Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

1. Enji Force Ghost

star 6
    En liten SW-spotting på Shortpacked... http://www.shortpacked.com/d/20061101.html
  2. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag skulle snarare kalla det en litet pik mot Star Wars ... o_O
  3. Enji Force Ghost

star 6
    Pik och pik, vet inte riktigt det när det kommer från en total nörd som killen som ritar den där serien. Han driver med det mesta som är nördigt, och mest med det han verkligen gillar.
  4. Elvissmurfen Jedi Padawan

Dance off with the Star Wars Stars 2008

http://www.youtube.com/watch?v=UkTQwP2gFxU
  5. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Det var underbart! Och alla som har varit involverade i V-Dala-spexet lär gilla en del av dansrörelserna från ca 3.30 och framåt.
  6. Enji Force Ghost

star 6
  7. Jade_trs Force Ghost

star 2
    SÃ¥g starwars planet idag!
  8. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Men jösses, vilken särskrivning, Jade!

Korrekt svenska vore att ha skrivit "Jag såg en Sjärnornas krig-planet idag", eller ännu bättre: "Jag såg en planet i Stjärnornas krig-galaxen idag".

Grattis förresten, till att du lyckats få tillgång till ett sådant skarpt teleskop så att du har kunnat se en planet i en annan galax som är så pass långt, långt borta. De växer inte på träd, direkt.

:p
  9. Debran Jedi Knight

star 1
    Såg filmen "How to deal" med Mandy Moore igår. Ganska många Star Wars kopplingar. De går till exempel på ett maraton på bio...
    Vem vill inte göra det...

Appropå maraton så på börjar jag mitt eget nu när klockan slår 1138. Måste ladda inför CW...
  10. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
  11. Rogue_Fan Force Ghost

star 4
    SÃ¥g precis ett bekant ansikte i Aftonbladet.

Länk
  12. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Ahhh, äntligen lite vettigt innehåll i kvällspressen! :-B

Det gjorde du bra Kee! :) Fast nu börjar man ju undra: hur många gånger har du vallfärdat till USA egentligen? :eek:
    ;)
  13. Enji Force Ghost

star 6
    http://xkcd.com/367/
  14. Jedi-W Jedi Master

star 4
    ...på tredje försöket lyckades jag se inslaget från Örnsköldsvik på Landet Runt! Tydligen har det varit 43 000 besökare hittills. :)
  15. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    De behöver tydligen 50 000 besökare för att gå plus minus noll. Och eftersom de har öppet ända till 30 september kanske de faktiskt kommer klara det. Eller så har hela Norrland samt alla SW-nördar söderifrån redan varit där vid det här laget och kommer inte dyka upp något mer.
  16. Jedi-W Jedi Master

star 4
    SÃ¥pass! :eek:

Ja omöjligt är det ju inte. I inslaget intervjuade dom två besökare från Göteborg så folk är ju helt klart beredda att åka en bit. Dessutom vet jag ju inte när inslaget filmades, kanske var mitt i sommaren.
  17. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    En av byarna utanför Falun hade en barnparad i lördags och den vagn med barn som vann var en SW-vagn. Bilden i tidningen visade barn som tydligt gick att känna igen som Yoda, Leia, Maul och jag antar att killen med pälskrage skulle vara Chewie.
  18. Debran Jedi Knight

star 1
  19. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Igår visade sexan SW-avsnittet av Family Guy. Hade faktiskt inte sett det förr, och var väl inte jätteimponerad.
  20. emilsson Chosen One

star 6
    Den lokala videobutiken i Chelsea har fullskaliga figurer föreställandes Darth Vader, 3PO och R2 i skyltfönstret. Jag finner det extra roligt med tanke på att postnumrena i det området börjar med SW3.
  21. Debran Jedi Knight

star 1
    Var ner till min lillebror på kalas för en månad sedan. Det intresanta var var detta kalas var inhyst. I lilla skellefteå hade det tydligen öppnat ett "Lego Educational Center" mycket roligt måste jag säga. och inte bara det. Men har aldrig tidigare sett så mycket SW Lego på en och samma plats. Han kanske inte hade den största samlingen, men den var komplett. Han hade till och med gold-C3P0-minifigure. Där kan jag tänka mig att extra-knäcka.
  22. Enji Force Ghost

star 6
    Mitt favoritställe att skåda fågel, Hjälstaviken utanför Enköping, har lokal-id 1138 på Svalan... (rapportsystemet för fåglar). ;)
  23. Celebrion Jedi Knight

star 3
    http://www.talesfromthevault.com/thunderstruck/outtakes051.html

Andra rutan i första stripen.
    Man känner igen tankegångarna. *fniss*
  24. Debran Jedi Knight

star 1
    Film: Get Smart

ungefär 86 min och 52 sekunder in.

IG-88
  25. Jedi-W Jedi Master

star 4