk, want zelfs als je een laserzwaard maakt met een hele hete straal (technisch nog onmogelijk), dan wordt het nog erg pittig om die ergens te laten ophouden. Lasers zijn licht, en licht stopt nergens.
     
  3. masterodhran

    masterodhran Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 8, 2002
    Jah je kan wel van die nep dingen kopen of mooieren maken(zoals ik er 2 heb gemaakt) maar een echte nee dat kan nog niet
     
  4. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    heb je zelf 2 gemaakt?bedoel je gewoon 2 handvaten??of ook met iets daaraan nog kun je me daar meer over vertellen want daar ben k heel geinteresseerd in k wil ook zo'n replica ofzo
     
  5. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nu we het toch over dit soort dingen hebben, weet iemand waar je een Boba Fett (Jango Fett is ook goed.)helm kan vinden, dan heb ik wat leuks voor het carnaval-achtige iets wat elk jaar in mijn dorp wordt gevierd.
     
  6. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Carnaval-achtige iets ??? Zuiderling zeker ??? ;)
    Ik weet wel een winkel die een Boba Fett helm heeft, maarja moet je wel helemaal naar Groningen komen ervoor :p...
     
  7. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    ik weet een winkel in scheveningen en daar verkopen ze stormtrooper helmen en ik geloof zelfs darth vader helmen misschien ook van boba fett, aleen is allemaal paar honder euro....
     
  8. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Een vriend van me heeft een Darth Vader helm :p

    Maar ik weet niet meer hoe duur al die helmen hier bij mij zijn...ben al een hele poos niet meer in die winkel geweest namelijk.
    Ze hebben er heel veel star wars spullen te koop oud en nieuw en dus ook masker/helmen.
    Volgens mij hadden ze van Boba Fett, C-3PO, Chewbacca, Darth Vader en Ackbar :D...meer weet ik niet meer zo uit mijn hoofd.
     
  9. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Zuiderling? Nou niet echt, tenzij je het zuidelijkste waddeneiland bedoelt, waar ik dus even weer woon, ja na de vakantie ga ik in mijn kamer in Zaandam wonen en hopelijk daarna in Amersfoort. Paar honderd euro? Oei...
     
  10. flyingseal

    flyingseal Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 20, 2002
    Ja zuidelijkste waddeneiland bedoelde ik :p hoe raad je het ??? :D

    Ik weet niet meer hoe duur die maskers/helmen hier zijn maar ik weet wel zeker dat ze geen paar 100 euro kosten...
     
  11. vlps

    vlps Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Feb 11, 2002
    eerst zoud ge licht moete late stilstaan, en zorge da niks door da licht kan gaan...

    problem solved...

    weteschappers hebben al licht laten stilstaan... (ze zijn nu aan't probere ne saber te make) da srond nen hele tijd elede op TF.N
     
  12. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Maar wat je vergeet te zeggen is hoe het licht stilstaat. In feite staat het niet stil, maar wordt het met een serie spiegels op een heel klein oppervlak weerkaatst, waardoor het praktisch stilstaat. En een lichtzwaard bestaande uit spiegels is nogal breekbaar.
     
  13. jedi_master_ani

    jedi_master_ani Jedi Youngling

    Registered:
    Jan 10, 2003
    In deze tijd kan er veel maar jongens laten we ons zelf niet voor de gek houden.
    laser is een soort licht maar mag je niet bepaald vergelijken met elkaar en een laser op laten houden is inder daad nog niet mogelijk zou het lukken dan denk ik dat het voor ons gemiddelde nederlanders te duur is om ooit te kopen maar okaii nice i.D maarjah (onmogelijk in mijn opzicht!!!)
     
  14. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Verder heb je er toch geen hol aan ook? Ik zie in een oorlog al zo iemand rondzwaaien op het slagveld met zo'n ding...maar toen kwam er een gigantisch laserwapen dat hem in hoopjes as veranderde. En jedi-reflexen hebben ze natuurlijk niet... En als covert ops wapen is het ook niet bepaald effectief, beetje veel te opvallend. Er is maar een groep die ik kan bedenken die er echt iets aan heeft en dat zijn Hooligans...slecht idee lijkt me.
     
  15. jedi_master_ani

    jedi_master_ani Jedi Youngling

    Registered:
    Jan 10, 2003
    maak je daar maar niej druk om het kan niej en zodra het werkelijkheid word zal het zo prijzig worden dat het al helemaal niet aantrekkelijk meer is, maar het was een aantrekkelijk idee (in de starwars wereld leven etc!! ) maar helaas dat kan nie!
     
  16. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    het is niet alleen zo dat het nu nog onmogelijk is, maar t is ook nog levensgevaarlijk zonder goede training. Ik zie de kleine kinderen bij mij uit de straat al rondrennen met Lightsabers, elkaar helemaal in stukjes hakkend.
     
Thread Status:
Not open for further replies.