main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

jag har några frågor

Discussion in 'Archive: Sweden' started by swedish_yoda, May 10, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    jag har några frågor, som jag gärna vill ha svar på...

    fråga 1: varför, när panaka säger: "we need to free those pilots" så säger obi-wan: "il deal with that", men det e ju qui-gon som fixar det... :confused:

    fråga 2: varför, om drottningen heter padme, varför ber då företrädaren padme att skrubba ren R2-D2???

    svar, snarast, tack
     
  2. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    1, Qui-Gon tar ju hand om droiderna Och obi-Wan tar hand om piloterna och fixar in dom i skeppet.

    2, Varför de säger Padmé till amidala har jag ingen aning om. Rätt så dumt faktsikt. Såvida inte en av de andra tjänarna också heter Padmé vill säga.

    Hoppas detta hjälper dig lite SY.
     
  3. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    jaa... det var ganska bra svar, men jag har en fråga till....

    fråga: hur fan kan jag veta när du e inloggad, det e jobbigt när man inte vet om du e inloggad eller ej!!
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Padme heter Padme Amidala Naberrie, och det ar hon (drottningen alltsa) som skrubbar rent R2. Den som ar drottning i den scenen ar i sjalva verket Sabe, en av tjanarinnorna som beskyddar den riktiga drottningen (Padme) genom att spela drottning.
     
  5. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    För att ta reda på om någon är inloggade kan man dels gå till "Users Online" som finns i menyn när du är ute i roten i JC forums. Annars kan du alltid gå in på personens profil och kolla senaste inloggningsdatum och sånt.
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Tilläggas kan att Padme (drottningen) kommunicerar med sin ställföreträdande på vissa sätt och på så vis har kontroll över situationerna och ser till att ingenting bestäms över henens huvud. (enligt någon bok jag läste var det så)
     
  7. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det visste jag faktiskt OA ;) Men jag trode det var Amidala som rengjorde R2(lite hämd från tjänarinnan). vad jag menade var att det var dumt att kalla en av tjänarinorna vid drottningens förnamn.
     
  8. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ja tror faktiskt inte de e så känt att hon heter padme i förnamn. Det finns ju ingen som är över henne som har "rätt" att kalla henne vid hennes förnamn, utan hon e helt enkelt Queen Amidala för alla utom ett fåtal personer.
     
  9. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det är ju Padme Amidala som rengör R2D2.. Det är inte någon av tjänarinnorna...
     
  10. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Yes, to Vargman you listen!
     
  11. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Tja, när det behövs så lyssnar jag i alla fall :)
     
  12. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    varför ska hon skrubba ren R2-D2, hon e ju drottning, hon ska inte behöva skrubba droider.....
     
  13. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Se det som en del av hennes list att ingen ska förstå att det egentligen är hon som är drottningen....
     
  14. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    jaa.....
    e det bara typ vi 2 som e inloggade här, här e jävligt tyst!!
     
  15. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    "Se det som en del av hennes list att ingen ska förstå att det egentligen är hon som är drottningen.... "

    Om drottning silvia skulle klä ut sig o låta min syrra sitta för henne istället (bara ett exempel) så tror jag inte de skulle vara speciellt listigt om min syrra sa "silvia, rengör denna droiden". Dom flesta skulle nog tycka de va lite konstigt. Det var därför jag teoriserade att ingen direkt vet att padme heter just padme i förnamn.
     
  16. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Alltså... är det någon här som läser varandras poster? Hela diskutionen snurrar ju bara runt, runt, runt...

    Padmé är nog precis som du säger inte det namnet hon är känd under. Hade hon varit det så hade hon bara hittat på ett namn i bästa Sabé, Rabé, Febé eller något annat Xxbé namn och ingen hade misstänkt ett smack. Nu gjorde hon inte det och vi får anta att det inte är speciellt många som känner till hennes riktiga förnamn. Om detta är fallet så är det ju kanonlistigt att låta drottningen rengöra roboten.

    För att ytterligare glorifiera denna söta lilla drottning så tror jag hon är intresserad av att se hur livet ter sig för de som inte är drottningar, kansler eller något sådant. Det är därför hon följer med Quite-Gone in till Mos Espa och det är säkert därför hon rengör R2.
     
  17. SkywalkerX

    SkywalkerX Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Du är så klok du Maladour ;) Men visst, det låter ju logiskt.
     
  18. Grand_Moff_Qorl

    Grand_Moff_Qorl Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 1, 2002
    Yoda: inte svära
     
  19. swedish_yoda

    swedish_yoda Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 8, 2002
    jag vet, men alltså vem skulle kunna upptäcka henne bara för att hon inte skrubbade ren droiden.
    jag menar inte behöver hon rengöra droider för att inte bli upptäckt
     
Thread Status:
Not open for further replies.